Gierige acties #2

Net als Europa, toch?

6 likes

Behalve wanneer je Italiaanse roots hebt.

4 likes

Redbull + een frikndellenbroodje levert het profiel ‘scholier’ op en dan willen ze in je rugzak kijken :joy:

5 likes

Soms channel ik nog mijn inner Mitchell.
Heerlijk soms :drooling_face:

8 likes

Idd!! Ik (NL) vind dat ook bij de beesten af.

13 likes

Dat is toch een babs cursus? Dat is iets anders dan ceremoniemeester zijn (of je doet beiden, whatever). Als je je vrienden ook echt officieel wil trouwen moet je benoemd worden tot babs voor 1 dag.

12 likes

Ook in Nederland kun je wel een professional ervoor inhuren (hebben wij ook gedaan omdat we het idd te veel gevraagd vonden). Zijn vaak weddingplanners die ook een ‘alleen op de dag zelf’ pakket aanbieden. Ideaal en voor een paar honderd euro op het totaalbedrag van de gemiddelde bruiloft ook prima te doen qua prijs

6 likes

Maar zoveel doet een ceremoniemeester toch niet?

1 like

Volgens mij is dat echt een grote kuttklus

33 likes

Misschien is het tegenwoordig anders. Zeker in het Insta tijdperk. Mijn oom was alleen het aanspreekpunt voor het personeel en that’s it

3 likes

Nou ik ben het nu en zou willen dat ik niks deed. Al valt het mee, het koppel doet veel zelf. Het is nu vooral heel veel meedenken en dingen uitzoeken, mee naar afspraken. Straks helpen met de aankleding en op de dag zelf mensen heen en weer bonjouren. Een ander koppel dat ik ken liet echt alles over aan hun ceremoniemeesters en deden echt niks zelf, zoals de kaarten schrijven enzo. Echt ernstig.

5 likes

Volgens mij ben je tegenwoordig vaak vooral een gratis weddingplanner. Als ik de ambitie had om dat te worden zou ik het wel voor geld doen. Ik kom alleen feesten op je bruiloft joejoe

21 likes

Ligt eraan wat je van iemand vraagt. De ceremoniemeester van Bonnie is al tijdens het plannen betrokken, ik zie regelmatig meetings waar ze met z’n allen bij elkaar komen en dat kost dus nu al best veel tijd.

Maar het is vrij normaal dat de ceremoniemeester draaiboek maakt, contacten onderhoudt met alle leveranciers en ook eerste aanspreekpunt is voor leveranciers op de dag zelf, eerste aanspreekpunt voor gasten die willen speechen ofzo. En dan op de dag zelf ook locatie versieren, zorgen dat alle leveranciers er op de afgesproken tijd zijn, problemen oplossen, in de gaten houden dat alles ongeveer volgens draaiboek verloopt, gasten attenderen op gastenboek en bedankjes, cadeautjes naar bruidssuite brengen, locatie daarna weer opruimen. Je moet er maar zin in hebben voor een ‘dankjewel’ van het bruidspaar. Mij niet bellen iig :sweat_smile:

16 likes

Ben 2x ceremoniemeester geweest en beide keren was het gelukkig heel low key. Bij een stel alleen op de dag zelf de boel een beetje in goede banen leiden (soort van schapendrijven maar dan met bruiloftgasten).

Het andere stel vroeg me 1x mee naar een overleg met de locatie, het bijhouden van de aan- en afmeldingen en zo’n informatief mailtje schrijven waar je kan parkeren etc.

Maar ik ken ook de verhalen waar je gewoon als weddingplanner wordt ingezet. Kennis van mij kreeg 150 euro en de opdracht om daar alle aankleding maar even mee te regelen…

15 likes

Dit klinkt al als teveel. Heb al tegen al mijn vrienden gezegd: mij nooit vragen.

9 likes

Wow nooit geweten dat je zoveel moet doen als ceremoniemeester :hushed: Dan zou ik toch liever een professional inhuren (als je het kan betalen natuurlijk), zodat die goede vriend/vriendin ook kan meegenieten van de feestdag!

6 likes

Ik begrijp deze discussie (en ook de reactie over Bonnie) niet. Als je zo’n taak niet wilt zeg je toch gewoon nee? Heb ook echt niet de indruk dat die vriendinnen van Bonnie balen van hun taak, integendeel, dus begrijp het probleem niet zo goed. Mensen kunnen het ook leuk vinden om te helpen met iets organiseren, en zich vereerd voelen als het om die speciale dag van goeie vrienden/familie gaat.

16 likes

Ik voelde me destijds bij m’n zus zeer vereerd met deze taak.

Tot de dag aanbrak. Wat een ellende voor een chaoot als ik. Ik liep de hele dag op m’n tandvlees en sta overal op de foto met een zure kop op de achtergrond. Daarna gingen we op vakantie en ben wat kwijtgeraakt dus ik heb het gastenboek van hun nooit af kunnen maken. Ik praat er nog steeds snel overheen als het over de bruiloft gaat :see_no_evil:

2 likes

Ik denk dat veel mensen echt geen nee durven te zeggen omdat het als “eer” wordt gezien. Tenzij iemand expliciet heeft aangegeven het heel graag te willen doen zou ik het nooit aan iemand vragen.

9 likes

Nah dat werkt bij mij en in mijn omgeving toch anders, vandaar dat ik de allergie rondom ceremoniemeesters en babsen wellicht niet begrijp.

6 likes