Gierige acties #2

Even over de drankjes. Is het gierig om iedereen drie drankjes en onbeperkt koffie/ thee/water te geven? Of kun je beter een budget afstemmen met de bar en als dat op is mensen laten betalen.

Dit is dan naast een buffet en twee keer joe de boule voor iedereen. :sweat_smile:

Ga in september ook een feest geven.

1 like

Het bruidspaar was even daarvoor wel met naaste familieleden uit eten geweest. In dit geval geen sprake van geldproblemen, eerder slechte communicatie.

3 likes

Sowieso niet dat budget met de bar, want de snelle drinkers hebben dan veel gratis drank en degenen die lang met een glaasje doen moeten hun tweede glas dan direct betalen. Ik zou dat eerste doen als je eigen budget geen onbeperkt drank aan kan, maar ik zou dat dan van tevoren wel met de gasten delen zodat iedereen er van op de hoogte is.

8 likes

Ik denk dat drie drankjes en onbeperkt koffie/thee beter werkt, omdat je anders misschien krijgt dat sommige mensen aan het begin meer drinken/dure dingen bestellen en dat mensen die dan later nog iets willen zelf moeten betalen, omdat het budget opgemaakt is door anderen?

3 likes

Ik heb ook zo’n bruiloft gehad van dichtbije familie. En geld was er wel. Geen kerk, maar horeca met restaurant accomodatie. Dus iedereen zat op eten te wachten. We kregen een mini stukje taart na de ceremonie en pas om 23.00 oid ter afsluiting een klein puntzakje friet.

Moest jaren later horen nadat het uit was met mijn ex dat toch wel zonde was dat ie mee was ivm geld en het nu uit is.
Ze hadden hem zelf uitgenodigd? Ik had nog nagevraagd of alleen ‘echte’ familie was of ook aanhang. Andere familieleden hadden ook aanhang mee wat daarna uit was.

9 likes

:weary::weary:

7 likes

@Virago @LaPetiteRobeNoire thx! Dan doen we 3 drankjes pp. We hebben wel stevige drinkers in de groep. :sweat_smile: thx :

3 likes

Ligt er een beetje aan hoe lang het feest duurt als je het mij vraagt. Als je een feest geeft van 15.00 tot na middernacht vind ik 3 drankjes wel karig, ook als je wel koffie/thee/water kan krijgen. Want met een drankje bij binnenkomst, drankje bij her eten en dan nog een ‘los’ drankje ben je zo door je consumpties heen. Volgens mij wordt vaak gerekend met een drankje per uur wat redelijk is

9 likes

Gaan ze dan zelf ook nooit scheiden omdat het dan zonde is van het geld van de bruiloft? :sweat_smile:

8 likes

Ja ik zeg toch ook nergens dat ik het per definitie belachelijk vind? Ene kant denk ik jammer want het is iemand die dichtbij staat, andere kant denk ik joe groot gelijk want is ook gewoon veel geld

1 like

Ik vind onderscheid in gasten helemaal niet raar, zou er alleen rekening mee houden dat je niet mensen uitnodigt voor de ceremonie en het feest en dat die dan tijdens het eten weg moeten. Zou inderdaad de ceremonie en het eten doen met mensen die heel dichtbij je staan en dan op het feest ook mensen die wat verder van je staan, vind dat best normaal eigenlijk

10 likes

@MACdonalds @anon50301661

Aaahh ja ik ben gebleven het is ook al 15 jaar geleden zowat. Het was wel even heel ongemakkelijk maar ja geloof dat het kwartje ook wel viel nadat ze het zei en mijn gezicht zag haha. Waarschijnlijk keek ze toen even om zich heen en dacht ze, juist ja… toen heb ik maar een paar wijntjes genomen en volgens mij was het nog best gezellig. Haar dochters waren ongeveer mijn leeftijd en kende ik wel vaag van vroeger.
We gingen wokken en daarna op stap, verder niets.
Maar ja op zo’n moment kun je wel een beetje door de grond zakken haha, terwijl het lief bedoelt was.

9 likes

Wil je (evt in PB) delen waar dit was? Zoiets lijkt me ook fantastisch, helpt om wat specifieke locaties te kennen!

6 likes

Vind ik niet gierig hoor! Ik vind het vooral vervelend als je bij de ceremonie en/of receptie hoort te zijn, dan weg mag gaan en je eigen eten moet verzorgen ver van huis en dan weer voor het feest mag komen.

Heel anders dan jouw situatie dus

5 likes

@anon50301661 Zou je het ook met mij willen delen? Klinkt echt fantastisch!

3 likes

Haha nou nee want dit was huwelijk nummer 2 en relatie nummer x.
Al die exen waren ook mee op onze feesten etc.

2 likes

Wat ik ook raar vind bij mn nicht haar feest, had je verschillende kleuren bandjes. De ene kleur mocht alleen wijn en bier en de andere ook sterke drank of mix. Werd ook niet verteld bij het uitdelen.

14 likes

De ceremonie en het feest duren ongeveer van 3 tot 8. Misschien gaan we dan toch wat meer drankjes doen, of onbeperkt. We willen gewoon een leuke dag zonder al te veel problemen haha. :sweat_smile:

1 like

Je kan het ook afkopen. Dat spreek je van tevoren af met je locatie dus heb je achteraf sowieso geen financiele tegenvaller

12 likes

Ja precies! Een vriendin van me had dat ook gedaan met alleen wijn en bier (en natuurlijk fris, koffie e.d.).