Gierige acties #2

Hallo ex-supermarkt medewerker.
Je kon 2 barcodes scannen
1 - dan gaat het automatisch en heb je niet altijd een steekproef.
2 - krijg je altijd steekproef. Als je iets niet vertrouwde, dan scande je deze en dan was het “oh kleine steekproef!”

4 likes

Dit herken ik ook ja! We konden iig niet kiezen bij welke persoon hij gedaan werd. Was wel heel irritant want er was eens een oma die altijd jatte dus toen moest die steekproef altijd aan. Alleen moest iedereen dan gecontroleerd worden.

Maargoed dit is 7 jaar terug dus wellicht werkt het nu anders helaas :sob:

2 likes

Deze barcodes zitten bij de kassa geplakt. Bij elke klant moet je deze scannen

5 likes

Maar het kan wel inderdaad als je loopt te klooien zoals je het zegt je ook sneller een steekproef krijgt.
Over de camera geen idee :smiling_face_with_tear: deze carrière was bijna 10 jaar geleden.

4 likes

Jep.

3 likes

Dat lijkt me echt heel naar om mee te maken voor je vriend en ik heb me er nooit bij stil gestaan dat die steekproeven niet random zouden zijn. Nooit bedacht dat dit een privilege oid zou zijn. Mijn AH is midden in de stad, superdruk, en de tieners die er werken willen gewoon zo snel mogelijk zonder gezeik hun werk doen, dus vinden het prima als ik spullen aangeef, maakt het voor hun ook weer makkelijker/sneller. Nooit op gelet of ze bij andere klanten dat anders doen.

@Acculader Ha je hebt helemaal gelijk! Dat zou wel heel weinig zijn ja haha

3 likes

Bij mijn appie vertelde een medewerker, oudere man, dat de manager de camerabeelden bekijkt en die erop aangesproken wordt als die niet ook de producten uit onze kinderwagen scant.
En hij vertelde ook dat bij de andere locatie waar die voorheen werkte als die even met een collega stond te praten de manager ze op ging bliepen om extra taken te geven. Vind dat zo lelijk, bij ieder werk moet er toch en het vertrouwen in je personeel zijn, en ruimte zijn even met collega’s te praten zolang het werk gebeurt.

1 like

Oh nee maar tot voor die trouwerij zagen ze elkaar bijna elke week en is fotografie ook totaal zijn hobby/ werk niet (meer). Het was wel echt een hechte vriendschap voor dit.

3 likes

Ik dacht ook dat die controle random was. Ben er laatst 3x achter elkaar uitgepikt bij de zelfscan, ook als ik maar 1 ding had

3 likes

Hoe wordt er bepaald dat er een paar of alle producten worden gescand bij controle? Bij de ah in het dorp wordt ik bijna altijd gecontroleerd de ah xl heel af en toe. Maar zie soms ook dat de hele kar van iemand wordt gecontroleerd.

Maar was dit bij AH? Bij Jumbo hebben ze inderdaad die barcodes, maar bij AH staat er vaak maar 1 caissière op 10 zelfscankassa’s.

@kali wat rot zeg! Ik heb 10 jaar geleden bij Jumbo gewerkt en die beveiligers waren echt vreselijk. Ze waren op 1 ding uit en dat waren mensen betrappen die dingen niet betaalde en daarin gingen ze echt (veel te) ver. Terwijl ze zijn daar niet eens voor, ze zijn er voor de veiligheid.

2 likes

Maar je had 1 ding niet gescand en gelijk een winkelverbod? Ik heb een keer ook vergeten een bakje munt te scannen. Toen gingen ze alles scannen en bleek inderdaad alleen de munt te zijn. Toen heb ik gewoon gezegd dat ik het vergeten was, moest het betalen en zal misschien daarna wat vaker gecontroleerd zijn, hoewel ik dat niet echt gemerkt heb.

9 likes

Ik heb het idee dat ik gecontroleerd word wanneer ik of relatief veel (voor mijn doen) in mijn wagen heb of vrij weinig (2 of 3 dingen) heb gescand.

Ik denk niet dat het helemaal random is.

Edit: en ik word ook altijd gecontroleerd bij andere vestigingen bij Ah waar ik zelden kom

6 likes

Ik was afgelopen zondag 1 ding vergeten, ik was op een burritopakket aan het lezen wat ik nog meer nodig was en heb het pak zonder te scannen in de gelegd. Werd er uiteraard bij het scannen uit gehaald, ik werd gelijk naar een gewone kassa gestuurd en moest alles weer uitpakken, op de band leggen en opnieuw laten scannen. Ik voelde me gelijk een halve crimineel :unamused: echt heel irritant.
Maar goed, blijkbaar zie ik er sowieso heel crimineel uit want ik krijg bijna iedere keer controle.

4 likes

Wat een vervelende situatie zeg. Snap dat je onwijs boos werd.
Ja, die beveiligers waren echt een grap. Ze gingen mensen letterlijk achtervolgen in de winkel als ze verdacht deden (wat dat dan ook mocht zijn). En doordat ze altijd in die winkel mensen aan het bespioneren waren, stonden ze niet vooraan bij de kassa’s. Dus als er dan iemand weg rende zonder überhaupt iets te betalen waren ze te laat :clown_face: (of andere situatie waarvoor ze eigenlijk waren)

9 likes

Wat erg zeg, vind het echt super naar voor je dat je dit hebt mee moeten maken.

7 likes

Ben benieuwd welke Jumbo het was…dan kan ik boycotten! Wat een vervelende ervaring. Heb ook zo’n hekel aan van die machtsbeluste types.

6 likes

Ik werk bij de AH en wij kunnen niet zelf klanten uitkiezen voor steekproefcontroles! Werd vandaag nog voor kutwijf uitgemaakt omdat ik een steekproef bij iemand had :’(

5 likes

Ja, geen idee maar wij hadden destijds meerdere beveiligers gehad en het waren allemaal van die opgefokte ventjes waar geen gesprek mee te voeren was.

1 like

Ik heb het idee dat het ook met traagheid te maken kan hebben? Ik ben extreem langzaam en ga eerst boodschappen scannen en dan op zoek naar mijn bonuskaart bijvoorbeeld en ik word er heel vaak uitgehaald. :joy:

2 likes