Ja ik begrijp het ook helemaal dat ze daar geen tijd voor hebben, maar ik ga naar de zelfscan om sneller klaar te zijn en als je vervolgens 2x je tas moet inpakken is dat wel beetje irritant!
Haha ja zo gaat t bij mijn jumbo wel. ‘Oh even een steekproef, 3 producten pakken graag.’
Die ‘steekproef’ is btw ook bijna elke keer (misschien omdat ik alles onderin de kinderwagen pleur?) en ze hebben nu zelfs een steekproef-stempelkaart en bij 5 stempels krijg je een pak koekjes hahaha
Ik werd een keer gecontroleerd maar toen was het o bijna allemaal bakkerproducten (losse broodjes) laat maar. Omdat ze dan al die losse codes aan de ring moet scannen. Later op het bonnetje gekeken en toen bleek dat we de heksenkaas vergeten waren te scannen want mijn vriend dacht dat ik het al had gescand. Dus had het al in zijn zak gestopt en bij de controle er netjes uitgehaald.
Ik werd bij de Ah ALTIJD gecontroleerd, sinds ik een nieuwe bonuskaart heb nog maar zelden, tipje voor de contactschuwe/haastige mensen
Ik pak bij de zelfscan altijd pas een plastic tasje als ik afgerekend heb
Stoer. Kost gewoonlijk ook echt veel geld.
Ja, grootkapitalist Ahold-Delhaize zal er vast wakker van liggen
??
Ze post het toch omdat het gierig is, niet omdat ze zichzelf stoer vindt.
Ik vind iets expres niet afrekenen wel een tikkie anders. Net als bij sommige posts hierboven.
@Camomille oh ja, dat maakt het minder erg. Kunnen ook franchisenemers zijn, hè
Dit voelt dan ook als mijn groots kleinburgerlijk verzet. Verder durf ik niks
O wacht laatst heb ik een vriendin er wel van kunnen overtuigen om niet terug te gaan naar de AH om een boodschap die ze vergeten was te scannen alsnog te betalen.
Samen krijgen we het kapitalisme er wel onder!!!
Vroeger kreeg je bij de AH wel goed betaald hoor, meer dan bij mijn horeca baantje en dat was veel harder werken.
Gáát mijn morele superioriteit
Haha ja daar heb je wel gelijk in, voel me gelijk een oude taart nu. Ik had inderdaad ook stufi en een kamer voor weinig.
Medewerker hier. Kom niks tekort qua salaris.
Alweer gewoon diefstal… diefstal is diefstal, gierigheid is gierigheid.
Zo ingewikkeld is dat toch niet?
krijg je genoeg betaald om een fuck te geven om iemand die een tasje jat?
Zeker hoor.
Maar dat Ahold die aan het begin van de coronacrisis bakken met geld verdiende en dat uitkeerde aan aandeelhouders over de ruggen van vakkenvullers die andere keuze hadden dan te werken tussen hoestende klanten en boze mensen die weigerden mondkapjes te dragen, en andere bedrijven die wel moesten sluiten waardoor mensen opeens onderbroeken en tupperware kochten bij AH, dat is géén diefstal. Dat mag allemaal gewoon. Als er iemand gierig is, zijn het wel de grote multinationals met macht.
Zou liever zien dat we de collectieve energie daarop richten ipv diefstal van tasjes van 20 cent
Ik heb heel lang bij de appie gewerkt en kan zeggen dat het volledig random is. Er is geen knopje wat je kan indrukken. 1 op de 10 klanten krijgt een controle. Wel zijn sommige producten een trigger, denk aan bier, energiedrank etc. En mocht er een keer iets niet goed zijn gegaan met de steekproef, dan wordt je vaker gecontroleerd. Er wordt door iemand anders ook naar een artikel gelinkt hoe het kan komen dat je er altijd uitgepikt wordt. Maar ik wilde even als ex medewerker vertellen dat wij echt niet konden kiezen bij wie we een steekproef moesten uitvoeren.
Benieuwd naar de theorie hierachter
Oké ik ga het doorgeven aan die vriend, denk dat hij het wel fijn vindt om te lezen! Thanks