Gierige acties #2

Kan je er niet voor zorgen dat diegene voorschiet?

3 likes

Volgende keer voorstellen dat diegene alles betaald en jullie een tikkie stuurt. En dan uiteraard paar weken de tijd nemen om te betalen.

16 likes

Ik ben net uit eten geweest (vegan kaart bij 't Zusje) en het was echt bar triest slecht (4 of 5x vegetarische versie van een gerecht gekregen ipv vegan, constant missende ingrediënten bij andere gerechten, hetgene wat wel compleet was was gewoon smakeloos en kant en klaar uit de groothandel). Hebben wel steeds alles opgegeten (het waren mega kleine gerechtjes en m’n man is sowieso een vuilnisbak), behalve de vegetarische dingen die ze dan wel steeds gingen ruilen voor de vegan versie. Met het afrekenen heb ik geklaagd (en tips gegeven over hoe het beter kan) en een compliment gegeven aan de bediening in de hoop dat ze korting ging regelen.
Gelukt.

53 likes

Vind ik niet gierig. Als ze een speciale vegan kaart hebben en het gaat niet goed mag je best klagen en korting willen.

11 likes

ik heb daarvoor een mailtje gestuurd, het was wel voor de miniverpakkingen, en heb ze opgestuurd gekregen.

3 likes

Eens hoor, maar vind het altijd erg gierig als mensen dan wel gewoon alles opeten. Maar het waren zulke kleine gerechtjes, dat het zo’n zin had om te laten staan na 1 hapje, vond ik.

4 likes

Bij mij ook afgelopen week! Echt stom :frowning:

5 likes

Dit is echt bijna altijd! Zo slecht! Ik vind de proefjes vaak niet boeiend genoeg om erover te mailen, maar wel terecht als je hierover gaat klagen hoor

4 likes

Ik let soms iets te weinig op mijn geld, ik zit er helemaal niet mee als ik iets te veel betaal (of de ander haha) vooral als het gezellig is dan ga ik daar echt niet moeilijk om doen.

Ik was op vakantie met een vriendin en we hadden best wel om en om betaald bij restaurants. En dat de ene misschien iets minder of meer betaald had, zat ik niet zo mee.

Ze heeft een paar weken nadat we terug waren een excel overzicht opgestuurd van alles wat zij had betaald, en meteen een tikkie met het bedrag wat ik haar ‘verschuldigd’ was :joy: :money_mouth_face:

De tikkie heb ik genegeerd. Ik heb toen alle bonnetjes erbij gepakt van wat ik betaald had, zelf een excelsheet gemaakt, haar bedrag daarvan afgetrokken en uiteindelijk haar een tikkie verstuurd van 3 euro of zo hahaha

134 likes

Huh maar ze weet toch dat jij ook dingen hebt betaald? Waarom zou ze je dan een tikkie sturen? Heel bijzonder van dr

16 likes

Lol nu ben ik wel heel erg benieuwd of ze nog heeft gereageerd en of ze je tikkie meteen heeft betaald.

7 likes

Ik zou zelf ook zo kunnen reageren, maar ik heb ook wel vriendinnen die zo precies zijn en dan idd verwachten dat ik dan idd zo’n excel bijvul, gaan idd iets anders met geld om

1 like

Ik vraag me dan echt af hoe dat gaat bij zo’n vriendin. Zit ze dan tijdens de vakantie stiekem in een hoekje alle uitgaven van die dag in boekje te noteren ofzo? Denkt ze hier heel de dag door aan? En denkt ze dan thuis: nouuuu, laat ik eens even de balans opmaken want ik wil nog wat geld vangen. En waarom niet gewoon op die momenten zelf zeggen?
Chilll✌

11 likes

Ja of gebruik dan gewoon wiebetaaltwat, al zoveel fijner dan een excel haha

16 likes

Ja ik denk dat inderdaad, dat zij op dat punt anders met geld omgaat. Ze had het tijdens de reis al door laten schemeren dat ze het wilde bijhouden, maar ik had niet verwacht dat ze het met Excel ging doen. Vond het niet erg hoor

2 likes

Ik vind het opzich best slim. Iedereen werkt er hard voor en zo heb je een goed inzicht in wat je uitgeeft. En stiekem? Meestal krijg je een bonnetje en als je die bewaard dan is dat best goed uit te zoeken.

Maar punt blijft wel… Raar dan dat ze een tikkie eruit doet voordat er een juiste balans is opgemaakt.
Ik bedoel als je het doet, doe het dan goed en neem dan ook de kosten die de tegenpartij heeft gemaakt mee en communiceer erover zodat je idd niet geld waar je geen recht op hebt gaat vragen want dat is weird.

Haha, valt dit trouwens onder gierig.
Ik heb ooit wel eens een random betaalverzoek aangemaakt en naar mensen waar ik in dronken buien nummers mee heb uitgewisseld en daarna nooit meer heb gesproken gestuurd. In de hoop dat iemand van die mensen me zou gunnen.

Helaas trapte er niemand in.

17 likes

Ik vind er niets slim aan, zo berekenend omdat je bang bent dat je iets tekort komt. Het gaat hier om vrienden hé? Ik zou echt mijn vriendschap heroverwegen als mijn vrienden mij voor elke scheet een tikkie sturen

46 likes

Ik vind gierigheid gewoon een nare eigenschap in een vriendschap. En ik vind tikkies ook gewoon heel irritant, je kunt toch gewoon om en om betalen aangezien het je vrienden zijn. Dan zal er iemand ongetwijfeld een paar euro meer betalen maar who cares

En ja, is natuurlijk anders als iemand weinig te besteden heeft, maar dat is natuurlijk een heel andere situatie.

10 likes

Ben het qua terrasjes met je eens, maar vind het met gezamenlijke vakanties toch altijd wel fijn om een wiebetaaltwat bij te houden. Daar hoeft echt niet elk colaatje of ijsje op, maar je hebt toch makkelijk redelijk wat kosten die je makkelijk vergeet en toch optellen (tolwegen, boodschappen, strandbedjes, parkeren, lunches). En dan hoef je er met afrekenen ook niet mee bezig te houden wie er nu aan de beurt is.

15 likes

2x lang gereisd met vrienden en wij pinden om en om (steeds hetzelfde bedrag).
En dat was dan de “pot”. Dus alles ging gelijk op.
Super handig en achteraf niks berekenen etc

13 likes