Ik denk dwt het meer iets zegt over dat de generatie van nu toch wel op zoek is naar andere manieren van een bruiloft organiseren maar je toch zit met oude verwachtingen e.d. En het zoeken is naar wat dan werkt.
Gierig, zoals ik hierboven ergens zei, is toch niet echt een goede beschrijving. Het is meer dat ik het niet gastvrij vind en er zelf geen zin in zou hebben om zo mijn bruiloft te vieren. Evenals scheiding in je gasten. Het is verder niet erg ofzo want het is altijd zo geweest en typisch Nederlands maar zelf zou ik dat niet zo doen. Dan maar geen ooms en tantes uitnodigen.
Een receptie is wel een goede tussenoplossing maar ik vind het ouderwets en onnodig en zou zelf een groot feest geven en dan iedereen daarvoor uitnodigen die ik wil uitnodigen. Als ik zelf uitgenodigd word op een receptie ga ik, als het lukt, wel heen maar het is soms wel vrij karig aangekleed. Dan komt het voor mij meer over als een soort moetje/tussengepropt onderdeel van de bruiloft dan echt feestelijk en meer cadeaus ontvangen. (de feestelijke daargelaten).