Ik hergebruik zelf ook zakjes, maar visite krijgt gewoon elke keer een nieuw zakje (of losse thee als ze dat willen)
Over gierig gesproken, ik ben aankomende zondag jarig. Kreeg ik van iemand een cadeaubon die nog lager was dan het bedrag dat ik nog steeds tegoed van die persoon heb (ik had in de zomer wat voorgeschoten). En ik kan het prima missen, maar ik vind het zo raar dat je wel iets ‘schenkt’ maar niet iets gewoon ‘terugbetaald’? Ik heb het al zo vaak expliciet gezegd.
Gaat denk ik niet om geld hoor, maar meer om gemakzucht of gewoonte ofzo
Maar dat laatste snap ik wel hoor. Ik zou een bank ook eerst gratis op marktplaats zetten, wie weet is er iemand die het wel kan gebruiken en hem wil ophalen? Naar de stort kan altijd nog.
In mijn regio zijn er in de zomer altijd kampeerfeesten. Jongeren zijn dan heel blij met gratis banken om dan te gebruiken
Dit is echt gierig ja. Waarom betaal je dan niet gewoon.
Ik had onlangs aan familie spullen uitgeleend. Krijg ik een deel niet terug en een deel vies. Ik heb er vriendelijk wat van gezegd, maar ze reageerde extreem pinnig en op dr pik getrapt. Wat ik mis is echt voor ongeveer 300 euro aan spullen. Dat heb ik ook aangegevem. Ze bood uiteindelijk na een gesprek aan het goed te maken. Krijg ik een cadeaubon van een winkel van 25 euro. Ik heb omwille van de familiebanden geen zin om hier een probleem van te maken, maar ik baal er echt zo van. Ik ben ook zo afgeknapt op haar.
Jeetje wat asociaal zeg! En dan gaan diezelfde mensen piepen als je ze de volgende x niet weer iets/dat uitleent
Mag ik vragen om wat voor spullen het gaat? Is het wel te vervangen? Niet dat het dan goed is ofzo😅
Dit is de reden dat ik nooit meer mijn spullen uitleen aan mensen. Je krijgt het altijd kapot of vies terug en ik ben daar klaar mee.
Waarom krijg je een deel ook niet terug? Zijn ze het kwijtgeraakt?
Het is een nichtje van me dat vrij onverwachts zwanger was van haar vriend. Ik wilde haar helpen door aan te bieden alle babyspullen die ik niet meer gebruik aan haar te lenen. Wij willen tzt wel een tweede baby, dus wel gezegd dat t te leen was en dat was prima. Haar zoontje is nu een paar maanden oud en de eerste dingen die te klein waren, kreeg ik alweer terug omdat zij weinig opslagruimte hebben. Nou prima. Ik snap helemaal dat t gebruiksvoorwerpen zijn en dat dingen wat verwassen konden zijn. Maar in sommige duurdere pakjes zaten vlekken die er niet meer uit gingen en ik miste een aantal duren dingen. Ik vermoed dat ze meer dingen van mensen heeft geleend/gekregen/doorgegeven en dat ze het overzicht kwijt zijn geraakt. Maar excuses: ho maar. Ook nooit een bedankje ofzo.
Nou wat jammer. Echt ondankbaar ook
Kan me voorstellen dat het vervelend is dat je je spullen zo vies of niet terugkrijgt. Of een bedankje krijgen, al is het maar een reep tony’s of een bos bloemen (hoeft niet eens duur te zijn).
Aaah dit is zo vervelend he. Ik ben zelf altijd extra voorzichtig met spullen van een ander en ik snap echt niet dat anderen er zo klakkeloos mee omgaan. Ik vind het eigenlijk ook echt respectloos.
Wat kut zeg! Ik snap dat ook echt niet. Vreselijk hoe sommige met andersmans spullen om kunnen gaan.
Ik heb x regenlaarzen aan iemand uitgeleend (had ze speciaal voor haar opgehaald bij ouderlijk huis). En moest echt er achteraan om te terug te krijgen. Toen ik ze eindelijk had waren ze helemaal goor van de modder. Ik heb ze in de schuur gezet en uiteindelijk weggegooid wegens schimmel.
En een x kreeg ik mij uitgeleende studieboek met vouwen en al terug.
Ik kan echt zo kwaad om worden hoe mensen omgaan met andersmans spullen. Ik zeg nu ook gewoon vaak nee. Alleen mensen die ik vertrouw en waar ik weet dat ik het heel terug krijg wil ik een ja geven. Je zou toch denken dat het hoort bij elke opvoeding? Dat je leert om netjes om te gaan met andersmans spullen.
Maar hoe dan?? Wat was de verklaring voor het missende boek?
@Fibonacci Ik was aan het teruglezen en vroeg me af hoe het nu met je huurders/vrienden gaat. Gaat het nu wel soepel?
@anon50301661 Jij had de vraag ook gesteld, maar ben toen vergeten antwoorden!
Het gaat nog steeds niet soepel nee De ene heeft nog steeds een aantal maanden achterstand, de andere moet nog de helft van afgelopen maand betalen. Degene met veel achterstand heeft de situatie wel proberen uitleggen en is superdankbaar dat we geduld hebben, we hebben ook data geprikt waarop hij betalingen gaat doen en tot nu toe gaat dat wel oké. De andere heeft wel voldoende geld dus ik vind het jammer dat ik elke maand moet vragen om de huur in plaats dat het een automatisme is. Oh well, ik weet in ieder geval dat ik hierna geen huurders meer wil.
De contracten lopen eind augustus af.
Nog even toevoegen dat we, los van de huur (financieel), ook onze grenzen op andere vlakken aan het stellen zijn. We hebben bijv. gezegd dat we toch hadden onderschat hoe storend het is dat ze hun was bij ons komen doen, en dat we dat dus liever niet meer hadden, idem met het lenen van onze stofzuiger etc. Was even kut, maar ik ben blij dat we op dat vlak wel op onze strepen hebben gestaan…
Wat vervelend:( Helemaal omdat het vrienden zijn en wat jullie vragen aan huur echt niet veel is. Bij ieder andere huurbaas zou je gewoon op tijd moeten overmaken.
Heb je het idee dat het ten koste gaat van de vriendschap? Ik zou het zelf denk ik heel moeilijk los van elkaar kunnen zien.
Ik maak altijd een foto tegenwoordig van de persoon die het geleende voorwerp, bv een boek, naast zijn hoofd houdt. Zo heb ik altijd een reminder! En voor die anderen een bewijs.
Vind het trouwens wel bijzonder dat zo iemand de geleende spullen (en incompleet) zonder schaamte terug kan geven. Ik zou mij echt zo naar voelen als ik iemands boek kwijt ben of iets kapot heb gemaakt.
Ik had een keer cds uitgeleend aan mijn broer en zijn toenmalige vrouw. Vond ze verkrast en uit de hoes terug in een verhuisdoos toen ik ze hielp met verhuizen… nooit meer iets aan uitgeleend
Zo herkenbaar! Bij boeken zeg ik tegenwoordig: je geeft het weer in deze staat terug en anders krijg ik een nieuwe van je.
Super vervelend zulke vrienden/huurders. Wil je even een compliment geven dat jullie bepaalde grenzen hebben aangeven!