Gierige acties #2

Oh ja met tegenzin is een beetje vreemd, dan had ie net zo goed kunnen zeggen dat er geen ijs is.

6 likes

Ja terwijl het toch een gunst is dat hij zijn ijsblokjes aan haar mag geven, ze zei zelfs gewoon dankjewel.

Oh al die dingen over trouwen doen me denken aan een situatie van m’n vriend. Een vriend van hem en een kennis (/‘vriendin’) hebben elkaar via mijn vriend leren kennen. Zij gingen trouwen, groot aangekondigd op Facebook enzo, maar mijn vriend/ wij kregen geen uitnodiging. Tot het moment dat ze dachten dat ze nog een fotograaf nodig hadden (m’n vriend heeft ooit de fotovakschool gedaan en is dus fotograaf), toen mocht hij wel gratis op komen draven. Omdat hij toevallig net z’n camera had verkocht, heeft hij dat afgezegd. Hij werd niet alsnog uitgenodigd voor de trouwerij. Als je al zo’n 10+ jaar vrienden bent en elkaar via iemand kent, dan nodig je die toch ten minste uit :woman_shrugging:. Naja, dat zijn nu dus geen vrienden meer…

25 likes

Sinds een tijd zijn die Coca Cola blikjes van 0.33l niet in zo’n gewone blikjesvorm, maar ook zo’n langwerpige, zoals de blikjes van 0.25l. Die lijken veel meer op elkaar. Dus nu doe ik als ik een paar blikjes koop er vaak 1 van 0.25l, en een paar van 0.33ml maar dan scan ik ze allemaal als die van 0.25l en bespaar ik zo al snel 14 cent ofzo :sunglasses:

Durfde zulk heftig bedrog eerder niet aan, maar nu lijken die blikjes zo op elkaar dat ik denk dat ik met een controle wel goed weg kom met ‘oh ik had het helemaal niet door, ik dacht dat het allemaal kleine blikjes waren!’.

Ja, ik drink teveel cola.

17 likes

Dat is niet gierig, dat is stelen.

100 likes

Misschien gierig én stelen. Zeker als je zo’n goede baan hebt zou ik niet voor 14ct de boel willen flessen.

15 likes

Uhh nee? Haha sorry maar ik kan hier echt niks mee. Als zij jullie niet willen uitnodigen is dat hun keus. Misschien vinden ze hem wel helemaal niet zo aardig meer, weet ik veel.

Dat ze daarna je vriend vragen om foto’s te maken: tja, als hij daar een business in heeft kan dat toch prima? (Wel voor geld dan hè! Geen gratis vriendendienstje. Dat haal ik ff niet uit je verhaal). Hij staat in z’n recht om te zeggen: ‘nee sorry daar bedank ik voor’

5 likes

Als ze scannen tijdens de controle kom je er niet doorheen.

5 likes

Klopt.

Had ik dit misschien beter in het opbiechttopic zonder omg reacties moeten plaatsen :grimacing:

Ik vond het ergens wel grappig ofzo omdat ik de meest ‘goody two shoes’ ben die ik ken, nog nooit eerder iets gestolen, of expres niet gescand of zwartgereden of een regel gebroken of wat dan ook. Dus het voelt als een soort rebellie om 3 cent die inderdaad ook nergens op slaat haha, daarom juist zo gierig.

Maar goed, ik zal t niet meer doen.

@ellegirltalk ik snap even niet waarom mijn baan hierbij gehaald word?

@Nox tot nu toe wel, bij mijn ap zeggen ze gewoon dat ze 5 producten oid moeten scannen en dan geef ik zelf wat producten aan. En dan dus niet zo’n groter blikje. Maar stel dat ze idd alles moeten scannen, dan heb je gelijk.

6 likes

Je mag toch helemaal niet zelf producten aangeven bij controle? Dat zou wat zijn zeg, dan geven mensen 5 producten aan die ze wel gescand hebben ipv wat er niet gescand is, dan heeft zo’n controle nog geen nut

22 likes

Eh, nou dan moet je eens bij mijn AH langskomen haha, zo gaat het toch echt :woman_shrugging: Of ik doe m’n tas open en ze pakken gewoon wat er bovenop zit, of als m’n rugtas bijvoorbeeld propvol zit pak ik zelf eruit wat er bovenop ligt en geef ik dat aan. Nog nooit gehad dat ze zelf gingen ‘graaien’ naar producten oid.

11 likes

Ja er zijn meerdere AH’s waar ze dat zo doen, echt een grap he :joy:

3 likes

In elke appie waar ik ooit ben geweest pakken ze gewoon de bovenste producten uit de tas. Niemand daar heeft zin om moeite te doen.

17 likes

Oh wat een privilege he dat je niet elke keer gecontroleerd wordt.

7 likes

Die kinderen daar krijgen ook veel te weinig betaald om echt moeite te doen :sweat_smile:

19 likes

Huh wat is hier privilege aan? Dat gaat toch gewoon automatisch, steekproefsgewijs?

13 likes

0,25ml is nog geen druppel. Ik denk dat je 0,25l/25cl/250ml bedoelt.

5 likes

Denk je? Zwarte vriend van mij wordt 9 vd 10 keer gecheckt, pikt nooit iets en gaat t liefst niet bij de zelfscan en dan lees ik dit hier, word er echt boos van

11 likes

Oh dat wist ik oprecht niet! Ik dacht serieus dat het compleet automatisch ging, sorry!

1 like

Ja ik weet er ook het fijne niet van maar dat het niet helemaaaal eerlijk gaat geloof ik wel.
Ook dat k hier nu lees dat sommigen zelf items mogen aanreiken. Nee die jongen niet, alles wordt eruit gehaald, oke klaar! En mag hij zelf inpakken. Heb het zelf meerdere keren gezien en hij vertelde er vaker over.

3 likes