Wat is deze vriendschap dan nog waard als je denkt dat je vriendin bewust misbruik maakt van jou
Disclaimer: mocht je al klaar zijn met het onderwerp omdat je al hele goede tips van iedereen hebt gekregen, ook helemaal prima.
Hoe jij beschrijft zo gebruiken wij ook altijd een pot. Alleen zo klonk het niet als dat je hem deze vakantie had gebruikt, vandaar mijn vraag.
Maar idd voor de gemeenschappelijke dingen. En bij vakanties met wat grotere groepen en als je dan opgesplitst bent met losse tikkies werken. Zowel in eurolanden als in niet-euro landen.
Overigens laatste paar vakanties WBW gebruikt en dat was heerlijk. Vooral met m’n schoonfamilie die ook kleine kinderen mee hadden ideaal. Zij tikten zichzelf altijd netjes voor 5 aan (2 volw en 3 kind) maar wij vaak maar voor 3 als we dat reëler vonden. Wat eten die kinderen nou. Maar het was mooi dat ze die keuze een beetje bij ons lieten wat voor ons eerlijk voelde.
Ik heb nog een vraag aan jullie.
Mag je als je op vakantie bent de tandenpasta van je reisgenoot gebruiken als je het bent vergeten zonder expliciet te vragen of het mag. Maar wel nadat je hebt gezegd dat je baalt dat je de jouwe bent vergeten
- Ja, moet kunnen
- Nee, kan echt niet. Je moet eerst toestemming vragen.
0 stemmers
Er vanuit gaande dat het geen tandpasta van 30 euro is maar gewoon prodent ofzo zie ik het probleem niet.
Ja het was een goedkope. Die ene vriendin waar ik het eerder over had (sigaretten uit gezamenlijke geldpot verhaal) heeft mij een bericht gestuurd dat ze nog wilde zeggen dat ze het niet vond kunnen dat ik haar tandpasta heb gebruikt zonder te vragen
Maar sigaretten uit een gezamenlijke pot kopen is wel normaal? ![]()
Ik vond het de vorige keer echt een gemiste kans van je om er iets van te zeggen en was super verbaasd dat je het hebt laten gebeuren en het had afgesloten met die app (€30 ofzo). maar dit nu is echt opnieuw je kans om geld terug te vragen. Echt.
Wat een mens
ja alsjeblieft haha
gaat ze jou @Maurice opeens op de vingers tikken terwijl ze zelf zoveel sigaretten heeft gekocht hou op zeg
Omfg
"Stuur maar een tikkie van de tandpasta, stuur ik ook nog even een tikkie van hetgeen wat jij uit de pot hebt betaald "
Vraag uw geld terug met schadevergoeding voor de sigaretten.
Ik zou met zo iemand echt geen vrienden kunnen zijn.
Ik durf vanwege herkenbaarheid niet op te schrijven wat ik precies heb geschreven maar ik heb haar een tikkie gestuurd van 19 euro (20 euro min 1 euro voor tandpasta) omdat ik gewoon niet zeker wist of het meer was. Maar ik dacht echt wtf, ze zei steeds het gaat mij niet om het geld maar om het feit dat je iets van mij pakt en niet vraagt. En met huisgenoten vroeger had ik dat ook echt liever niet maar wij zijn vriendinnen en zitten op 1 kamer. Ok, misschien was het netter geweest om het wel te vragen maar ik ging er zo van uit dat het geen punt was.
Ze wilde de tikkie niet betalen want volgens haar was het bedrag niet te laag. Ik heb toen gezegd dat ik niks meer met haar te maken wil hebben en dat ik nog nooit zo een egocentrisch en gierig mens heb ontmoet. Heb nu al medelijden met haar toekomstige medereizigers
Goed gedaan! Het is natuurlijk rot om een vriendin te verliezen, maar uit wat je hier postte leek het toch geen vriendin te zijn die het houden waard was. Fijn dat je voor jezelf bent opgekomen ![]()
Maar zij pakt zonder te vragen geld uit de pot voor sigaretten… pff lekker met 2 maten meten. Goed gedaan je laatste appje!!
Tandpasta op je muil zou ik zeggen
Doeiii
Bizar gedrag dit. Goed dat je er eindelijk wat van hebt gezegd!
Hoe is ze er überhaupt achtergekomen dat je tandpasta had gepakt, en waarom bood ze niet aan de hare te gebruiken toen je zei dat je jouwe was vergeten?
Ik vind het echt bizar ver gaan om over tandpasta te gaan zeuren, het is waarschijnlijk petty gedrag van haar kant omdat ze zuur is over de potkwestie
Er was maar een tube in de badkamer en toen ik erachter kwam dat ik die van mij was vergeten heb ik die van haar gebruikt. Ik wist dat zij het wist want zij had mij horen zeggen dat ik de mijn was vergeten. Maar daar wilde ze het niet zeggen dat ze het niet ok vond want ze wilde geen ruzie veroorzaken.
Ze had liever gehad dat je een nieuwe tube kocht, van de pot ![]()