Gierige acties #2

Het zou me echt een worst wezen. Als ik de single partij was zou ik 7,50 aanbieden, als ik het stel was zou ik €10 aanbieden. Gewoon zo dat de ander in ieder geval niet onvoordelig uitkomt. Ik kan me echt geen seconde druk maken om 2,50

Edit: Ik zou waarschijnlijk zo lui zijn dat ik die tweede auto er ook voor 15 eu zou neerzetten

74 likes

Optie 3: De een betaalt de parkeerkosten, de ander haalt het eerste rondje drank.

17 likes

Ik geef toch gewoon een normaal antwoord op wat ik zou doen, maar dat net afwijkt van de opties. Hangt bij mij dus af van welke partij in de situatie ik ben

19 likes

Door drieën delen lijkt mij wel zo eerlijk omdat je ook met drie mensen bent. Het stel vecht onderling maar uit wie wat betaald.

3 likes

Oef ja als je er nog dieper over nadenkt, ga je dan ook de bezinekosten doorberekenen? Wie rijdt er eigenlijk met wie mee? Wat wordt dan de verdeelsleutel? :joy: Makkelijker is inderdaad om ieder op hun beurt de portemonnee te trekken.

2 likes

Ik ben wel benieuwd wat de aanleiding is. Ik vind zelf ook gewoon door het aantal personen.

Stel, je bent met 1 auto met 4 personen en 1 is alleen en komt van de andere kant en kan toevallig laatste stukje mee met jullie om te besparen op de parkeerkaarten, zou je toch ook niet diegene 7,50 vragen zodat jullie maar 1,875 p.p. (ik ken dit soort mensen🥲) hoeven.
Misschien wat vergezocht, maar komt imo op hetzelfde neer. Dat je voor iedereen/andere personen kosten wat behapbaarder maakt…

2 likes

Ik ben normaal gesproken niet zo van stel betaalt als 1 persoon. Een stel bestaat immers uit twee personen, gedraag je dan ook zo. Maar in dit geval waren zij met één auto, en was de single met één auto. Als je beide had moeten parkeren dan had de single ook even veel moeten betalen als het stel. Daarom voor delen door het aantal auto’s gekozen. Beide heb je nu de helft voordeel.

Ik zou het echter ook totaal geen probleem vinden om 5 euro pp te betalen als ik onderdeel van het stel was. Ben het wat dat betreft eigenlijk ook wel eens met @L.C. Ik kan ook niet zo goed tegen dat moeilijkdoen over een paar euro. In het topic hier en het gierige acties topic op Viva gebeurt het te vaak dat vriendschappen gaan lijden onder dit soort non-gedoe. Echt zonde.

4 likes

Als stel zou ik gewoon de parkeerkosten betalen en verder niet zeiken om 5 euro, als de single in dit verhaal zou ik gewoon het eerste rondje halen

Boeit toch nul

3 likes

Bij die andere persoon bleek het uiteindelijk een vergissing te zijn, misschien is dat hier ook het geval? Wel heel awkward en ook asociaal als het wel bewust was zeg. Daar moet hij zich voor schamen en niet jij.

16 likes

Ik zou het toch even checken, fouten maken is menselijk :woman_shrugging:

Zoiets gebeurt volgens mij alleen als er iets is gebeurd waarom je iemand er niet bij wil hebben, maar dat maak ik niet op uit je verhaal

4 likes

Zou dan toch voortaan gewoon zeggen, ‘joh ik ben niet uitgenodigd dus ik sla even over’. (Tenzij je dat wel wilt). Tenminste dat doe ik tegenwoordig wel. Dat neemt je schaamte niet weg, maar legt de bal eigenlijk wel weer bij de gastheer. Hij nodigt sommige mensen niet uit, terwijl iedereen ervanuit gaat van wel, dat maakt de hele situatie en zijn actie ook gênant en draag je niet in je eentje dat geheime gevoel mee

77 likes

Ja en ik vind het ook echt bizar dat je een cadeau zou moeten geven als je niet eens uitgenodigd wordt? Veel plezier dat je gaat trouwen/jarig bent/whatever maar als je me er niet bij wilt hebben ga ik ook geen geld aan je uitgeven doei

61 likes

Toen een collega een keer ging trouwen hadden ze twee kaarten laten langs gaan waar je iets op mocht zetten; 1 kleine kaart voor collega’s die niet meededen met het cadeau en 1 grote mooie kaart voor collega’s die wel mee wilde betalen aan het cadeau. Hier kwam ook een hele discussie over :joy:

15 likes

Hahaha ohh die mensen van de grote kaart voelen zich dan teniet gedaan als er op “hun” kaart ook namen staan van mensen die niet meebetaald hebben :joy:

Maar aan de andere kant, als er 5 mensen zijn van het cadeau en 20 niet dan is het wel raar als er 25 namen op staan en een relatief kleiner cadeau. Lastig soms hey :rofl:

3 likes

Bij alle banen waar ik gewerkt had, werd door het werk getrakteerd op taart of vlaai, op de laatste werkdag van iemand die met pensioen ging. Vind geraniums en foto’s een heel gierig cadeau.

14 likes

Dit vind ik gewoon asociaal! Hoe reageerde je collega toen ze terug kwam?

8 likes

Daar gaat het topic toch ook over? En als je het hele verhaal hebt gelezen dan is dat alsnog veel.

@Willem meestal als iemand lang in dienst is trakteert de werkgever toch ook op taart enzo. Niet gebeurd?

4 likes

Haha ik dacht ook, hoe haal je dit als gierig uit dit hele verhaal? Ik vind overigens vanuit werkgever taart regelen wel normaal en zeker met pensioen. Sowieso krijg je bij veel werkgevers ook gewoon vanuit het bedrijf een cadeau. Snap in dit geval echt wel dat je als collega’s denkt joe we gaan echt geen groot cadeau geven.

Het klinkt overigens wel alsof deze man niet gewoon gierig is, ook met die zak chips. Ik vind het ergens ook een beetje zielig klinken dat je zo gefixeerd bent op geld besparen, maar dus ook eten van anderen enzo

2 likes

Los van het feit dat deze man klinkt als een grote gier vind ik het ook wel weer erg zuur om zo iemand dan met zijn pensionering ‘terug te willen pakken’. Ik ga er vanuit dat er vanuit het bedrijf budget is voor een pensionering (mogelijk afhankelijk van hoe lang iemand er gewerkt heeft) en dat je dat budget gewoon gebruikt.

9 likes

Bij ons moet je dat zelf initiëren en regelen. Dat wordt niet door collega’s of het bedrijf gedaan doorgaans. En al helemaal niet als de persoon in kwestie een hyena lijkt te zijn :woman_shrugging: Dan zou ik als collega echt 0,0 behoefte voelen ook maar iets te doen.

Ik vind het wel raar dat zo iemand na geld stelen van de werkgever nog in dienst is?! Klinkt als een verschrikkelijk type…

6 likes