Gierige acties #2

Ik durf vanwege herkenbaarheid niet op te schrijven wat ik precies heb geschreven maar ik heb haar een tikkie gestuurd van 19 euro (20 euro min 1 euro voor tandpasta) omdat ik gewoon niet zeker wist of het meer was. Maar ik dacht echt wtf, ze zei steeds het gaat mij niet om het geld maar om het feit dat je iets van mij pakt en niet vraagt. En met huisgenoten vroeger had ik dat ook echt liever niet maar wij zijn vriendinnen en zitten op 1 kamer. Ok, misschien was het netter geweest om het wel te vragen maar ik ging er zo van uit dat het geen punt was.

Ze wilde de tikkie niet betalen want volgens haar was het bedrag niet te laag. Ik heb toen gezegd dat ik niks meer met haar te maken wil hebben en dat ik nog nooit zo een egocentrisch en gierig mens heb ontmoet. Heb nu al medelijden met haar toekomstige medereizigers

79 likes

Goed gedaan! Het is natuurlijk rot om een vriendin te verliezen, maar uit wat je hier postte leek het toch geen vriendin te zijn die het houden waard was. Fijn dat je voor jezelf bent opgekomen :two_hearts:

7 likes

Maar zij pakt zonder te vragen geld uit de pot voor sigaretten… pff lekker met 2 maten meten. Goed gedaan je laatste appje!!

7 likes

Tandpasta op je muil zou ik zeggen
Doeiii

24 likes

Bizar gedrag dit. Goed dat je er eindelijk wat van hebt gezegd!

4 likes

Hoe is ze er überhaupt achtergekomen dat je tandpasta had gepakt, en waarom bood ze niet aan de hare te gebruiken toen je zei dat je jouwe was vergeten?

Ik vind het echt bizar ver gaan om over tandpasta te gaan zeuren, het is waarschijnlijk petty gedrag van haar kant omdat ze zuur is over de potkwestie

4 likes

Er was maar een tube in de badkamer en toen ik erachter kwam dat ik die van mij was vergeten heb ik die van haar gebruikt. Ik wist dat zij het wist want zij had mij horen zeggen dat ik de mijn was vergeten. Maar daar wilde ze het niet zeggen dat ze het niet ok vond want ze wilde geen ruzie veroorzaken.

1 like

Ze had liever gehad dat je een nieuwe tube kocht, van de pot :woman_shrugging:

22 likes

Hoe kun je dit toch aan jezelf verkopen dat sigaretten uit de pot kopen normaal is, maar iemands tandpasta gebruiken een groot probleem. Echt bizar.

Maar ik snap je wel. Ben ooit eens met vriendin op stedentrip geweest en dat was een aaneenschakeling van dit soort ellende. Bijvoorbeeld dat we 's avonds terug naar het appartement moesten en zij per se een taxi wilde. Ik niet, was prima te lopen dat hadden we op de heenweg ook gedaan. Zij bleef drammen en zei hem dan helemaal zelf te betalen. En wat denk je? Op het vliegveld zegt ze opeens uit het niets: ik krijg nog 30 euro van je voor de taxi.

Heb ik ook betaald. Later nog wel voorzichtig proberen te hebben over hoe de dingen toen gegaan zijn, maar dat draaide uit op onenigheid. En ondertussen is ze elke x diep beledigd dat ik niet meer met haar op vakantie wil.

6 likes

Ik zou het niet erg vinden als iemand mn tandpasta leent, maar ik zou het zelf wel ff vragen/zeggen als ik het deed. Ik zou echt nooit nee zeggen als iemand het vroeg, en het zelf aanbieden als iemand zn tandpasta was vergeten maar als iemand het niet vraagt zou ik dat wel een beetje stom vinden eigenlijk. Bedoel, hoe moeilijk is het om ff te zeggen “shit ben mn tandpasta vergeten dus ik pak ff die van jou ok?”.

17 likes

Zij valt over het feit dat je iets van haar pakt en niet vraagt…? Degene die geld uit de pot pakt voor sigaretten? Heeft ze dat wel gevraagd dan? Mijn god wat een mens

3 likes

Irritant is dat he. En ik vind ook niet altijd dat iemand waar je niet mee kan reizen ook een slechte vriendin is. Maar het is hoe je het aanpakt als vriendin. Ik heb ook een vriendin die erg makkelijk is met geld in vergelijking met mij. Dus altijd een taxi willen pakken voor korte afstanden of hele dure restaurants en daarvan weet ik ook gewoon dat ik beter niet met haar kan reizen.

4 likes

Precies, ik gooi het tegenwoordig op andere behoeftes en verwachtingen. Zegt verder niks over onze vriendschap.

3 likes

Sterker nog, de hele wereld mag mijn tandpasta gebruiken. Ik bedoel het is tandpasta, niet van goud gemaakt. Je koopt een nieuwe voor €4 ofzo waaaaarom zou je niet delen

25 likes

Hoe dan.

Je kan het er desnoods boven laten vallen, het stuk dat de tandenborstel eventueel zou aanraken is het gedeelte dat je gebruikt dus dan blijft de andere tandpasta alsnog ongeschonden.

Hahahah ken haar niet maar ben al helemaal geïrriteerd als iemand me dit zou vertellen als ik zonder m’n tandpasta zou staan.

27 likes

Ik neem altijd verpakkingen mee die genoeg zijn voor 1 persoon. Voor de tijd dat ik weg ben. Bovendien zit mijn toilettas in mijn dichte koffer. Dus zou zelf niet echt blij zijn als het iemand dan mijn spullen zou gebruiken(want diegene zou dan in mijn koffer hebben zitten graven en ik heb geen zin om op vakantie nog een winkel te moeten gaan zoeken waar ze mijn producten verkopen)
En als iemand zou vragen of ze wat mogen omdat ze t zijn vergeten vind ik t prima, maar niet dat t zonder vragen gebeurt

4 likes

Als ik met vriendinnen een weekend weg ben of op vakantie ligt het hele wasbak in de badkamer vol spullen en gebruiken we indd ook alles wat er ligt

14 likes

Je toilettas in je dichte koffer? Dus je pakt die 2x per dag uit je koffer? :sweat_smile:

@Enthusiasm same haha. Ook kleding, ondergoed, sieraden, tasjes etc.

3 likes

Ja idd. Helaas doe ik dit, omdat ik een verleden heb waarbij er bij een reis naar het buitenland met school al mijn spullen werden gejat. En ik dus zonder shampoo, doucheschuim en tandpasta zat en iedereen mijn uitlachte en pestte. Dus ik hou al mijn spullen t liefste nog steeds bij mij en laat nergens iets liggen.
En zoveel moeite is t niet om een toilettasje uit je koffer te pakken en naar de badkamer te lopen.

10 likes

Wat naar zeg :pensive: dan snap ik je heel goed.

5 likes