Maar als splitten niet erg is, dan is dit toch sowieso beter? Want als die gerechten wel op de rekening stonden moest je meer betalen, dus nu ben je goedkoper uit.
Dit. Ik vind het schaamteloos van die vrienden
Om hoeveel geld ging het dan effectief?
Zo’n hekel aan gierige fooigevers
Dit is wel echt chill
Dus jouw eten stond in zijn geheel niet op de rekening? Zou het echt absurd gierig vinden om dan te zeggen dat je dan dus alleen je drankje hoeft te betalen. Als jouw gerecht er wel op stond was je duurder uit dan nu, dus heeft je toch sowieso al voordeel opgeleverd? En wat maakt die paar euro duurder uit? De volgende keer eet jij misschien wel iets dat een paar euro duurder is
Precies wat iemand hierboven al zei, zou het zien als een korting op de rekening en als je een kortingsbon hebt voor een restaurant zeg je toch ook niet tegen je vrienden dat de korting alleen voor jou geldt? Dan gaat die korting van de totale rekening en split je toch alsnog
Ik snap dit niet helemaal? De totaalrekening is nu toch lager, dus betaal je nu toch minder? Of zou in de situatie dat jouw eten er op stond er niet door 3 gesplit worden maar dan wel ieder z’n eigen deel?
Ik voel me die wiskundeformulesmeme
maar ik begrijp er echt de ballen van.
Dus eindstand zijn zowel het teruggestuurde gerecht als het goedmaakgerecht niet aangerekend? Dus het eten van de andere twee en drankjes van iedereen waren door 3 gedeeld toch? Dat is toch hoe dan ook goedkoper dan als er 3 gerechten + drankjes worden betaald en die rekening door 3 gedeeld wordt
dus dan heb je helemaal wel van de korting geprofiteerd. Dus het gaat erom dat het andere eten zoooooo veel duurder was dan wat jij had besteld, dat zelfs 1/3 daarvan meer geld is dan de waarde van jouw maaltijd, begrijp ik het zo goed?
Dus de eigenlijke kwestie is gewoon: rekening evenredig door 3 delen of iedereen zijn eigen eten betalen. De rest van het verhaal is toch niet zo relevant dan?
Offff vind je dat jij niks had moeten betalen omdat alleen jouw eten gratis was ![]()
Ohhh nu snap ik het - oké maar hoe veel duurder dan dat ene gerecht kan 1/3 van de twee andere gerechten nou uitvallen dat het een probleem kan zijn waren die van puur goud ofzo
Volgens mij vergelijkt ze de situatie korting/splitten met originele rekening/alleen eigen deel. Dus die vergelijking klopt eigenlijk al niet, 2 verschillende dingen.
Maar bij mij gaat het nu ook een beetje

De situatie was dus als alles erop stond dan had ieder zijn eigen deel betaald. @Beutyschooldropout goedkoper uit want minder duur gegeten en gedronken dan haar vrienden. Nu is het eten van beutyschooldropout niet in rekening gebracht en is de rekening in gelijke delen door 3 gedeeld. Hierdoor betaalt beutyschooldropout nu meer dan als de gerechten wel in rekening waren gebracht en volgens het orginele plan iedereen zijn eigen deel had betaald.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat het heel veel geld scheelt.
![]()
![]()
Ik heb alles gewist want het verhaal is wellicht wat herkenbaar. Niet dat het geheim is, maar mijn andere zielsroerselen in andere topics is dat wel. Vandaar
Na de geboorte van mijn dochter moest ik nog 48 uur in het ziekenhuis blijven. Mijn man bleef ook bij ons, want ook zijn 1e kind was geboren.
Maar bij het doorgeven van ontbijt en lunch mocht hij niets bestellen, moesten dan 6 euro ofzo betalen voor hem.
Nou ik bestelde dus iedere keer gewoon dubbel zoveel boterhammen als dat ik normaal zou eten, zodat hij mee kon eten.
Ik zat echt even te puzzelen over jouw dochter en zijn eerste kind dat ook tegelijkertijd geboren was, leek me allemaal een erg ingewikkelde constructie en vooral erg toevallig dat die dan tegelijkertijd geboren waren ![]()
Hahaha, ja ik dacht ik specificeer even waarom die in het ziekenhuis bleef en niet naar huis ging ![]()
Haha ja ik raakte in de war door het ‘mijn dochter’ en ‘zijn kind’ ipv ons/onze dus ik dacht dat er 2 kinderen in het spel waren
Even gierig vanuit mij, maar 25 pp voor kraamvisite van een collega??? Qué?
Van mij krijgen collega’s niks en vrienden een paar hydrofiele doeken en een knuffel (wat ook al prijzig kan zijn btw), and I dont mind, bye en gierige groetjes van Fred
In dit geval laat ik die vriendin dan idd van haar geluk genieten. Ik was toch al van plan geweest om daar te eten dus ik was het geld hoe dan ook wel kwijt geweest.
Ga jij dan met lege handen op kraamvisite bij collega’s of bedoel je dat je dan ook helemaal niet gaat?