Gierige acties #2

Ik denk dat die vaker gestolen worden
Al is dat tegenstrijdig want dan zou het juist niet gescand worden :stuck_out_tongue: (want ik dacht aan het voorbeeld dat iemand een kratje bier op z’n kar heeft staan en hem “oepsie” niet scant maar dat gaat dan niet op)

1 like

Ik veroordeel jatten altijd. En nu nog plastic tasjes gebruiken in het algemeen.

Nope, maar volgens mij geen signalen op dit moment van stakingen of collectieve ontevredenheid onder de winkelmedewerkers.

6 likes

Je kunt proberen recht te lullen wat krom is maar het is gewoon ordinaire diefstal. Daarnaast: neem gewoon een eigen tas mee als je boodschappen gaat doen? Zo moeilijk is dat toch ook niet.

12 likes

Ja leuk dit verhaal en natuurlijk is het grote bedrijf hypocriet, maar het is net zo goed fout om van een franchisenemer/filiaal spullen te jatten.
Die filiaal kan er niks aan doen. En ja, nu is het maar een tasje, maar pikken is pikken

2 likes

Het is wachten op het bericht dat iemand een komkommer ‘vergeten’ is af te rekenen.

Hoewel ik eigenlijk van die gefeliciteerd-berichten in de groepsapp irritant vind, weet ik dan wel of ik veel eten moet meenemen aangezien we met een groot team vaak taart en andere meuk hebben. Twee keer taart op een dag scheelt mij weer boterhammen meesleuren :smile:

1 like

Ja ik heb het fukking heet, heb 7 euro betaald om in een stinkende tram te zitten dus dat tasje zit me hoog :sob:

3 likes

Hogere kosten (van gestolen spullen) gaan niet af van de dividenduitkering aan aandeelhouders hoor. Deze kosten worden direct doorgerekend in de prijzen. De winst zullen ze nooit vrijwillig laten zakken, daarvoor hebben aandeelhouders te veel macht (en eurotekens in hun ogen). Als dat wel het geval was geweest, kan er wel wat meer gejat worden.

4 likes

M’n ex scande zoveel dingen niet, dat hij nooit gepakt is, is me echt een raadsel. Ik ging ook nooit boodschappen met hem doen, zou me kapot schamen.

2 likes

Joh, die heb ik 9 van de 10 keer maar soms vergeet je die of verkijk je je op hoeveel erin past

@Lula begin volgende keer wel meteen over kapitalistische grootmachten ipv mijn eigen immorele gedrag dan blijft het tenminste rustig

3 likes

media_26214_widen_600-upscale_watermark_50_bottom-right_20_20_25_85-2016-05-29-moraalridder_1464551295

20 likes

De 14-jarige Mitchel in mij kocht laatst een vega frikandelbroodje en een red bull sugar free en ik werd niet gecontroleerd. Ik denk dat ik het systeem heb gehackt.

49 likes

Volgende keer proberen met vlees en suiker

15 likes

Mitchels eten niet vega, het was eerder je innerlijke Sophie die dat kocht.

9 likes

Omg jongens dat was de grap

25 likes

Al deze verhalen doen me denken aan een vriendin in mijn studententijd die het groen van de prei eraf brak voor ze hem ging wegen (looooong time ago, voor wegen aan de kassa er was). Ja hallo, dáár ging ze niet voor betalen! :laughing:

18 likes

Dit deed ik met de bloemkoolbladeren :grimacing:

8 likes

Hield jij ook de zakjes een beetje hoger zodat het gewicht lager uitviel? Dat deed zij ook namelijk :laughing:

3 likes

Bij sommige stations hoef je niet door poortjes om uit het station te komen, dan staan de palen gewoon op het perron bijvoorbeeld. Wat vinden jullie er van als iemand expres niet uit checkt in de spits zodat hij/zij goedkoper uit is? Als je niet uitcheckt wanneer je een abo hebt gaat er €10,- van je kaart, dus als de kosten eigenlijk hoger waren dan €10,- ben je dus goedkoper uit op deze manier. Dit kan een x aantal keer per jaar zonder dat dit een consequentie heeft. Dit:

• Is gierig maar geen diefstal
  • Is diefstal
  • Geen van beiden

0 stemmers

5 likes

Laatst bij de visboer ging die meid de vis wegen en daarna schoonmaken en shit eraf hakken, ja halloooo beter weeg je daarna. :pensive:

6 likes

Boeit me nul

30 likes