Hahahaha sorry maar ik zie het helemaal voor me: “he jannie, nou ehm beetje ongemakkelijk maar ik heb een foutje gemaakt dus mag ik misschien die enveloppe even van je terug want dan wissel ik dat ene briefje van 100 even voor drie van 25, je mag het ook zelf doen als dat je beter uitkomt natuurlijk
”
Bestaan er briefjes van 25?
Vroeger wel, maar tegenwoordig niet meer
Wel erg ongelukkige situatie, maar ik zou het echt kut vinden als degene die voorschiet opeens 50 euro moet betalen omdat er een miscommunicatie is en de rest 25 betaalt. Ik zou idd zeggen 200 delen door 7 ipv delen door 8. De ontvanger van het cadeau erbuiten houden en degene met de burnout ook
Is wel een hele goeie collega maar idd wel een beetje stom. Dus zal ik niet doen. Ik bespreek het even met de andere collega’s.
Ik zou het idd wel zuur vinden als ik €50 moet betalen ipv €25.
En cash geven bij een geboorte is hier in BE wel vrij gebruikelijk. En dat bedrag ook geloof ik. We zijn er ook de ganse avond gebleven en kregen lekkere dingen op de BBQ en wijn, bier,…
Mijn collega’s zijn ook echt vrienden
Even hierop doorgaand, laatst had ik een verjaardag van mijn nichtje (18) en zie haar eigenlijk 2 keer per jaar. Hoeveel geef je dan voor cadeau? Ik had 15 euro gegeven maar mijn vader vond dit dus veel te weinig…
Is prima en vreselijk dat andere mensen daar een mening over hebben. Als je haar 2x per jaar ziet vind ik het zelf vrij veel. Maar ik ben een tatta die boos wordt als andere mensen over mijn portemonnee gaan
Wat een leuk kraambezoek zo, met een bbq! Ik vond kraamvisite heel leuk maar de meesten bleven helaas maar kort. Zat ik dan met mijn kaasplank en wijn, ze wilden allemaal alleen kopje koffie en dan gingen ze heel snel weer weg
Ik vind zelf € 15 niet weinig voor een 18-jarige die je maar zo weinig ziet hoor… ikzelf gaf in die leeftijd ook cadeaus van rond dat bedrag aan leeftijdsgenoten haha.
Ik had 10 euro gegeven, dus helemaal prima lijkt me!
Meer dan genoeg! En het is nog leuker dan je bent gegaan toch?
Voor iedereen maar 3,50 extra. Op een bedrag van 25,- vind ik dat wel meevallen gelukkig. En gezien de leuke bbq en goede verzorging zou ik er ook niet mee zitten als ik het achteraf nog moest bij betalen.
Van jou
Dat je hier zo overna denkt en dat je het beredeneerd als ‘zij hadden voordeel van mijn rauwe gerecht’. Boeiend dat je een paar euro extra moet betalen
Ik was laatst bij Glossier en het systeem lag eruit waardoor je online je bestelling moest plaatsen en voor store pick up kiezen. Fucking irritant, maar ok ik wilde de spullen dus best een grote bestelling geplaatst en opgehaald. Nu kreeg ik een mail dat ik mijn spullen nog moet ophalen want anders wordt mn order gecanceld en krijg ik het geld terug.
Nu had ik er even achteraan kunnen mailen en zeggen dat ik de spullen al heb opgehaald. Maar dat heb ik niet gedaan. In plaats daarvan heb ik elke dag ff gecheckt of t geld al op mijn rekening staat (yess, sinds vanochtend!).
Maar als splitten niet erg is, dan is dit toch sowieso beter? Want als die gerechten wel op de rekening stonden moest je meer betalen, dus nu ben je goedkoper uit.
Dit. Ik vind het schaamteloos van die vrienden
Om hoeveel geld ging het dan effectief?
Zo’n hekel aan gierige fooigevers
Dit is wel echt chill
Dus jouw eten stond in zijn geheel niet op de rekening? Zou het echt absurd gierig vinden om dan te zeggen dat je dan dus alleen je drankje hoeft te betalen. Als jouw gerecht er wel op stond was je duurder uit dan nu, dus heeft je toch sowieso al voordeel opgeleverd? En wat maakt die paar euro duurder uit? De volgende keer eet jij misschien wel iets dat een paar euro duurder is
Precies wat iemand hierboven al zei, zou het zien als een korting op de rekening en als je een kortingsbon hebt voor een restaurant zeg je toch ook niet tegen je vrienden dat de korting alleen voor jou geldt? Dan gaat die korting van de totale rekening en split je toch alsnog
Ik snap dit niet helemaal? De totaalrekening is nu toch lager, dus betaal je nu toch minder? Of zou in de situatie dat jouw eten er op stond er niet door 3 gesplit worden maar dan wel ieder z’n eigen deel?