Vind ik niet gierig hoor! Ik vind het vooral vervelend als je bij de ceremonie en/of receptie hoort te zijn, dan weg mag gaan en je eigen eten moet verzorgen ver van huis en dan weer voor het feest mag komen.
Heel anders dan jouw situatie dus
Vind ik niet gierig hoor! Ik vind het vooral vervelend als je bij de ceremonie en/of receptie hoort te zijn, dan weg mag gaan en je eigen eten moet verzorgen ver van huis en dan weer voor het feest mag komen.
Heel anders dan jouw situatie dus
Haha nou nee want dit was huwelijk nummer 2 en relatie nummer x.
Al die exen waren ook mee op onze feesten etc.
Wat ik ook raar vind bij mn nicht haar feest, had je verschillende kleuren bandjes. De ene kleur mocht alleen wijn en bier en de andere ook sterke drank of mix. Werd ook niet verteld bij het uitdelen.
De ceremonie en het feest duren ongeveer van 3 tot 8. Misschien gaan we dan toch wat meer drankjes doen, of onbeperkt. We willen gewoon een leuke dag zonder al te veel problemen haha. ![]()
Je kan het ook afkopen. Dat spreek je van tevoren af met je locatie dus heb je achteraf sowieso geen financiele tegenvaller
Ja precies! Een vriendin van me had dat ook gedaan met alleen wijn en bier (en natuurlijk fris, koffie e.d.).
Heb ook een bruiloft gehad waar iedereen gewoon bier/wij alleen kon bestellen, maar bruidspaar dronk zelf wel alleen maar mixjes.
Wat bedoel je precies met afkopen?
sorry ik kan niet echt helder nadenken vanavond.
Ik dacht eerst wtf wat raar, maar besprak dit met mijn vriend en hij zei wel iets waarvan ik dacht van kan ik inkomen… We hebben mensen in de familie die geen bier of wijn lusten, maar wel mixjes en daar ook prima mee om kunnen gaan, maar ook mensen in de vriendenkring die als de mixjes gratis zijn geen stop kennen en dan méga dronken (met echt geen leuk gedrag) op je feest zijn. Daar zitten we absoluut niet op te wachten. Maar we zouden dan de mensen die er wel mee om kunnen gaan die drankjes niet willen ontnemen. Ik zou dit niet mega snel doen, maar het hoeft dus ook niet altijd met financien/gierigheid te maken te hebben.
haha nou @Norma, ik ben benieuwd hoe jij je gedraagt na een paar mixjes en welk bandje jij had ![]()
Maar vind het wel raar om dan onderscheid te maken. Dan kan je denk ik beter doen iedereen zoveel mix drankjes en zoveel wijn/bier.
Haha nou vind zelf dat ik dat ik best gezellig ben. Maar zij dacht er vast anders over want mocht alleen bier/ wijn ![]()
Jaa wat ik al zei, ik zou het zelf ook niet zo snel doen hoor, maar als het deze reden had, dan kan ik er wel beter inkomen dan financien.
Oooh zo, ja dat is ook nog een optie inderdaad! Ik ga er eens over na denken. Bedankt. ![]()
Haha idd en je bent hiermee dus bepaalde familieleden/vrienden ah labelen als problematisch met drank? Leuk begin van je feest zo
Ik ben alleen Marokkaanse bruiloften gewend en lees deze verhalen echt zo ![]()
Dit is echt de enige manier hoe ik een groot feest wil geven (en ook een keer heb gegeven en dat was echt top). Je weet precies waar je aan toe bent qua kosten als je het geeft en je bent als gast geen geld kwijt aan drankjes (ik zou het zelf best een beetje raar vinden als ik op een bruiloft kom en dan zelf m’n drankjes moet betalen)
Wij hebben 't afgekocht, dus voor een x bedrag kan binnen die periode onbeperkt gedronken worden. Wij hebben een eindtijd in ons hoofd dus klimmen dan even op de bar dat we ervandoor gaan en drankjes daarna op eigen rekening zijn. En we zeggen ook in de uitnodiging dat het tot een bepaald tijdstip is (gaan dag erna op huwelijksreis dus prima reden) Volgens mij 24.50 pp voor 3 uurtjes (wijn, al het bier op de tap, fris).
Dat is hoe bruiloften bij ons plaatsvinden. Ook een niet-westerse achtergrond (niet Turks) minus geld bedragen live omroepen. Bij ons kopen wij het drinken ruim af. Buffet is voor iedereen. Feesten duren vaak van 18.00 tot 0.00. Iedereen blij en tevreden.
Dat gasten bij ons moeten betalen voor drinken is nooit voortgekomen.