Gierige acties #2

Hoe kun je dit toch aan jezelf verkopen dat sigaretten uit de pot kopen normaal is, maar iemands tandpasta gebruiken een groot probleem. Echt bizar.

Maar ik snap je wel. Ben ooit eens met vriendin op stedentrip geweest en dat was een aaneenschakeling van dit soort ellende. Bijvoorbeeld dat we 's avonds terug naar het appartement moesten en zij per se een taxi wilde. Ik niet, was prima te lopen dat hadden we op de heenweg ook gedaan. Zij bleef drammen en zei hem dan helemaal zelf te betalen. En wat denk je? Op het vliegveld zegt ze opeens uit het niets: ik krijg nog 30 euro van je voor de taxi.

Heb ik ook betaald. Later nog wel voorzichtig proberen te hebben over hoe de dingen toen gegaan zijn, maar dat draaide uit op onenigheid. En ondertussen is ze elke x diep beledigd dat ik niet meer met haar op vakantie wil.

6 likes

Ik zou het niet erg vinden als iemand mn tandpasta leent, maar ik zou het zelf wel ff vragen/zeggen als ik het deed. Ik zou echt nooit nee zeggen als iemand het vroeg, en het zelf aanbieden als iemand zn tandpasta was vergeten maar als iemand het niet vraagt zou ik dat wel een beetje stom vinden eigenlijk. Bedoel, hoe moeilijk is het om ff te zeggen “shit ben mn tandpasta vergeten dus ik pak ff die van jou ok?”.

17 likes

Zij valt over het feit dat je iets van haar pakt en niet vraagt…? Degene die geld uit de pot pakt voor sigaretten? Heeft ze dat wel gevraagd dan? Mijn god wat een mens

3 likes

Irritant is dat he. En ik vind ook niet altijd dat iemand waar je niet mee kan reizen ook een slechte vriendin is. Maar het is hoe je het aanpakt als vriendin. Ik heb ook een vriendin die erg makkelijk is met geld in vergelijking met mij. Dus altijd een taxi willen pakken voor korte afstanden of hele dure restaurants en daarvan weet ik ook gewoon dat ik beter niet met haar kan reizen.

4 likes

Precies, ik gooi het tegenwoordig op andere behoeftes en verwachtingen. Zegt verder niks over onze vriendschap.

3 likes

Sterker nog, de hele wereld mag mijn tandpasta gebruiken. Ik bedoel het is tandpasta, niet van goud gemaakt. Je koopt een nieuwe voor €4 ofzo waaaaarom zou je niet delen

25 likes

Hoe dan.

Je kan het er desnoods boven laten vallen, het stuk dat de tandenborstel eventueel zou aanraken is het gedeelte dat je gebruikt dus dan blijft de andere tandpasta alsnog ongeschonden.

Hahahah ken haar niet maar ben al helemaal geïrriteerd als iemand me dit zou vertellen als ik zonder m’n tandpasta zou staan.

27 likes

Ik neem altijd verpakkingen mee die genoeg zijn voor 1 persoon. Voor de tijd dat ik weg ben. Bovendien zit mijn toilettas in mijn dichte koffer. Dus zou zelf niet echt blij zijn als het iemand dan mijn spullen zou gebruiken(want diegene zou dan in mijn koffer hebben zitten graven en ik heb geen zin om op vakantie nog een winkel te moeten gaan zoeken waar ze mijn producten verkopen)
En als iemand zou vragen of ze wat mogen omdat ze t zijn vergeten vind ik t prima, maar niet dat t zonder vragen gebeurt

4 likes

Als ik met vriendinnen een weekend weg ben of op vakantie ligt het hele wasbak in de badkamer vol spullen en gebruiken we indd ook alles wat er ligt

14 likes

Je toilettas in je dichte koffer? Dus je pakt die 2x per dag uit je koffer? :sweat_smile:

@Enthusiasm same haha. Ook kleding, ondergoed, sieraden, tasjes etc.

3 likes

Ja idd. Helaas doe ik dit, omdat ik een verleden heb waarbij er bij een reis naar het buitenland met school al mijn spullen werden gejat. En ik dus zonder shampoo, doucheschuim en tandpasta zat en iedereen mijn uitlachte en pestte. Dus ik hou al mijn spullen t liefste nog steeds bij mij en laat nergens iets liggen.
En zoveel moeite is t niet om een toilettasje uit je koffer te pakken en naar de badkamer te lopen.

10 likes

Wat naar zeg :pensive: dan snap ik je heel goed.

5 likes

Mijn vriendinnen mogen ook echt alles van mij gebruiken hoor, maar dan nog is het toch wel netjes om het gewoon ff te vragen? Hoeveel moeite is dat nou. Ik zou het zelf in ieder geval wel doen

23 likes

Tandpasta of doucheschuim vergeet ik zo vaak, echt blij dat mijn vriendinnen daar nooit moeilijk over hebben gedaan. Daarnaast vind ik producten uitlenen ook wel leuk. Deze zomer leende een vriendin met een tripje weg mijn zonnebrand en ze was een keer niet verbrand. Misschien gaf het mij een influencer gevoel :joy:

7 likes

Ik voel me zo’n gier want ik ben nu in Portugal (voor het eerst) en alles is hier 0,80 eu dus ik ben hemmal in de clouds.

10 likes

Ik ook, ik vind het juist leuk als iemand iets wat gewoon in de badkamer staat pakt en zegt: echt een fijne shampoo gebruik jij, daarom is je haar zo mooi. Of dat je elkaars blush uitprobeert en dan denkt wat mooi die ga ik ook kopen. Op het moment dat iemand zich op zijn gemak bij mij voelt om dat te doen (dingen die buiten staan trouwens, dus niets uit mijn tas pakken) dan geeft mij dat echt een leuk vriendinnen/bonding gevoel.

9 likes

Ja en dat is juist chill want zo ontdek je ook nog goede producten. Nu al zin in de skincare van mn zus volgende week

12 likes

Helemaal zin in een sleepover haha. Naar m’n beste vriendinnen neem ik nooit slaapspullen mee alleen een tandenborstel :joy:

7 likes

Mijn beste vriendin leent me altijd een pyjama als ik bij haar slaap en in de winter legt ze die dan eerst nog even op de verwarming zodat ie lekker warm is :pleading_face:

77 likes

Toen ik jong was streek mijn moeder altijd mijn kleren vlak voordat ik ze aantrok zodat ze lekker warm waren. Echt luxe

26 likes