Thanks ! Ik zie dat ik er te moeilijk over dacht, ga het van de week vragen!
We willen dan uiteraard wel een foto zien als hij staat!
ja opzich heb je gelijk maar ik zou er alsnog awkward naar hinten uit ongemakkelijkheid
Vraag: wie is er gierig in deze casus? Vriend en ik wonen 11 jaar samen en delen eigenlijk altijd alle gezamenlijke kosten. Verdienen ongeveer even veel en hebben ongeveer gelijke kosten. We gingen vandaag samen lunchen, aanleiding was de cadeaubon die ik bij het afscheid van mijn vorige werk heb gekregen. (Anders waren we ook niet daar gaan lunchen- doel was primair rondje fietsen en die bon opmaken). Nu was de lunch €9 duurder dan het saldo van de bon. Zoals altijd betaald mijn vriend en stuurt vervolgens een tikkie, van €4,50. Nu ontstond een grappige discussie over wie “het forum” gierig zou vinden, dus; wie is er gierig:
- Niemand is gierig
- Jullie zijn allebei gierig
- Ik ben gierig omdat ik de kosten niet net als altijd wil delen
- Vriend is gierig voor het sturen van dat tikkie terwijl de lunch al met ‘mijn cadeau’ is betaald.
0 stemmers
Sowieso dat ik hier over na denk vind ik ook wel gierig van mezelf, dus tikkie is betaald. Maar hoe ‘hoort’ het volgens jullie?
Ik vind een tikkie sturen aan je partner voor 4,50 per definitie gierig.
Eens! Maar wat is dan de grens van niet gierig? €10,- of eerder €25,-?
Na 11 dagen de kosten splitten oke maar na 11 jaar? Doen jullie andere keren lunchen of uit eten om de beurt ofzo of ook echt 50-50?
Stuur je hem niet een tikkie van de helft v d waarde v d cadeaubon? Gek. De rest wordt op de weegschaal gelegd maar jouw cadeau niet. Prrrrrt.
Eigenlijk ook altijd 50-50. Tenzij er aanleiding is de ander “mee uit te nemen”. Is ooit zo ontstaan om gezeur te voorkomen en werkt tot nu toe eigenlijk perfect met grotere bedragen, maar nu voelt het toch wat belachelijk ofzo
11 jaar samen? Ik vind op deze manier dan tikkies sturen wel een beetje droevig.
Ehhhh hoe werkt het in jouw vriend zijn hoofd?
Misschien onterecht, maar ik vermoed dat jullie na 11 jaar samenwonen. Waarom zou je dit soort gezamenlijke uitgaven niet van een gezamenlijke rekening doen?
Ja geen idee, doen daar eigenlijk alleen de boodschappen van en soms bestellen. Was in de 11 jaar hiervoor ook eigenlijk nooit een punt ofzo. En opzich wel een voor de hand liggende oplossing.
Zal wel gewoon een prima oplossing zijn geweest en dat jullie daarom dit al zo lang zo doen. Prima als het werkt! Zelf zou ik dit echt verschrikkelijk vinden maar ik zou bij zo’n vraagstuk als nu ook echt denken ah whatever of ik of hij betaalt het en niet verder over nadenken. Voor de duidelijkheid ik vind het niet sneu ofzo hoe jullie het doen.
Ja dat is ook zo. Het feit dat kosten gedeeld worden binnen een relatie vind ik niet gek, maar het lijkt mij meer voor de hand liggen dat je dat doet dmv een gezamenlijke rekening ipv tikkies over en weer.
Dat deze lunch voor het grootste deel werd betaald door een kado van de een zou ik als toeval zien. De volgende keer brengt de ander iets in (mag ik hopen)
Ik vraag me vooral af, op hoeveel tikkies zit je dan op weekbasis? Daar zou ik echt te lui voor zijn.
Ja in de praktijk ben je dus gewoon de hele tijd kleine bedragen naar elkaar over aan het sluizen, ik zit dit echt zo te lezen: Hoezo betaal je niet alles wat je samen doet (dus vaste lasten, boodschappen, maar ook uitjes en grotere gezamenlijke aankopen) van de gezamenlijke rekening? Ik heb geen idee wie er gierig is maar ik vind de hele situatie gewoon apart en onhandig.
Ik vind het niet per se gierig, maar vooral heel omslachtig
Daarnaast is het toch ook leuk om elkaar om en om te trakteren ipv alles zo precies door tweeën te delen.
Deze week 3 . Valt best mee eigenlijk. Heb er eigenlijk ook nooit zo bij stil gestaan dat hoe we het nu ingericht hebben zo anders/ omslachtig is dan hoe anderen dat doen, werkte eigenlijk best prima.
@CloserToFine dat doen we ook zeker! Maar de “gewone” dingen (ergens een simpele lunch/ pizza bestellen/ simpel uit eten) is eigenlijk altijd 50/50. Juist omdat we eigenlijk elke week wel een keer of 2 a 3 zoiets hebben