Gierige acties #2

Thanks, ik denk dat het probleem bij mij is dat ik mijn grenzen niet goed stel op het moment dat ik denk dat mensen mij nodig hebben. Vroeger had ik weinig vrienden waardoor ik bang was om door een confrontatie vrienden te verliezen. Ik ben dus de vriendin die je altijd kunt bellen, altijd met je wil afspreken, mee wilt naar reisjes die anderen graag willen doen. Het positieve eraan is dat ik de afgelopen jaar veel vrienden heb gekregen. Het nadeel nu is dat mijn vrienden steeds meer verwachten van mij en er geen rekening mee houden dat er meerder zijn die iets van mij verwachten. Ik heb nu vier vrienden met een depressie/burnout waar ik dus regelmatig mee bel om naar ze te luisteren. Voor hun is het een uur per dag voor mij is het vier uur per dag soms. Een vriendin heeft weinig andere vrienden en verwacht bijna dat ik wekelijks met haar afspreek. En doordat ik al jaren zo ben komt elke subtiele opmerking met sorry ik ben druk als een enorme verrassing voor ze. Het voelt soms echt alsof ik in een val zit. Ik wil niet zeuren want ik heb veel vrienden maar dit heeft ook negatieve kanten. Ik heb laatst gebroken met een vriendin van 10 plus jaar omdat ze vond dat ik haar te weinig aandacht gaf. En ik dacht alleen maar we bellen al wekelijks ik heb zelf ook nog een leven.

Ook met dit meisje, ik denk dan ze zit in de bijstand en ik gun haar een leuke vakantie. Maar op het moment dat ze ervan profiteert dan voel ik dat er misbruik van mij wordt gemaakt. En dan kom ik in een vicieuze cirkel: ik durf het niet te zeggen, ik erger mij eraan, zeg het subtiel maar dat is niet duidelijk genoeg etc

7 likes

Thanks mag ik je een DM sturen?

6 likes

Ik heb bijna hetzelfde een keer meegemaakt @Maurice. Ook gezamenlijk een pot op vakantie ivm geld wisselen en van daaruit ging een vriendin ineens souvenirs betalen. Was ook gebeurd voor ik er erg in had (ik zat buiten de winkel) en ook niks over gezegd. Eerder al shampoo/deo op de band bij de gezamenlijke boodschappen.Later maar laten gaan uiteindelijk en voor mezelf besloten om niet meer samen een pot te maken. Zij is ook veel makkelijker met geld en mij lukt dat gewoon niet, ook al hebben we het allebei financieel prima.

3 likes

Het lukt niet omdat je profiel prive is

1 like

https://www.forumfeminarum.nl/faq

9 likes

Voortaan wiebetaaltwat doen. Potten heeft bij mij echt nog nooit gewerkt, wbw wel.

5 likes

Ik heb haar een berichtje gestuurd en dit teruggekregen

Ik: Hey, hoe gaat het met je? De reis was leuk. Zou je je lijstje kunnen sturen, dit is mijn lijstje met mijn uitgaves. Dan kunnen we een tikkie maken

Zij: Hoi, het was heel leuk idd. Ik heb het niet precies bijgehouden. Was ongeveer 30 euro bij elkaar. Kan je mij een tikkie sturen van het verschil?

Ik heb haar een tikkie gestuurd en heb geleerd dat ik nooit meer uitga van gezond verstand bij mensen. Ik weet zeker dat het minimaal het dubbele is van 30 euro en heb het gevoel dat er misbruik van mij is gemaakt. Laconiek over geld is prima maar niet als je het geld van een ander gebruikt. Ik heb denk ik ook geen zin om met haar op vakantie te gaan. De volgende keer dat ik ga reizen ga ik voordat we vertrekken hele duidelijke afspraken maken.

29 likes

Dit is weer een gemiste kans waar je voor jezelf had kunnen opkomen en zeggen dat jij het anders herinnert en een tikkie van 60 euro dichterbij komt. Natuurlijk is het een goed voornemen om het in de toekomst anders te doen, maar het is nooit te vroeg om te beginnen met oefenen.

53 likes

Wat is deze vriendschap dan nog waard als je denkt dat je vriendin bewust misbruik maakt van jou

30 likes

Disclaimer: mocht je al klaar zijn met het onderwerp omdat je al hele goede tips van iedereen hebt gekregen, ook helemaal prima.

Hoe jij beschrijft zo gebruiken wij ook altijd een pot. Alleen zo klonk het niet als dat je hem deze vakantie had gebruikt, vandaar mijn vraag.
Maar idd voor de gemeenschappelijke dingen. En bij vakanties met wat grotere groepen en als je dan opgesplitst bent met losse tikkies werken. Zowel in eurolanden als in niet-euro landen.

Overigens laatste paar vakanties WBW gebruikt en dat was heerlijk. Vooral met m’n schoonfamilie die ook kleine kinderen mee hadden ideaal. Zij tikten zichzelf altijd netjes voor 5 aan (2 volw en 3 kind) maar wij vaak maar voor 3 als we dat reëler vonden. Wat eten die kinderen nou. Maar het was mooi dat ze die keuze een beetje bij ons lieten wat voor ons eerlijk voelde.

8 likes

Ik heb nog een vraag aan jullie.

Mag je als je op vakantie bent de tandenpasta van je reisgenoot gebruiken als je het bent vergeten zonder expliciet te vragen of het mag. Maar wel nadat je hebt gezegd dat je baalt dat je de jouwe bent vergeten

• Ja, moet kunnen
  • Nee, kan echt niet. Je moet eerst toestemming vragen.

0 stemmers

5 likes

Er vanuit gaande dat het geen tandpasta van 30 euro is maar gewoon prodent ofzo zie ik het probleem niet.

4 likes

Ja het was een goedkope. Die ene vriendin waar ik het eerder over had (sigaretten uit gezamenlijke geldpot verhaal) heeft mij een bericht gestuurd dat ze nog wilde zeggen dat ze het niet vond kunnen dat ik haar tandpasta heb gebruikt zonder te vragen

29 likes

Maar sigaretten uit een gezamenlijke pot kopen is wel normaal? :joy:

21 likes

Ik vond het de vorige keer echt een gemiste kans van je om er iets van te zeggen en was super verbaasd dat je het hebt laten gebeuren en het had afgesloten met die app (€30 ofzo). maar dit nu is echt opnieuw je kans om geld terug te vragen. Echt.

Wat een mens

31 likes

ja alsjeblieft haha

gaat ze jou @Maurice opeens op de vingers tikken terwijl ze zelf zoveel sigaretten heeft gekocht hou op zeg

4 likes

Omfg

7 likes

"Stuur maar een tikkie van de tandpasta, stuur ik ook nog even een tikkie van hetgeen wat jij uit de pot hebt betaald "

48 likes

Vraag uw geld terug met schadevergoeding voor de sigaretten.

4 likes

Ik zou met zo iemand echt geen vrienden kunnen zijn.

16 likes