Ja, het is ook echt wel heel gemiddeld. Het probleem/issue speelt ook aan mijn kant, omdat ik altijd weinig te besteden heb gehad in mijn leven. En ik ga max twee keer per jaar uit eten. En ik kan niet van de ander verwachten dat ze dat weten. Hij was nu geïrriteerd en vindt het jammer dat ik heb gevraagd een klein gedeelte mee te betalen.
Snap ik!
Hopelijk heb je zelf wel genoten van het eten en van de gezellige middag!
Ik denk dat dit gewoon een ongelukkige situatie is want ik denk dat je ook niet vooraf aangeeft dat je max. zoveel euro kwijt wil zijn. Tenminste dat heb ik en dan kan ik soms ook balen als het oploopt.
Het is inderdaad gewoon ongelukkige samenloop. En de lunch was gezellig tot het betalen. En ik moet zelf ook gewoon duidelijker zijn, want ik had mijn broer uitgenodigd en toen zei ik ‘ook een beetje om je nieuwe huis te vieren’.
Mijn gevoel gaat steeds van ‘niet zeuren’ naar ‘wat veel geld’ en toch ook een beetje spijt van mijn appje. Ik moet het ook loslaten. Want ook hij mag zeggen dat hij het jammer vindt.
Weet je broer dat je zo krap zit?
Oh ik snap je gevoel helemaal. Maar hij zal het wel begrijpen als je de hele situatie aan hem uitlegt?
Ik denk inderdaad dat de geleerde les is dat je misschien beter geen cadeaus kan geven waarvan je op voorhand niet weet wat de uiteindelijke kosten gaan zijn. Dan had je misschien beter een cadeaukaart van €50 voor de bouwmarkt kunnen geven of thuis een uitgebreide lunch kunnen verzorgen.
Want nu heeft niemand er een fijn gevoel aan overgehouden en dat is zo zonde van het lieve idee. Jij niet, omdat je buikpijn hebt van het bedrag. En je broer niet, omdat jij nu achteraf hebt geappt dat het te duur was en hij wordt gevraagd om een deel bij te dragen aan het cadeau. Als ik heel eerlijk ben vind ik het ook best wel gek dat je dat appje en vraag om een bijdrage achteraf hebt gestuurd, tenzij het echt gaat om het verschil tussen wel en niet kunnen rondkomen deze maand.
Spa rood?
Deze snap ik even niet dat is toch niet duur
Nouja volgens mij betaal je daar gewoon even veel voor als andere frisdrank over het algemeen. Plus voor de een goedkoop is voor de ander duur natuurlijk.
Ja daarom juist, een smoothie is altijd wel 2/3x duurder dan normaal drinken. Spa rood is “gewoon” drinken.
Misschien een grote fles voor op tafel voor erbij? Dat is wel prijziger
Nee, een grote fles voor op tafel is bijna altijd voordeliger.
Maar wel duurder dan een glas kraanwater als ze dat bedoeld.
Hij vond het appje ook gek en dat heeft hij kunnen zeggen. De situatie is ook onhandig van mij, dat geef ik toe. Het geld is veel voor mij. Voor hem is het een normale prijs. Dat ik mijn hele leven lang nog niet zo heb geluncht wist hij niet. Dus hij vindt het een gierige actie. Ik voel mij er stom over, dus heb mijn lesje geleerd. Ik hoop voor nu vooral dat het geen ding tussen ons blijft.
Zou het nog helpen om te zeggen dat het achteraf gezien niet zo handig is allemaal, je ervan baalt en hoopt dat dit geen ding blijft tussen jullie?
Ik zou hem gewoon even bellen, via app krijg je toch eerder miscommunicatie. Dat je ervan baalt en snapt dat dit niet handig was, maar dat je toch wel krap zit en daarom die tikkie had gestuurd. Maar dat je snapt dat dit niet zo chill overkomt etc. Neem aan dat t dan vast snel weer goed is.
Overigens als je 50 had ingepland maar het is 70, dan zou ik zelf 20 wel een klein bedrag vinden om zoveel gedoe van te maken. Als die marges zo klein zijn voor je om rond te kunnen komen dan zou ik zoals eerder genoemd hier alleen nog cadeaus met een vaste prijs kopen.
Sla jezelf niet te hard in elkaar. Ik denk juist dat dit een nieuwe inzicht voor je is geweest. Je wilde juist iets liefs doen en dat pakte even anders uit dan ingecalculeerd was, dat kan gebeuren.
Door het gesprek open in te gaan en even met hem te bellen of te zien denk ik wel dat dit goed komt. Je hebt niet absoluut niet kwaad bedoeld.
Maar met een weekbudget van 70 euro voor boodschappen kun je het toch ook wel een keer redden met 50? Of heb je heel veel monden te voeden? In je verhaal klinkt het alsof je alleen bent en dan vind ik de hele rompslomp met je broer om 20 euro terwijl je 280 per maand te besteden hebt voor boodschappen inderdaad wel gierig.
Excuus als je niet alleen bent
Nou… boodschappen zijn tegenwoordig flink duurder dan voorheen. Daarbij: misschien heeft ze geen zin om de rest van de maand te twijfelen hoeveel boterhammen ze eet, want anders komt het niet uit. 50 euro voor maandboodschappen is echt niet veel he, tuurlijk zou het misschien moeten lukken als je heel goed kan beknibbelen. Maar goed, het is haar broer en het gaat om 20 euro. Bel hem op, leg het even uit en de volgende keer als je het wat breder hebt haal je n mooie bos bloemen. Komt echt wel goed allemaal!
Haha en jemig, nou weet ze het wel hoor. Ze post het hier niet voor niets dus ze ownt ook dat het een gierige actie is en dat ze het de volgende keer anders gaat aanpakken. En dan posten mensen nog steeds allemaal “goedbedoelde” adviezen