Ja dit, en als je het dan een keertje niet zo doet, lekker boeiend, zou andersom vast ook wel eens gebeuren.
Maar als je dit soort dingen vaker doet dan kan toch gewoon jij de ene keer betalen en hij de andere keer? Dat doe ik ook met gewone vrienden. Bij mijn partner denk ik daar überhaupt niet over na trouwens en gaat dan gewoon op gevoel wie er betaalt voor etentjes, bestellen en andere kleine dingen.
Wow dat jullie dan nog niet eerder bedacht hebben om het van de gezamenlijke rekening te doen als jullie 2/3 keer per week tikkies naar elkaar sturen om kosten te splitten Een gezamenlijke rekening is toch juist om jullie geld evenredig te delen? Dan kun je je privé rekening voor jezelf houden.
Nee nee want de ene keer kost uit eten gaan 48 euro en de andere keer 53 en dat lijkt misschien een klein verschil maar na 11 jaar loopt dat aardig in de papieren natuurlijk
Haha ja stel je voor! Nee het geheel klinkt nu ook 100 keer gieriger en omslachtiger dan hoe dat ik ooit heb ervaren… gewoon eigenlijk nooit bij stil gestaan of echt over nagedacht eigenlijk.
Niet specifiek op jou; Wel grappig om iets wat je zo achteloos al zo lang zo doet zo bekritiseerd te zien worden, juist omdat ik er nooit echt bij stil heb gestaan dat anders logischer/ makkelijker/ whatever zou zijn.
Ik vind dat je alle comments die je nu krijgt echt supersportief opvat! En terecht ook, het is jouw relatie, als dit werkt voor jullie dan is dat natuurlijk helemaal prima en wat kritiek van een paar nobody’s op het internet zou daar geen invloed op moeten hebben
Haha, wij doen het ook al elf jaar ongeveer zo. Vindt het ook grappig dat het mensen zoooo verschrikkelijk lijkt. Ik vind juist het idee van een gezamenlijke rekening heel tuttig. Ik wil liever mijn eigen uitgaven en rekening beheren, en hoe veel werk is het nou om af en toe tikkies te betalen/versturen?
Nogal wat werk toch? vooral als het een paar keer per week is en dan telkens voor een paar euro. En dan al 10+ jaar. heel veel moeite, als je in een lange relatie zit, scheelt het feitelijk gezien toch gewoon wel tijd? Haha
Doe je dit bij ieder bedrag/aankoop? Dus een fles water tot een plantje etc etc
Haha ja misschien ervaar ik het gewoon niet als moeite (wij doen trouwens geen tikkies maar direct overmaken, vind ik net zoveel werk als bijv. een appje sturen, en dat vind ik ook geen werk haha). Ik vind het voor mezelf ingewikkelder klinken als je elke keer dat je iets gaat betalen moet bedenken van welke rekening dat moet. Maar kan me zeker voorstellen dat dit verder voor iedereen onlogisch is. Denk gewoon als zoiets er vanaf het begin insluipt, je het ongemerkt 11 jaar blijft doen.
Maar in het geval je samenwoont, hoe doe je het dan met vaste lasten afschrijven, huur/hypotheek etc zonder gezamenlijke rekening?
Ik snap niet helemaal wat er tuttig aan is geloof ik
Persoonlijk had ik zelfs gezegd: ik neem je mee uit lunchen met mijn bon en had die hele (lol) 9 euro zelf bijgelegd. Ook omdat het leuk is om iemand helemaal te trakteren zonder die 4,5 eigen inleg. Maar ik snap ook dat je geen extra kosten wil maken bij het besteden van je cadeau.
Gewoon een keer per maand een vaste overschrijving naar diegene van wiens rekening het gaat. Is hetzelfde werk als een overschrijving naar een gezamenlijke rekening
@Scorpiovibes nee dat niet, echt kleine aankopen verrekenen we niet, en boodschappen/uitjes/gezamenlijke dingen gewoon direct verrekenen of een keer in de paar dagen optellen.
Nogmaals ik kan me voorstellen dat het onhandig klinkt, ik wilde alleen @Melacholie bijvallen dat ik herken wat zij omschrijft, en wij er ook niet bij stilstaan als onhandig haha
Wij hebben dit ook heel lang in onze relatie gedaan. Al gingen de overboekingen en tikkies enkel over grote uitgaven. Dingen als lunches verrekenden we niet.
Moet wel toegeven dat een gezamenlijke rekening het wel een stuk makkelijker heeft gemaakt!
Ja kan, andersom kan ik me niet voorstellen dat mensen tikkies krijgen en betalen zó erg vinden. Is gewoon niet iets waar ik bij stil sta, of enige emotie bij heb. Als je dat wel zo sterk hebt, zegt dat dan niet juist dat geld wel een belangrijk onderwerp voor je is?
Haha, ja die gezamenlijke rekening, het zal wel nergens op slaan, maar ik heb daar echt samen-op-een-facebookaccount gevoelens bij
Nou het lijkt me vooral veel energie kosten dat je de hele tijd moet onthouden waar je nog een tikkie voor moet sturen of wat je nog moet overmaken. Het tikkie zelf is het werk inderdaad niet maar ik zou geen zin hebben om de hele tijd daaraan te moeten denken en zou dat ook regelmatig vergeten. Ik vind dus dat het onnodige mental load oplevert.
Ik vind het eigenlijk ook een beetje puberaal ofzo om een gezamenlijke rekening als iets tuttigs te zien. Zeker vanaf het moment dat je samenwoont is het gewoon praktisch.
Het enige kleine bedrag waar ik wel tikkies voor stuur is als ik sigaretten voor m’n vriend meeneem omdat ik echt een tegenstander van roken ben en dat dus principieel niet wil financieren.
Wij maken ook een vast bedrag per maand over naar de gezamenlijke, alleen is dat dus wat meer dan de vaste lasten, zodat we al dit soort dingen makkelijk kunnen doen. Als die rekening op nul staat gooien we er beiden evenveel bij en als er overblijft einde van de maand laten we dat lekker staan, want dat zal dan volgende maand of de maand erna wel weer op gaan.
Hebben daarnaast gewoon onze eigen rekeningen en controle over onze eigen uitgaven, dus niks facebook aan. Moet echt niet denken aan heen en weer geschuif met euro’s elke keer, heel studentikoos komt dat op mij over juist.
Ja haha jongens jullie zijn toch ook duidelijk in de meerderheid? Maar het feit dat jullie met z’n twintigen tegelijk over elkaar heenbuitelen om iemand ongevraagd te vertellen dat hoe zij en haar vriend het aanpakken bizar is (terwijl dat haar vraag niet was he) geeft mij nou niet echt het idee dat jullie zulke relaxte chillers zijn als het op geld en relaties aankomt
Hahah serieus, jullie hébben een gezamenlijke rekening en het is in geen v jullie ooit opgekomen om zulke dingen daar van te betalen maar in plaats daarvan stuur je elkaar tikkies?
… Mind is blown
Ja blijkbaar wel he, het is nu wel genoeg herhaald. You do you @Melacholie
(Waarom mist er eigenlijk een n in jouw naam?)