Gierige acties #2

Uit je eerste bericht was niet op te maken dat je bestelling zoek was geraakt, ik dacht (ook) dat je hem te laat gekregen had. Dan vind ik een tegoedbon namelijk netjes, maar niet perse nodig. Als je je bestelling helemaal niet gehad hebt dan is het wel gek om een tegoedbon te krijgen die maar een dag geldig is idd!

3 likes

Ik heb een dilemma.
Gisteren gingen we op babybezoek bij een collega samen met 7 collega’s ( en mezelf dus 8). We waren laat met een eventueel kadootje dus had ik gisteren voorgesteld om gewoon geld ( €25/ persoon) te geven met een klein kaartje. Ik heb het geld voorgeschoten omdat niet iedereen cash mee had, €200.
1 van die collega’s is thuis wegens burn out maar een andere collega had gezegd ja die wil graag meedoen met het cadeau.

Nu hoorde ik toevallig gisterenavond dat die ene collega die thuis zit zelf een envelop, kadootje mee had. Dus nu heb ik €25 te veel gegeven…
Vraag ik dat terug aan de collega waarbij we op bezoek gingen of…?

Beetje ongemakkelijke, stomme situatie.

1 like

Ik zou het in ieder geval niet terugvragen aan degene waarvoor het cadeau was, lijkt me erg ongemakkelijk.

48 likes

Ik zou het zeker niet terugvragen dat is heel ongemakkelijk en komt gierig over. Ik zou het bedrag verdelen over jezelf en de andere collega’s denk ik? Dat is eerlijker dan dat jij het in je eentje moet ophoesten.

41 likes

Of de collega die zei dat de collega die thuis zit even vragen, zodat zij iig ook weet dat het fout is gegaan :thinking:

10 likes

Ik zou het niet terugvragen maar kijken of je het samen met de anderen op kan lossen, iedereen een paar euro extra?

Wat een groot cadeau trouwens :flushed: Ik kreeg van mijn collega’s een kinderboek (vond ik trouwens superleuk, daar niet van)

42 likes

Ja €25 voor een collega die een baby krijgt :o Ik zou 5 x8 al genoeg vinden eerlijk gezegd. Voor €40 kun je toch best wat leuks kopen. En sowieso zou ik nooit geld in een enveloppe geven bij een kraambezoek. Maar misschien is dat gangbaar in België.

32 likes

Hahahaha sorry maar ik zie het helemaal voor me: “he jannie, nou ehm beetje ongemakkelijk maar ik heb een foutje gemaakt dus mag ik misschien die enveloppe even van je terug want dan wissel ik dat ene briefje van 100 even voor drie van 25, je mag het ook zelf doen als dat je beter uitkomt natuurlijk :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:

11 likes

Bestaan er briefjes van 25?

4 likes

Vroeger wel, maar tegenwoordig niet meer

Wel erg ongelukkige situatie, maar ik zou het echt kut vinden als degene die voorschiet opeens 50 euro moet betalen omdat er een miscommunicatie is en de rest 25 betaalt. Ik zou idd zeggen 200 delen door 7 ipv delen door 8. De ontvanger van het cadeau erbuiten houden en degene met de burnout ook

12 likes

Is wel een hele goeie collega maar idd wel een beetje stom. Dus zal ik niet doen. Ik bespreek het even met de andere collega’s.
Ik zou het idd wel zuur vinden als ik €50 moet betalen ipv €25.
En cash geven bij een geboorte is hier in BE wel vrij gebruikelijk. En dat bedrag ook geloof ik. We zijn er ook de ganse avond gebleven en kregen lekkere dingen op de BBQ en wijn, bier,…
Mijn collega’s zijn ook echt vrienden

9 likes

Even hierop doorgaand, laatst had ik een verjaardag van mijn nichtje (18) en zie haar eigenlijk 2 keer per jaar. Hoeveel geef je dan voor cadeau? Ik had 15 euro gegeven maar mijn vader vond dit dus veel te weinig…

6 likes

Is prima en vreselijk dat andere mensen daar een mening over hebben. Als je haar 2x per jaar ziet vind ik het zelf vrij veel. Maar ik ben een tatta die boos wordt als andere mensen over mijn portemonnee gaan :joy:

23 likes

Wat een leuk kraambezoek zo, met een bbq! Ik vond kraamvisite heel leuk maar de meesten bleven helaas maar kort. Zat ik dan met mijn kaasplank en wijn, ze wilden allemaal alleen kopje koffie en dan gingen ze heel snel weer weg

6 likes

Ik vind zelf € 15 niet weinig voor een 18-jarige die je maar zo weinig ziet hoor… ikzelf gaf in die leeftijd ook cadeaus van rond dat bedrag aan leeftijdsgenoten haha.

3 likes

Ik had 10 euro gegeven, dus helemaal prima lijkt me!

2 likes

Meer dan genoeg! En het is nog leuker dan je bent gegaan toch?

5 likes

Voor iedereen maar 3,50 extra. Op een bedrag van 25,- vind ik dat wel meevallen gelukkig. En gezien de leuke bbq en goede verzorging zou ik er ook niet mee zitten als ik het achteraf nog moest bij betalen.

7 likes

Van jou

Dat je hier zo overna denkt en dat je het beredeneerd als ‘zij hadden voordeel van mijn rauwe gerecht’. Boeiend dat je een paar euro extra moet betalen

66 likes

Ik was laatst bij Glossier en het systeem lag eruit waardoor je online je bestelling moest plaatsen en voor store pick up kiezen. Fucking irritant, maar ok ik wilde de spullen dus best een grote bestelling geplaatst en opgehaald. Nu kreeg ik een mail dat ik mijn spullen nog moet ophalen want anders wordt mn order gecanceld en krijg ik het geld terug.
Nu had ik er even achteraan kunnen mailen en zeggen dat ik de spullen al heb opgehaald. Maar dat heb ik niet gedaan. In plaats daarvan heb ik elke dag ff gecheckt of t geld al op mijn rekening staat (yess, sinds vanochtend!).

24 likes