Gierige acties #2

Sinds ik alleen nog maar met de zelfscanner werk, merk ik dat ik er echt handiger in word en niks meer vergeet. En daarnaast doe ik mijn boodschappen direct in een grote shopper dus als ik controle heb dan doe ik een stap naar achteren en kunnen ze in die shopper graaien i.p.v. tussen mijn persoonlijke spullen.

5 likes

Ik werk ook bij een supermarkt en bij ons is zo’n steekproef ook echt random, kunnen we zelf niet uitkiezen. Ook geen specifieke producten die dan gescand moeten worden, dus ik pak ook altijd de bovenste dingen, collega’s ook. Ain’t nobody got time om een pak melk helemaal onderin een boodschappentas te gaan pakken.

7 likes

Bij ons is de zelfscankassa bij Jumbo ook een reken-zelf-ook-maar-af kassa.
Komt geen medewerker aan te pas.
Heel random gaat er een rood licht branden voor een steekproef.

1 like

Ik heb het idee dat je ook een steekproef krijgt als je maar 1 of 2 dingen hebt of binnen een bepaalde tijd gaat afrekenen. Zo werd ik een paar keer gecontroleerd toen ik nog even snel iets moest halen en dus binnen 5 min ofzo weer bij de kassa stond

4 likes

Ik heb eens een artikel gelezen hoe die ‘random’ steekproeven bij ah tot stand komen maar kan het niet meer vinden. Wat ik me kan herinneren is: een bonus kaart die nog niet eerder in die winkel gebruikt is; inderdaad traagheid dus dat je lang over je boodschappen met de zelfscanner hebt gedaan; producten die je bij elkaar zou verwachten maar niet bij elkaar zitten (bijv bier maar geen chips of aardbeien maar geen slagroom oid), en als je eerder eens een foutieve steekproef met die bonuskaart hebt gehad.

5 likes

Ik begrijp heel goed dat dit je nog super hoog zit. Ik vind dit echt niet normaal en super naar voor je dat je dit zo gebeurd is :frowning_face:

1 like

@kali wat bizar en zo naar dat dit is gebeurd!

Mijn vader werd er bij de jumbo wekelijks uitgepikt voor een ‘random’ steekproef. Hij is toen heel boos geworden omdat hij op deze manier niet geloofde dat het een steekproef was.
Hij heeft excuses, een bos bloemen en een appeltaart gekregen.

15 likes

Bij mijn jumbo kreeg je een steekproef stempelkaart. Werd je eruit gepikt (ik tergend vaak) dan kreeg je een stempel en als je kaart vol was kreeg je een cadeau

51 likes

Wat grappig :slight_smile:

2 likes

Ja dit heb ik ook gelezen, ging over AH geloof ik. Dat het ook heel erg ligt aan wat je koopt, dat de dingen bij elkaar moeten ‘kloppen’. Bij mij klopt het blijkbaar nooit want ik ben op een gegeven moment gestopt met zelfscannen bij AH, werd echt élke keer gecontroleerd.

Vorig jaar nog een keer op vakantie boodschappen gedaan bij de Jumbo met zelfscan, was een vakantie met familie dus echt een gigantische kar vol. Gingen ze letterlijk ieder product controleren? De keer erop maar weer gewoon in de rij voor de kassa gaan staan want het was echt onzinnig

6 likes

volgensmij kun je bij de AH vragen of ze je naar beneden zetten in het systeem als je iedere keer gecontroleerd wordt.

Meestal is het zo als je bij een bepaalde winkel voor het eerst gaat zelfscannen dat je altijd controle krijgt.

9 likes

Ik heb het nu over zeker 5 jaar geleden, maar het was echt elke keer bij een specifieke AH. Ik woon nu niet meer in NL, dus het maakt niet meer uit :smile: Maar bedankt voor de tip! Misschien heeft iemand anders er wat aan

1 like

Bij ‘mijn’ AH vissen ze je complete tas weer leeg en laten dan vervolgens alles gewoon onuitgepakt liggen en zeggen BEDANKT DOEI en lopen weg. Kan je alles weer opnieuw gaan inpakken :rofl:

7 likes

Die ‘random’ steekproef slaat ook aan op producten die relatief veel gestolen worden. Bij bepaalde vlees/vissoorten of bijv. babyvoeding heb je ook grotere kans om gecontroleerd te worden.

10 likes

Heb ook altijd het idee dat ik vaker gecontroleerd word als ik iets van red bull bij m’n boodschappen heb :rofl: (bij AH, Jumbo kom ik nooit)

8 likes

Haha ik had laatst red bull en chips, gelijk controle :joy:

7 likes

Pff hoop dat de combinaties iets noodzakelijker zijn dan dit want aardbeien zijn lekker en slagroom is supersmerig dus dat koop ik echt nooit

10 likes

Nee volgens mij is de gedachte erachter dat bijvoorbeeld RedBull vaker gekocht wordt door mensen die stelen. Dus dan hoeven ze niet specifiek de RedBull te stelen maar wel andere producten. Dus hij slaat pas aan als je de RedBull wel gescand hebt. Ik heb er laatst een artikel over gelezen zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

Edit: Altijd pech met controles bij de zelfscankassa? Dat blijkt geen toeval niet helemaal het artikel wat ik bedoelde maar hier staat het wel beschreven.

3 likes

Dit doe ik ook als ik veel producten moet scannen haha (aantal producten dat gescand moet worden verschilt per hoeveelheid boodschappen). Probeer het vaak gewoon in de tas zelf te doen, maar als ik 12 producten moet scannen gaat dat niet altijd en als ik klaar ben met jouw spullen roept de volgende steekproef/alcoholcontrole/whatever alweer, dus ain’t no way dat ik alles weer netjes inpak :joy:

1 like

Dit was bij de Jumbo!

4 likes