Gierige acties #2

In het contact en deur dichtgegooid. Dan kan hij op slot gaan en heb je pech want je sleutel zit er nog in.
Oja reservesleutel natuurlijk!

2 likes

Ahhh mee terug met de nieuwe sleutel

En de oude dan? :no_mouth: voel me echt teringdom

NEVERMIND ik snap em hahahah zo kwartje valt laat.

2 likes

Oh wacht even. Je hebt haar heen en weer gereden? Ja dan vind ik wel dat het kan. Als je alleen ingestemd had om haar thuis te brengen en daarna toch nog een tikkie wilde sturen zou ik dat beetje gierig vinden. Maar dit is anders.

Wat een schaamteloze ook

3 likes

Opzich maakt dit niet uit toch? Ze moet hoe dan ook heen en weer, of die vrouw nou wel of niet mee terug gaat, ze moet zelf ook terug naar huis?

6 likes

Haha onduidelijkheid alom! Het was inderdaad om de reservesleutel te halen. Snap dat ik beter had kunnen voorstellen om benzine te laten betalen door haar, maar goed: voelde me nogal voor het blok gezet. Op dat moment niet aan gedacht.
Ik zou zelfs trouwens nooit aan een vreemde vragen me te laten rijden voor de reservesleutel. En áls ik het wel zou vragen, zou ik sowieso iets geven of betalen. Nu werd haar probleem eigenlijk mijn probleem.

10 likes

Vind ik wel, thuisbrengen is iets anders dan heen en weer taxi’en.

1 like

Nou ja, jij hebt het jouw probleem gemaakt doordat je ermee ingestemd hebt en haar heen en weer gereden hebt. Ik heb gestemd op ‘ja is gierig’ omdat ik het heel raar vind om eerst te zeggen ‘nee hoeft niet’ als ze je geld aanbiedt en dan achteraf toch een tikkie te gaan sturen. Dan had je dat direct aan moeten geven, snap haar helemaal dat ze nu niks meer laat horen want jij hebt letterlijk gezegd dat je niks hoefde.

34 likes

Wow dat je dit überhaupt hebt gedaan. Ik zou echt nee zeggen, zoek het uit doeg

23 likes

Ik heb ook op ‘ja gierig’ gestemd maar ik zou het in zijn algemeen niet gierig vinden om de benzinekosten terug te vragen maar zoals Junebug al zegt vind ik het wel een beetje gek om er nu nog mee te komen! Zeker omdat ze wel netjes aanbood om je geld te betalen en jij dat al geweigerd hebt?

7 likes

Ja die snap ik ook niet. Zeker niet gierig om geld ervoor te krijgen maar eerst weigeren en dan ineens wel vragen vind ik wel wat raar ja

5 likes

Ja inderdaad ik zou eerst als een gek iedereen om me heen bellen en als het ECHT niet anders kan, dan als hoge nood een random persoon die je niet kent, vragen

6 likes

Maar, waarom heeft ze niet gewoon de ANWB gebeld?
Die komen ook voor dat soort dingen…
Wel vaker mee gemaakt in de wasstraat waar ik werkte
Kwam gewoon de ANWB die we erna door de wasstraat deden

4 likes

oh wow ik ben lid van de ANWB maar ik zou hier ook nooit aan denken! Echt stom

2 likes

Oh nooit aan gedacht dat we de anwb hadden kunnen bellen. Dat was een goed idee geweest, voor de volgende keer.

2 likes

Wij hebben zeker wel iets van 3x de ANWB in de wasstraat gehad om de deur te openen.
Een keer de politie maar toen zat er een kindje in (lag gelukkig te slapen) in onze overdekte hal

3 likes

oh haha deur openen kan natuurlijk ook, ik zag voor me dat iemand van de ANWB je naar je huis en weer terug naar de auto zou brengen om de sleutel op te halen :sweat_smile:

7 likes

Nou gedoe vind ik nogal een groot woord in deze

5 likes

Oo neuh, die hebben apparatuur om de deur te openen.
Hadden de deur vaak met een minuutje of 10 weer open

1 like

Dat iedereen zo in “shock” is dat die vrouw het durfde te vragen :see_no_evil:. Nee heb je en ja kan je krijgen. Denk dat ze het ook even niets wist en ‘dacht ik vraag het gewoon’ en ze bied zelfs €100 aan. Ik denk als je nee had gezegd, ze dat ook niet kwalijk nam en een taxi of iets had genomen.

En ik ben het eens met wat anderen ook zeggen, het is niet gierig om een vergoeding te vragen voor de benzine, maar vraag dat gelijk en niet achteraf. Of gewoon volgende keer wel voor de €100 te gaan :-p

7 likes

Ik vind wel dat je erop terug kunt komen hoor en alsnog een tikkie kunt sturen. Boeiend dat dat raar overkomt (omdat je eerst nee hebt gezegd). Dat zij het verzoek van heen en weer rijden überhaupt heeft gevraagd vind ik raarder dan op je beslissing terugkomen. :sweat_smile: En ook al komt het gierig over, alsnog lekker boeiend, je kent die vrouw niet. Ik zou mijn eigen portemonnee in dit geval veel belangrijker vinden.
Zou gewoon sturen van “Ik heb er toch nog even overnagedacht. Ik had niet goed bij de benzinekosten stilgestaan maar die zou ik wel graag terugwillen!”.

26 likes