Gierige acties #2

Is een bridal shower een ander woord voor vrijgezellenfeest of zijn dat twee verschillende dingen? Jeetje waarom gaan mensen pas heel blij feestjes voor je organiseren als je een partner hebt? Zo van goedzo wat goed van jou dat je iemand hebt ontmoet hier heb je klei om een piemel te maken. Hallooooo VRIJGEZELLENfeest. Dat feest is dan toch juist voor mij

9 likes

Hahah dat denk ik ook altijd. Leuk voor de bruid dat ze haar laatste dag als vrijgezel viert, maar jij hebt al iemand en ik niet. Dit is dus mijn feestje.

4 likes

‘Laatste dag als vrijgezel.’ Heb dat echt nooit gesnapt. De meeste mensen wonen al jaren samen als ze gaan trouwen.

Ik had eerst een heel verhaal getypt dat ik wel vind dat je soms gewoon zin moet maken voor dingen die voor je vriendinnen belangrijk zijn, maar sommige bruiden zijn ook wel echt veeleisend hoor jeetje. Als je per se een weekend weg wil o.i.d. vind ik eigenlijk dat je dat als bruid moet betalen, hoe ongebruikelijk dat ook is.

Een festival lijkt me echt wel heel leuk @ezw

22 likes

Ze is niet eens vrijgezel want ze heeft gewoon verkering

7 likes

Oei duur en instagrammable :smiling_face_with_tear: dat helpt niet mee

6 likes

M’n vriend was meegevraagd voor en vrijgezellenfeest naar Ierland om daar whiskey te gaan proeven. Hij is al 10 jaar gestopt met drinken….

Een andere vriendin kwam in vol Romeins kostuum op de voorpagina van de lokale krant na het vrijgezellenfeest. Ook super leuk.

Wij gaan geen vrijgezellenfeest organiseren voor ons dit jaar. Er lijkt altijd wel iets mis te gaan.

3 likes

Ja dat vind ik ook.

Ik ben een keer naar een vrijgezellenfeest geweest waar geen drank was en waar we 14.00 karaoke gingen doen met allemaal mensen die ik niet kende. Het was echt zo saai, daarvoor gingen we lunchen en dat was het. Ik vond het sneu voor de bruid.

3 likes

Als je mijn vriendin was zou ik het ook helemaal prima vinden als je liever niet komt hoor! Maar voor sommige mensen is het blijkbaar belangrijk, dan wil ik best zin maken om een piemel te kleien, ook al vind ik het zelf onzin. Ben het er wel mee eens dat sommige mensen echt veel te hoge verwachtingen hebben. Dat is niet echt een gierige actie, maar wel echt mega onfatsoenlijk om te verwachten dat je vriendinnen honderden euro’s besteden zodat jij instagrammable kan ‘vrijgezellen’.

8 likes

Ik had een paar jaar geleden veel vrijgezellenfeestjes en het valt me op hoe weinig die gezelschappen waard blijken te zijn als mensen écht om hulp verlegen zitten. Hoe meer het om de buitenkant draait, hoe harder dingen die niet passen in het perfecte plaatje worden verborgen en verhuld. Heel verdrietig om te merken (al zal het vast niet bij iedereen zo gaan.) Snap sowieso niet waarom dit soort Amerikaanse (?) tradities opeens de norm zijn geworden.

4 likes

Meid wanneer gaan we?

2 likes

Ja ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt, als dit je eenmaal opvalt zie je dit voortdurend.

4 likes

Meer dan honderd euro? Wat is dit voor gekkigheid. Voor iets wat als een verplichting voelt? The world has gone mad.

1 like

Ik denk dat in veel gevallen waarbij vrijgezellenfeestjes ‘duur’ uitvallen, dit komt omdat het georganiseerd wordt door iemand die heel dicht bij de bruid staat (zus, beste vriendin). Ik snap dat zij waarschijnlijk wel wat meer over hebben voor een supertoffe dag. Maar als jij de ‘vriendin die ook in het vriendengroepje zit’ of een schoonzus bent kan ik me voorstellen dat je het minder ziet zitten om 100+ euro’s er aan te besteden.

Moet zeggen dat ik geen echte horror-vrijgezellenfeesten heb gehad. Was eigenlijk gewoon altijd wel gezellig en zonder gemekker over geld.

Babyshowers daarentegen… maar goed daar ga ik dus ook niet meer heen.

7 likes

Dan ben je denk ik alleen bevriend met mensen met rijke families :woman_shrugging:

1 like

Vergeet mij niet!

6 likes

Jij moet ook sowieso mee!

7 likes

Het kan nog een klein trapje erger en Hollandser gieriger: Mijn vriendin was uitgenodigd voor de hele dag, inclusief diner. Haar vriend, ze waren toen 3 jaar samen, voor de ceremonie en het feest.

14 likes

Ik had hier laatst dus een discussie over en ik deel jouw standpunt, dat het erg ongastvrij is om mensen te categoriseren en zodoende maar een deel van de dag te laten bijwonen. Nodig dan gewoon minder mensen uit.

8 likes

Ik vind zoiets ook heel dubbel. Heb maar 1 keer zo’n feest gehad en vond het wel lachen en gezellig, maar kostte wel €70. Bonusdochter van de bruid ging niet mee vanwege de prijs. Veel mensen vonden het belachelijk, wantja je pa gaat met haar trouwen. Ene kant denk ik ja, zij staat heel dichtbij dus raar dat ze afzegt, ze wist het ook al een lange tijd en kon dus sparen (al is ze daar gigantisch slecht in want gat in dr hand). Andere kant is het ook veel geld en word je min of meer gedwongen om dat bedrag uit te geven en als je dan zo dichtbij staat word je er wel op aangekeken als je niet gaat. Als je een of andere vage kennis zou zijn zou er anders gereageerd worden

1 like

In van die Bridezilla docu’s die rtl weleens uitzond (kwaliteits-tv) werd bridal shower vaak georganiseerd voor de bruid incl alle bruidsmeisjes. En was dit iets anders dan de bachelorette. Maar in de US nemen ze dat hele bruidsmeisjes/jonkers ding ook veelsss te serieus

1 like