Gierige acties #2

Ik voel me die wiskundeformulesmeme :face_with_spiral_eyes: maar ik begrijp er echt de ballen van.
Dus eindstand zijn zowel het teruggestuurde gerecht als het goedmaakgerecht niet aangerekend? Dus het eten van de andere twee en drankjes van iedereen waren door 3 gedeeld toch? Dat is toch hoe dan ook goedkoper dan als er 3 gerechten + drankjes worden betaald en die rekening door 3 gedeeld wordt :joy: dus dan heb je helemaal wel van de korting geprofiteerd. Dus het gaat erom dat het andere eten zoooooo veel duurder was dan wat jij had besteld, dat zelfs 1/3 daarvan meer geld is dan de waarde van jouw maaltijd, begrijp ik het zo goed?

Dus de eigenlijke kwestie is gewoon: rekening evenredig door 3 delen of iedereen zijn eigen eten betalen. De rest van het verhaal is toch niet zo relevant dan?

Offff vind je dat jij niks had moeten betalen omdat alleen jouw eten gratis was :crazy_face:

3 likes

Ohhh nu snap ik het - oké maar hoe veel duurder dan dat ene gerecht kan 1/3 van de twee andere gerechten nou uitvallen dat het een probleem kan zijn waren die van puur goud ofzo

3 likes

Volgens mij vergelijkt ze de situatie korting/splitten met originele rekening/alleen eigen deel. Dus die vergelijking klopt eigenlijk al niet, 2 verschillende dingen.

Maar bij mij gaat het nu ook een beetje

4 likes

De situatie was dus als alles erop stond dan had ieder zijn eigen deel betaald. @Beutyschooldropout goedkoper uit want minder duur gegeten en gedronken dan haar vrienden. Nu is het eten van beutyschooldropout niet in rekening gebracht en is de rekening in gelijke delen door 3 gedeeld. Hierdoor betaalt beutyschooldropout nu meer dan als de gerechten wel in rekening waren gebracht en volgens het orginele plan iedereen zijn eigen deel had betaald.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat het heel veel geld scheelt.

6 likes

:clown_face::clown_face:

Ik heb alles gewist want het verhaal is wellicht wat herkenbaar. Niet dat het geheim is, maar mijn andere zielsroerselen in andere topics is dat wel. Vandaar

1 like

Na de geboorte van mijn dochter moest ik nog 48 uur in het ziekenhuis blijven. Mijn man bleef ook bij ons, want ook zijn 1e kind was geboren.
Maar bij het doorgeven van ontbijt en lunch mocht hij niets bestellen, moesten dan 6 euro ofzo betalen voor hem.
Nou ik bestelde dus iedere keer gewoon dubbel zoveel boterhammen als dat ik normaal zou eten, zodat hij mee kon eten.

42 likes

Ik zat echt even te puzzelen over jouw dochter en zijn eerste kind dat ook tegelijkertijd geboren was, leek me allemaal een erg ingewikkelde constructie en vooral erg toevallig dat die dan tegelijkertijd geboren waren :grin:

46 likes

Hahaha, ja ik dacht ik specificeer even waarom die in het ziekenhuis bleef en niet naar huis ging :joy:

6 likes

Haha ja ik raakte in de war door het ‘mijn dochter’ en ‘zijn kind’ ipv ons/onze dus ik dacht dat er 2 kinderen in het spel waren

3 likes

Ja welke van de (ex)vriendinnen of scharrels van Douwe Bob ben je @Kusjessoldaat?

48 likes

Even gierig vanuit mij, maar 25 pp voor kraamvisite van een collega??? Qué?

Van mij krijgen collega’s niks en vrienden een paar hydrofiele doeken en een knuffel (wat ook al prijzig kan zijn btw), and I dont mind, bye en gierige groetjes van Fred

35 likes

In dit geval laat ik die vriendin dan idd van haar geluk genieten. Ik was toch al van plan geweest om daar te eten dus ik was het geld hoe dan ook wel kwijt geweest.

3 likes

Ga jij dan met lege handen op kraamvisite bij collega’s of bedoel je dat je dan ook helemaal niet gaat?

6 likes

Oh nee gewoon niet gaan idd. Als team soms iets maar zonder op bezoek te gaan, maar dan chipt iedereen minimaal in.

8 likes

Bij ons zorgt het bedrijf gewoon voor budget. Wij betalen nooit zelf voor dat soort cadeaus voor collega’s, dus ik zou daar ook 0 euro aan uitgeven.

4 likes

Is kraamvisite bij collega’s een ding? Dat lijkt me zo privé/persoonlijk

11 likes

Vlg mij schreef ze later dat ze ook vrienden zijn en dat zulke geldbedragen in België vrij gebruikelijk zijn.

4 likes

Ja en ze kreeg er een avond bbq bij met drank, dan vind ik €25 wel prima maar voor een random collega waar je ff halfuurtje bent vind ik €5 pp meer gepast.

Wel cool dat iemand met een verse baby dat organiseert, de meeste mensen kijken je toch half hun huis uit, vind kraambezoek daarom altijd wat ongezelligs hebben. Het is (begrijpelijk) helemaal op de termen van de ouders, voelt zo niet spontaan. Maar met bbq en drankjes lijkt me wel echt gezel

16 likes

Belgie is geld in ruil voor uitgebreid kraambezoek met eten, drank en doopsuiker
Nederland is een kaart voor beschuit met muisjes

9 likes

In ruil voor :rofl:

6 likes