Gierige acties #2

Dit deed mijn vader ook altijd! Is hij gelukkig mee gestopt haha

1 like

Gebruikt hij dan nooit warm water of zet hij hem dan weer aan?

4 likes

Nou echt. €120 euro uitgegeven aan vrijgezellenfeest, €50/€75 aan bruiloft en dan nog een outfit in kleurcode.
En daarna gingen ze scheiden :upside_down_face:

6 likes

Want ze hadden beter getrouwd kunnen blijven, in een ongelukkig huwelijk omdat hun gasten geld hadden uitgegeven aan hun trouwdag? Ik ben het helemaal eens met dat sommige stellen echt idiote eisen stellen op hun trouwdag en mensen op onnodige kosten jagen en dat dat super ergerlijk is, maar dit vind ik wel een beetje naar, is toch gewoon super verdrietig voor het stel zelf als blijkt dat je huwelijk/relatie niet werkt en je uit elkaar gaat.

26 likes

En anders een refund voor je jurk vragen

3 likes

Dat weet ik eigenlijk niet, denk het wel! Hij wast zich meestal met koud water, dus volgens mij hoeft de ketel ook niet zo vaak aan. Hij leeft redelijk sober.

1 like

Beter helemaal niet trouwen. Als je bedenkt hoeveel mensen uiteindelijk gaan scheiden in hun leven.
Verder niet zo serieus bedoeld natuurlijk :wink: vooral verdrietig voor het gescheiden paar natuurlijk (en het geld dat zij zelf kwijt zijn aan jurk, feest, huwelijksreis wow ook veel geld).

2 likes

Mijn vader deed dit jaren geleden omdat hij van mening was dat dat beter was voor de router. Na herhaaldelijk een nieuwe router te moeten aanschaffen, heeft de klantendienst van de provider al lachend gezegd dat het ook niet de bedoeling is om die telkens uit te zetten, want dan slijt het gewoon sneller :grinning: jarenlange frustraties van mijn kant eindelijk over :+1:

11 likes

Oh jeetje dan ga ik dat even doorgeven aan mijn moeder

3 likes

Nou ja misschien is dat ondertussen niet meer het geval maar daarnaast betwijfel ik ook of dat echt zoveel bespaard?

3 likes

Met de router weet ik het niet, maar de ziggo mediabox schijnt wel minstens 100 euro p.j meer energie te verbruiken dan andere providers! Dus die zetten wij wel helemaal uit als we hem niet gebruiken.

2 likes

Wow echt!! Ik zet hem ook altijd uit maar meer omdat ik het eng vind dat dat ding zo mega heet blijft in het kastje als hij op stand-by staat. Wel fijn dat we zo ook veel geld besparen.

1 like

Mijn partner en ik spreken vaker af met twee vrienden (geen stel). Meestal bij ons thuis en dan koken wij. Soms nemen zij dan een flesje wijn mee of een dessert. Iedere keer als er geopperd wordt om weer een dinertje te doen blijft lang in het midden waar dat dan is, totdat ik meestal aanbied dat het bij ons kan. De twee keer dat we bij één van hen hebben gegeten hebben we afgehaald (kosten gedeeld) of we namen allemaal iets mee (was ook nog met een ander stel). Nu stelde één van hen voor om volgende week samen te gaan eten waarop ik vroeg waar en hoe laat. Nu hebben zij min of meer al afgesproken om uit eten te gaan. Ben ik gierig als ik had gehoopt dat wij nu eens bij één van hen uitgenodigd zouden worden?

1 like

Klinkt meer als luiheid dat ze geen zin hebben om te gaan koken. Of houden ze normaal gesproken wel van koken?

2 likes

Hmmmm wel gierig ja. Want bij uit eten worden de kosten steeds gesplitst, begrijp ik. Maar bij jullie in huis eten zijn de meeste kosten voor jullie. Kan ook wel luiheid zijn vanuit hun, hebben misschien geen passie om te koken. Lastig om dit aan te kaarten bij hen.

2 likes

Dit lijkt heel erg op een situatie die ik nu ook heb met een vriend van me. Met drie man eten we om en om bij elkaar, maar een van hen heeft nu al een hele tijd altijd redenen waarom het bij een ander moet. Nu zou het écht bij diegene zijn en komt er maar geen datumvoorstel. En dat is wel echt luiheid. Ik heb het idee dat sommige mensen het zoooo’n moeite vinden om eten in te kopen, een maaltijd te maken, te hosten enzovoorts.

2 likes

Ja klopt. Andere providers hadden blijkbaar extreme moeite om mijn adres tv en internet te geven dus toch maar gezwicht, maar wel jammer van dat onding

4 likes

Dit zou ik zijn. Maar ik zou dan wel voorstellen om bv de boodschappen te doen/betalen als een ander dan wel kookt

6 likes

Ja misschien wel luiheid inderdaad. Ik denk dat ik de volgende keer maar ga delegeren als we weer bij ons eten. Mag de één een voorgerecht meenemen en de ander een dessert of de wijn ofzo :sweat_smile:

9 likes

Ja, als de rest dit ook doet, why not? Je moet t jezelf ook niet moeilijker maken dan nodig :rofl:

7 likes