Gierige acties #2

Alleen als je eerst prulletjes geeft

7 likes

Maar dan stuur je toch gewoon: “Huh waarom stuur je me een tikkie?” Ik zou niet zonder meer betalen hoor. Ben conflictmijdend, maar zelfs ik heb grenzen.

15 likes

Zoals ik schreef in de post waar je op reageert, niet mijn keuze. :sweat_smile: Ik ben zelf helemaal niet conflictvermijdend haha

2 likes

Nou ik zou mijn vriend ook even wakker schudden hierin.

6 likes

Dat heb ik gedaan?? Ik kan hem niet dwingen

17 likes

Hoe reageerde je vriend uberhaupt? Heeft hij betaald?

1 like

Ik heb net m’n post verwijderd waarin ik zei wat zijn reactie was omdat ik al na een paar minuten verantwoordelijk werd gehouden voor zijn keuze alsof ik zijn moeder ben haha, echt geen zin in

24 likes

Ok!! Uiteindelijk is het pick your battles natuurlijk. Wel echt een bizarre move van die vriendin. Als ze nou spontaan een slof van zijn favoriete sigaretten voor de helft vd prijs had meegenomen was het een ander verhaal.

4 likes

Gratis! <3

4 likes

Eens. Maar het is niet de keuze van @mercurysummer .

8 likes

Hahaha veel te mooi, zie het als een voordeel. Eerstvolgende keer dat ze jarig is haar gewenste cadeau kopen en 2 dagen erna ook tikkie sturen - liefst waar ze naast zit zodat je haar reactie kan zien

15 likes

Nee, want dan heb je er nog steeds niet om gevraagd. Dan moet je ff bellen of appen van joh moet ik ze meenemen. Zo lang je dat niet vraagt, ga je geen tikkie sturen, tenzij de ander zegt dat ze het willen betalen.

20 likes

Eens, maar dat je dan de aanname doet dat iemand daar wss toch blij mee is omdat ze sowieso opkomen, vind ik dat minder gek.

4 likes

Haha doet me denken aan mijn stiefzusje, die een keer random een pet voor m’n broertje heeft gekocht. Later leende ze een keer geld van hem (paar honderd euro), en toen wilde ze niet alles meer teruggeven omdat “ze toch een keer een pet aan hem had gegeven” :laughing: Ok bedankt he!

11 likes

The fuck?!
Ik had haar verrot gescholden

3 likes

Dat zegt meer over jou dan over de situatie

30 likes

Goh dat wist ik nog niet

7 likes

Aah ik heb de reactie van je vriend gemist, maar snap wel dat ie het evt betaald heeft. Weet niet hoeveel het heeft gekost, maar naast een prulletje levert het iig ook de beste anekdote OOIT op.

Ik denk dat ik zelden ooit zoiets gierigs heb gehoord als voor je ongevraagde souvenir een tikkie te sturen. Bi-zar. Het is niet eens mijn situatie, maar mijn emoties gaan :joy::rage::sob:🫠:rofl:

8 likes

Ik weet niet of ik dit gierig vind trouwens daarom wil ik het hier vragen. Vroeger toen ik jarig was dan nodigde ik mensen uit en betaalden mijn ouders voor bijvoorbeeld de mcdonalds of het bowlen. Maar tegenwoordig word ik uitgenodigd op verjaardagen met en klein groepje en wordt er verwacht dat je zelf voor je eten betaald en je drankje. Is dat gierig of is dat normaal?

4 likes

Ik vind dat wel normaal als je uit eten gaat of naar een bar, maar het ligt er denk ik ook aan wat gebruikelijk is in je vriendengroep?
Als je gaat bowlen of een andere activiteit gaat doen zou ik het wel weer raar vinden als je dat zelf moet betalen, maar consumpties dan weer niet.

1 like