Ja dat doe ik wel eens, vind het fijn om zoiets relatief kleins te kunnen doen voor ze. Ze hebben zo lang veel voor mij en mijn broer/zus betaald, dus voor mij voelt het fijn om iets terug te doen.
Ik doe dat wel omdat ik weet dat ik een stuk meer verdien dan mijn ouders. Vaak willen zij dat niet maar ik doe het graag.
We doen sowieso niet zo heel moeilijk over terugbetalen etc als iemand bijvoorbeeld wat boodschappen meeneemt voor elkaar.
Mijn moeder laat trakteren heeeel slecht toe, stort ze het daarna gewoon weer op mn rekening
Hahaha zo heeft mijn vader ooit eens per post iets opgestuurd wat we waren vergeten (zij wonen aan de andere kant vh land) en het was best groot dus iets van €13 verzendkosten.
Die verzendkosten heb ik toen op zijn rekening gestort en toen belde hij boos (naja “boos”) dat dat echt niet mocht en had ie het terug gestort. Toen ik zei dat ik een volwassen vrouw was en de zelf de verzendkosten wilde betalen was zijn antwoord dat hij een man van 60+ was en ook zelf de verzendkosten wel kon betalen
We hadden het geld nog een paar keer geheenenweerd, maar toen heb ik uiteindelijk de keer erop een kratje bier meegenomen met een briefje “voor de verzendkosten” en dat vond mn vader wel een goede deal
Ik vraag me af of ik een gierige actie bega:
Mijn beste vriend is volgende week jarig. Nu doen we normaalgesproken een cadeau met z’n allen, 2 vriendinnen, hun partners en ik (ik heb geen partner) en legt iedereen iets van € 10,00 in ofzo. We doen nooit echt wat groots want het gaat maar om het idee. Nu kan hij door Corona natuurlijk niet echt zijn verjaardag vieren en kunnen we niet met zijn allen langs gaan, dus doet ieder voor zich iets. Nu dacht ik om tapas te bestellen en cocktails af te halen en dan gewoon een leuke avond thuis te hebben. De tapa’s kosten ong. € 45,00. Ik heb nog wel een cadeaubon van die zaak van € 30,00. Is het gierig als ik die inlever? De cocktails zijn trouwens bij een andere zaak en dat kost ong € 25,00 dus die betaal ik dan natuurlijk ook nog.
Nee vind ik helemaal niet gierig! Ik zou het juist lief en attent vinden als iemand een cadeaubon met mij wil delen/aan mij wil uitgeven, ook al is het voor een verjaardag. Sowieso vind ik het eerder om het gebaar gaan dan het bedrag dat je aan een cadeau uitgeeft, ik zou dit in ieder geval een heel leuk cadeau vinden.
Nee natuurlijk niet, je geeft gewoon een leuk cadeau, hoe je daarvoor betaalt lijkt me niet relevant. Je betaalt er nog steeds voor.
Ja precies het gaat idd om het gebaar. En ben natuurlijk meer kwijt dan normaal maar het is echt mn bff dus dat vind ik helemaal niet erg, dacht alleen mss komt het gierig over om die bon in te leveren ofzo.
Ik vind dit helemaal niet gierig. Een cadeaubon staat voor een bepaald bedrag vind ik, dus eigenlijk geef je best veel uit aan die vriend. Leuk cadeau!!
Ik bedenk me nog iets wat mijzelf is ‘overkomen’ haha. En persoonlijk vind ik het niet gierig, misschien een klein tikje niet-eerlijk van mezelf.
In 2020 heb ik ergens iets besteld voor ruim 100 euro waarbij op de een of andere manier de ideal betaling mislukt was maar wel de bestelling afgerond was. Ik kon dus niet meer terug naar het betaalscherm want de bestelling was geplaatst. Twee dagen later werd het ook bezorgd.
Intussen is het een paar maanden later en heb ik nooit meer iets gehoord van dat bedrijf terwijl ik zelfs in de tussentijd nog een bestelling heb geplaatst en deze gewoon heb kunnen betalen. Weet je, ik heb zoiets van, als zij mijn geld willen nemen ze zelf wel contact op en laten ze aan mij weten wat ik moet doen. Wat is het bankrekeningnummer, welke details moet ik vermelden, etc. Daar hoef ik niet zelf achteraan toch?
Ergens hoop ik dat ze het na zo lang gewoon kwijtschelden haha. Ik weet niet hoe dat werkt, het lijkt me toch dat betalingen in de administratie gekoppeld moeten worden aan bestellingen. Er staat ook letterlijk in mijn account dat de betaalstatus in afwachting is. Maar op de een of andere manier zien zij het niet.
Ik denk niet dat je hier ooit nog iets van gaat horen hoor. Denk dat je gewoon een mazzeltje hebt gehad!
Nee dit zal sowieso niet. Is nu gewoon maar de vraag wanner ze er wel achter gaan komen!
Persoonlijk zou ik er zsm vanaf willen zijn Haha.
Bij mijn werk wordt er in het nieuwe jaar altijd een balans opgemaakt van het vorige jaar en dan worden alle facturen/bestellingen nagekeken en komen er soms ook facturen boven drijven die nooit zijn betaald, maar op een of andere manier wel op betaald stonden in ons systeem. Die mensen krijgen dan gewoon nog een e-mail met de factuur en die moet alsnog worden voldaan, dus ik zou er wel rekening mee houden dat je die factuur gewoon nog moet gaan betalen.
Ja precies, ik ga er ook vanuit dat het boven water komt als ze 2020 gaan afsluiten zeg maar.
Jouw post herinnert mij eraan dat ik tijdje terug geld heb teruggestort gekregen. Maar had niks geretourneerd, wel alles betaald bij het bestellen. Maar nu terug gekregen op een of andere manier.
De klantenservice is slecht van dat bedrijf, want er was wat met mijn bestelling. Dus wacht tot ze er zelf mee komen.
Haha dat is ook chill! Ik denk dat je dan zelfs nog minder kans hebt dat ze het weer terug gaan vragen.
Ik bestel voor familie en vrienden vaak online speciaal (dieet) voer bij een bekende webshop, omdat ze het normaal bij de DA kopen en die vraagt echt veel meer. Voor mijn eigen katten bestel ik er ook.
Ik schiet het voor hun ook vaak langere tijd voor. Ik heb er voor mezelf jaren geleden ook een betaalde kortingspas gekocht en die korting geef ik hun ook gewoon.
Nu moest ik weer voor een familielid bestellen en zag ik dat ik blijkbaar punten heb gespaard bij alle (gezamelijke) aankopen en dat er een shop voor is. Ik heb toen van alles erbij gedaan voor mijn katten, speeltjes, snoepjes en vlees. Het is best veel want ik wist dit gewoon niet, maar er stond ineens een melding dat er meer dan 500 punten zouden verlopen in februari.
Ik twijfel een beetje of dit nu gierig is haha.
Nu tijdens schrijven nog even gecheckt, het is meer dan €25
Tuurlijk niet, je geeft heb ook gewoon korting en je organiseert het.
Ja thanks, dat is ook wel zo, maar vandaar de twijfel. Het scheelt hun al jaren echt veel geld, maar wat ik doe met bestellen is ook geen hogere wiskunde of kost veel tijd ofzo, dus dacht misschien moet ik deze “winst” dan ook verdelen maar ik denk dat ik mijn eigen 7 katjes gewoon blij maak
Precies, gewoon doen. En je hebt 7 katten (mijn droom😍), dus het is niet zo dat je super veel aan het hoarden bent maar het wordt gewoon gebruikt. Heel lief dat je voor iedereen bestelt!