Heb ook een bruiloft gehad waar iedereen gewoon bier/wij alleen kon bestellen, maar bruidspaar dronk zelf wel alleen maar mixjes.
Wat bedoel je precies met afkopen? sorry ik kan niet echt helder nadenken vanavond.
Ik dacht eerst wtf wat raar, maar besprak dit met mijn vriend en hij zei wel iets waarvan ik dacht van kan ik inkomen… We hebben mensen in de familie die geen bier of wijn lusten, maar wel mixjes en daar ook prima mee om kunnen gaan, maar ook mensen in de vriendenkring die als de mixjes gratis zijn geen stop kennen en dan méga dronken (met echt geen leuk gedrag) op je feest zijn. Daar zitten we absoluut niet op te wachten. Maar we zouden dan de mensen die er wel mee om kunnen gaan die drankjes niet willen ontnemen. Ik zou dit niet mega snel doen, maar het hoeft dus ook niet altijd met financien/gierigheid te maken te hebben.
haha nou @Norma, ik ben benieuwd hoe jij je gedraagt na een paar mixjes en welk bandje jij had
Maar vind het wel raar om dan onderscheid te maken. Dan kan je denk ik beter doen iedereen zoveel mix drankjes en zoveel wijn/bier.
Haha nou vind zelf dat ik dat ik best gezellig ben. Maar zij dacht er vast anders over want mocht alleen bier/ wijn
Jaa wat ik al zei, ik zou het zelf ook niet zo snel doen hoor, maar als het deze reden had, dan kan ik er wel beter inkomen dan financien.
Oooh zo, ja dat is ook nog een optie inderdaad! Ik ga er eens over na denken. Bedankt.
Haha idd en je bent hiermee dus bepaalde familieleden/vrienden ah labelen als problematisch met drank? Leuk begin van je feest zo
Ik ben alleen Marokkaanse bruiloften gewend en lees deze verhalen echt zo
Dit is echt de enige manier hoe ik een groot feest wil geven (en ook een keer heb gegeven en dat was echt top). Je weet precies waar je aan toe bent qua kosten als je het geeft en je bent als gast geen geld kwijt aan drankjes (ik zou het zelf best een beetje raar vinden als ik op een bruiloft kom en dan zelf m’n drankjes moet betalen)
Wij hebben 't afgekocht, dus voor een x bedrag kan binnen die periode onbeperkt gedronken worden. Wij hebben een eindtijd in ons hoofd dus klimmen dan even op de bar dat we ervandoor gaan en drankjes daarna op eigen rekening zijn. En we zeggen ook in de uitnodiging dat het tot een bepaald tijdstip is (gaan dag erna op huwelijksreis dus prima reden) Volgens mij 24.50 pp voor 3 uurtjes (wijn, al het bier op de tap, fris).
Dat is hoe bruiloften bij ons plaatsvinden. Ook een niet-westerse achtergrond (niet Turks) minus geld bedragen live omroepen. Bij ons kopen wij het drinken ruim af. Buffet is voor iedereen. Feesten duren vaak van 18.00 tot 0.00. Iedereen blij en tevreden.
Dat gasten bij ons moeten betalen voor drinken is nooit voortgekomen.
Alleen jammer dat het eten zo laat geserveerd wordt, altijd van te voren wat eten anders honger lijden.
Ik was eens op een bruiloft waarbij het bruidspaar zelf alle drank had ingekocht. Slootwaterwijn voor de gasten, en een aantal goede flessen wijn voor de bruid zelf
Ja klopt dat is wel een must
Tegenwoordig worden er wel vaak snackjes rond 19/20u geserveerd
Haha wat heerlijk al deze vrijgezellenfeest en bruiloft verhalen.
Ik had een tijdje wat meer bruiloften achter elkaar en daar moet toen telkens het vrijgezellenfeest uitbundiger en meer, dus echt tripjes naar het buitenland enzo. Dat gaat me echt te ver en zou ik alleen voor m’n beste vriendin en zusje over hebben. Sowieso het idee dat je dan op vakantie of stedentrip gaat voor langer dan een dag met een samengeraapte groep mensen trekt me niet zo, kan natuurlijk best leuk zijn. Maar besteed m’n vakantiegeld en dagen liever op een andere manier. Uiteindelijk kwam er voor een van die vrijgezellenfeestjes na het tripje nog een soort “vrijgezellenfeest light” voor de mensen die niet mee waren naar het buitenland
Het ergste vond ik dat ik een keer ben uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest (ook buitenland), maar dat bleek een foutje tussen de organisatoren en de bruid: want ik was helemaal niet uitgenodigd voor de bruiloft haha.
Begon al aan mezelf te twijfelen, want had geen uitnodiging gezien met de post en sprak haar ook al niet zoveel meer (maar wel zelfde vriendengroepje). Echt heel blij dat ik dat even bij de organisator nagevraagd heb, want was heel erg ongemakkelijk geworden als ik wel meegegaan was denk ik haha.
Ik heb sowieso al afgesproken met m’n vriend dat mochten we ooit gaan trouwen, dat we gewoon iedereen de hele dag willen laten komen: dus ceremonie, diner en feest. Wel is dan de keuze om het wat kleiner te houden en echt alleen close familie en (goede) vrienden uitnodigen en niet alle ooms/tantes en collega’s etc.
Wij hebben het ook afgekocht 5,50 pp pu geloof ik. Daarnaast hebben we bij inloop en “receptie” (is het niet echt) nog los speciaalbier ingekocht, maar tijdens het feest dat weggelaten.
Volgens mij is hier ook een trouwtopic btw! Als je meer tips wilt @anon43983847 haha ipv gierige bruiloften hier haha
Vind het niet eens gierig per se maar gewoon zo ongastvrij.
Een goede vriendin van mij ging trouwen, en ze vroeg mij haar make-up te doen in de ochtend. Daarna trouwde ze voor de kerk, daar was ik bij en bij het diner was ik niet welkom, op het feest weer wel. Dan had ik ruim 3,5 uur (samen met een andere vriendin) om te overbruggen ergens, het was niet in de buurt van mijn woonplaats. Dit heeft me zo gekwetst. We zijn ook niet naar het feest gegaan, alleen de kerk en de borrel daarna.
Vond dat echt zo naar. Toen ik trouwde (inmiddels weer gescheiden, haha) was iedereen de hele dag welkom inc diner. Niemand buitensluiten.