Ik baseer inleg voor cadeautjes voor collega’s/baby’s van collega’s ook gewoon op hoe leuk ik ze vind. Dus voor de een doe ik 2,50 en voor iemand die ik tof vind veel meer . En als iemand zelf nooit inlegt dan krijgt die persoon van mij ook niks, doei.
Ligt echt aan de collega’s en werksfeer. Bij mijn vorige werk is mijn team ook bij me langsgeweest en ik vond dat echt gezellig! Daarbij hadden ze een cadeau vanuit de werkgever zelf geregeld maar ook ieder iets bijgelegd.
haha wow nou ik krijg hier gewoon een tattaberoerte van, ik geef het eerlijk toe. of waren het 3 happy meals?
Ik heb wel eens een kleiner bijdrage dan ik vooraf gepland had uitgegeven als ik de naam van het kind stom vond.
Wij leggen 20 euro in een lief en leed pot en daar worden dit soort dingen van betaald. Kreeg bij de laatste baby een loopfietsje, super leuk!
Eerder was het per situatie inleggen en dan kon de beheerder van die pot precies zien hoe geliefd iemand was. Ooit eens iemand die in totaal een tientje kreeg (gemiddeld bedrag was 40/50 euro destijds) dat doet wel ff zeer. Was dus ook meteen het einde van die regeling😂
Mijn team bestaat uit zo’n 80 mensen. Allemaal jong, 65% vrouw en sinds al het thuiswerken zijn er mensen die ik echt bijna nooit heb gezien. Collegas gaan aan de lopende band met zwangerschapsverlof of gaan weg uit het team.
Ik leg tegenwoordig alleen nog maar geld in voor naaste collega’s/ collega vriendinnen en de rest stuur ik een kaartje. Ik vind het wel goed zo.
En in vind dat geld ophalen echt wat ongemakkelijks hebben omdat er verschillen ontstaan in wat je ophaalt. Zo’n lief en leedpot lijkt mij top!
Ik zou graag jullie mening over het volgende willen hebben. Mijn vriend kan heel goed leuke filmpjes in elkaar zetten. Hij wordt daar wel eens voor gevraagd door anderen. Nu is hij door iemand gevraagd om een film te maken voor een bruiloft. Hij vraagt daarvoor geen geld, maar doet dit graag voor anderen. Uiteindelijk heeft hij er veel meer werk aan gedacht (zeker 25 uur). Nu wil degene die dit hem gevraagd heeft wel wat geven voor de hulp. Aan wat voor bedrag zouden jullie denken om te geven?
Vraag;
Hoeveel geld geef je iemand die er niets voor vraagt maar er wel 25 uur werk aan heeft?
- Geen geld maar een cadeautje
- Tussen de 0-25€
- Tussen de 25-50€
- Tussen de 50-75€
- Tussen de 75-100€
- Meer dan €100
0 stemmers
Ik heb gestemd op geen geld maar cadeau. Maar dan geen lullig cadeau zoals een doos merci maar echt een groot cadeau/cadeaubon. Geld zou ik zelf niet doen omdat er zelf gezegd is dat ie er geen geld voor vraagt.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb deze poll gestart omdat er een discussie over bestond tussen degene die hem gevraagd heeft voor de opdracht en een ander (beetje vaag Ivm herkenbaarheid).
Degene die mijn vriend gevraagd heeft, vroeg hem; vind je het leuk om een film voor het stel te maken? Met de gedachte; hij doet dat graag. Zij zitten te denken aan een cadeaubon van €25. De andere partij hoorde dit en vond dat ze daar echt wel wat meer voor mogen geven.
Toen zij dit hoorden, was hun reactie; als wij wisten dat we er geld voor moest geven hadden we het niet gedaan en had mijn vriend er om moeten vragen.
Deze discussie loopt nog steeds, maar dit is in grote lijnen het verhaal.
Daar kan ik me ook wel in vinden. Wij hebben mijn broer na onze verbouwing (waar hij overigens wel voor betaald kreeg maar ook veel extra deed) een bon gegeven voor een goed restaurant zodat hij uit eten kon met zijn vrouw. Ik zou dus wel een cadeau doen van 100+
Ook als hij er niet om heeft gevraagd zou ik zoveel uur werk wel geld waard vinden. Een cadeaubon van een mooi restaurant zou ik inderdaad ook passend vinden als hij daarvan houdt. 25 euro geef ik aan vrienden voor hun verjaardag, dus als iemand zo’n grote klus voor me doet zou ik daar wel een stuk meer als bedankje voor tegenover zetten.
Is het inclusief filmen of alleen monteren?
Dit is dus het bruidspaar? Ben wel benieuwd wat ze zouden doen als je vriend nu zou zeggen van “sorry maar deze hoeveelheid werk overstijgt iedere vriendendienst en daar heb ik me erg in vergist, maar ik merk nu dat het ten koste gaat van mijn betaalde werk dus helaas kan ik deze film toch niet voor jullie maken, laat maar weten als jullie een andere videobewerker vindeb, dan deel ik de beelden”. Zou het echt je vriend zn goed recht vinden, als zij er letterlijk niets voor over hebben, waarom moet je vriend dan werken voor iets waar anderen honderden euro’s voor krijgen?
Ook al doe je het voor vrienden, als het zoveel werk is dan zal ik als ‘ontvanger’ altijd wat geven als bedankje. Is vergelijkbaar met een bruiloft van een vriendin van mij, waarbij zij mijn vriend had gevraagd 's avonds vanaf 19.00 uur een aantal foto’s te maken op het feest (hij houdt van fotografie) & ze was zo blij uiteindelijk met de foto’s en vond het zo lief. Hij kreeg als bedankje - waar hij natuurlijk niet vanuit ging - een cadeaubon van 100e van een van zijn lievelingsrestaurants.
Ik vind het überhaupt supergierig dat dit gevraagd wordt met de intentie er niks voor te geven?
Het gaat om een film dat gemaakt wordt voor het bruidspaar (gemaakt van meerdere filmpjes van het bruidspaar die door de jaren heen zijn gemaakt). Dit wordt laten hun zien na het gedeelte van de speeches. De ouders van de bruid die hebben hem gevraagd dit voor hun te maken. Het bruidspaar zelf weet hier dus niets van af.
De film is al klaar en de bruiloft is aankomend weekend. De bon van €25 euro is al gekocht
Waarom veranderen stellen altijd in een paar gierige graaiers zodra er getrouwd moet worden.
Ik ben het wel eens met wat @Victoria zegt. Of weten zij dat het al af is? Ik vind dat echt heeeeeel gierig want zelfs iemand met zeer beperkte technische skills weet toch dat dit veel werk is.
Hahaha
Omdat die bruiloft wrs al 20k gaat kosten en ze eerst willen weten hoe goed de envelopjes (cadeautip Envelop) gevuld zijn.
Ja en sowieso denk even realistisch na. Als je vriend het niet wilde doen en je moest een professional hebben, dan was je veel meer geld kwijt. Ik zou nog liever niks krijgen in geld en dan een oprecht geschreven bedankkaartje dan een bon van €25 denk ik