Gierige acties #2

Mijn vader stak altijd de föhn bovenin m’n pyjamapak, minuutje voor, minuutje achter en dan kon je helemaal toasty het bed in

48 likes

Mijn vader föhnde ons bed altijd :heart:

25 likes

Haha ja dit doe ik voor m’n dochter en dan snel snel aantrekken zodat het nog lekker warm is.

Bed föhnen is ook een goed idee! :bulb:

5 likes

Ik heb vandaag vriendinnen uitgenodigd om over een paar weken (want een goede datum vinden gaat niet meer zoals vroeger) samen een film te kijken, pizza te eten en dan mag iedereen die niet direct naar huis wil blijven slapen. Vooral nu het weer zo herfstig is lijkt dit mij echt gezellig

27 likes

Ik vind het ook gezellig als mensen blijven logeren en het kan hier ook altijd maar nu heb ik ineens een boel vriendinnen die “liever op tijd naar huis gaan zodat ze niet de laatste trein hebben want ze slapen graag in hun eigen huis” saai hoor :unamused:

Gelukkig komen er ook veel uit het buitenland wel graag langs en die blijven dan graag slapen want het allerleukste vind ik vrienden die bij mij doen alsof ze thuis zijn :heart_eyes:

16 likes

Weet even niet zo goed waar ik deze vraag moet plaatsen, en mogelijk past het in dit topic.

Een tante van me, waar ik heel erg goed mee kan opschieten, heeft een mooi fauteuil in haar woonkamer staan. Toen ze het net had gekocht bij de kringloop zei ze dat het eigenlijk niet in de kamer past en dat ik het mocht hebben wanneer ik mijn eigen plekje heb.

Ik heb nu mijn eigen plek, 3 jaar later, en ze heeft de fauteuil niet meer ‘aangeboden’.

Het staat nog in haar woonkamer, dus ik vind het moeilijk om er naar te gaan vragen, maar ik zou het erg graag willen hebben. Ik weet dat ze het niet gebruikt, en het staat op een onhandige /ongezellige plek waar niemand gaat zitten wanneer bezoek komt.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze is vergeten dat ik het toen mocht hebben. Als ik ernaar vraag krijg ik het zeker mee en ik mag er waarschijnlijk ook niks voor geven, ga ik wel doen in de vorm van taart bakken of iets dergelijk. Is het gierig als ik ernaar vraag??

2 likes

Natuurlijk is dat niet gierig. Ze heeft het toch zelf aangeboden? En nee(soort van) heb je: ja kun je krijgen

28 likes

Ik zou er sneaky naar hinten van “waar had je die vandaan want ik zou nu ook wel zoiets willen” want vragen zou ik echt ongemakkelijk vinden haha

7 likes

Hier ontstaan toch alleen maar misverstanden van. Als die tante niet meer weet dat ze dit ooit heeft toegezegd valt het bedoelde kwartje waarschijnlijk ook niet. Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat jullie het er 3 jaar geleden over hebben gehad @Miss.Verstand en dat mocht het aanbod nog staan, je er erg graag gebruik van zou willen maken. Mocht ze hem toch liever zelf houden kun je altijd nog op zoek naar een andere fauteuil.

60 likes

Zou het gewoon ter sprake brengen, misschien is ze het vergeten of denkt ze dat je hem niet meer wil. Iets in de trant van: als je die stoel nog steeds weg wil doen dan wil ik hem erg graag overnemen, ik vind hem nog steeds erg leuk. Als ze zegt nee, dan priem toch? Ik zou niet letterlijk vragen van hey tante wanneer krijg ik eindelijk eens die stoel?

11 likes

Ik stel mij ook voor dat die tante het gewoon niet meer weet aan wie ze het zou geven. En nu de stoel laat staan, in de hoop dat de persoon in kwestie zich meld.

3 likes

Waarschijnlijk als je erover begint dan herinnert ze zich ook weer dat ze er überhaupt vanaf wilde. Het zijn van die dingen die je niet meer bewust echt ziet omdat je er dagelijks tegenaan kijkt. Dus ik denk dat het echt niet raar is als je erover begint.

9 likes

Thanks ! Ik zie dat ik er te moeilijk over dacht, ga het van de week vragen!

19 likes

We willen dan uiteraard wel een foto zien als hij staat! :smile:

11 likes

ja opzich heb je gelijk maar ik zou er alsnog awkward naar hinten uit ongemakkelijkheid :sob:

3 likes

Vraag: wie is er gierig in deze casus? Vriend en ik wonen 11 jaar samen en delen eigenlijk altijd alle gezamenlijke kosten. Verdienen ongeveer even veel en hebben ongeveer gelijke kosten. We gingen vandaag samen lunchen, aanleiding was de cadeaubon die ik bij het afscheid van mijn vorige werk heb gekregen. (Anders waren we ook niet daar gaan lunchen- doel was primair rondje fietsen en die bon opmaken). Nu was de lunch €9 duurder dan het saldo van de bon. Zoals altijd betaald mijn vriend en stuurt vervolgens een tikkie, van €4,50. Nu ontstond een grappige discussie over wie “het forum” gierig zou vinden, dus; wie is er gierig:

• Niemand is gierig
  • Jullie zijn allebei gierig
  • Ik ben gierig omdat ik de kosten niet net als altijd wil delen
  • Vriend is gierig voor het sturen van dat tikkie terwijl de lunch al met ‘mijn cadeau’ is betaald.

0 stemmers

Sowieso dat ik hier over na denk vind ik ook wel gierig van mezelf, dus tikkie is betaald. Maar hoe ‘hoort’ het volgens jullie?

2 likes

Ik vind een tikkie sturen aan je partner voor 4,50 per definitie gierig.

249 likes

Eens! Maar wat is dan de grens van niet gierig? €10,- of eerder €25,-?

5 likes

Na 11 dagen de kosten splitten oke maar na 11 jaar? Doen jullie andere keren lunchen of uit eten om de beurt ofzo of ook echt 50-50?

34 likes

Stuur je hem niet een tikkie van de helft v d waarde v d cadeaubon? Gek. De rest wordt op de weegschaal gelegd maar jouw cadeau niet. Prrrrrt.

12 likes