Als mosterd na de maaltijd; hier gewoon een gezamenlijke rekening waar alle money neerstrijkt. Ik verdien flink meer dan mijn man (getrouwd en kinderen, ja) en ach. Lekker samen genieten.
Zeggen mensen dan dat ze dat zijn? Voor mij is dat juist een voordeel van een gemeenschappelijke rekening voor gemeenschappelijke uitgaven en dingen die je samen doet: het geeft rust. Geld is (voor mij) een belangrijk onderdeel van mijn relatie omdat we o.a. samen een koopwoning hebben, in beperkte gemeenschap van goederen getrouwd zijn en samen financiële doelen opgesteld hebben. Een situatie zoals hierboven (discussie over €4.50) zou voor mij veel onrust veroorzaken.
Zijn eerste (grappende!) reactie was dat het heel niet-feministisch is om niet alles precies te willen delen. We zijn het er over eens dat een tikkie van 4,50 ronduit gierig is. Verder vooral verbazing dat er zo veel mensen vallen over hoe andere totaal onbekenden het ‘praktisch’ financiële deel volledig naar tevredenheid hebben ingericht.
@Freedom ik snap dat het super ignorant/ naïef overkomt. Zoals gezegd letterlijk nooit bij stil gestaan omdat het prima werkte.
@Qwerty123 dat was ook exact mijn reactie en aanleiding voor de poll. Verder boeit het me te weinig om het als “ongezellig” te bestempelen.
@vitaminwater omdat het een soort verbastering is van mijn eigen naam.
We hebben overigens besloten voortaan toch meer van de gezamenlijke rekening te doen (hoe suf dat we daar nooit over nagedacht hebben). Hopelijk ligt er nu niemand meer wakker over ongezellige tikkies en onnodige mental load. - voor de duidelijkheid - dit is een grapje/ sarcastisch; het is me helemaal duidelijk hoe jullie dit totaal belachelijk vinden en het blijkbaar veel reacties oproept. Voor mij is het goed om het hier bij te laten, omdat mijn vraag - of een tikkie van 4,50 nu wel beantwoord is. Verdere discussie uiteraard prima, maar daar ben ik liever zelf geen lijdend voorwerp in.
Wat een rare reactie zeg. Misschien moet je er nog even een lesje feminisme tegenaan gooien, klinkt namelijk niet alsof ie begrijpt wat het nou betekent.
Dat jullie zo aanslaan op dat mensen het anders aanpakken dan jij, is vooral niet mijn idee van ergens chill over doen haha.
De poll ging over de verdeling van het overgebleven bedrag na de cadeaubon, niet over elkaar na 11 jaar nog tikkies sturen. Vraagsteller geeft aan dit nooit als een probleem, onhandig of ongezellig te hebben ervaren, en jullie blijven maar doorzagen over hoe erg het jou zou lijken om het zo te doen, terwijl er andersom volledige erkenning is dat hoe jullie het doen waarschijnlijk logischer is he?
Wat maakt het uit, het is toch een forum waar discussies en gesprekken juist soort van het doel zijn? Niemand benadert haar lullig of wat dan ook
Nooit zoveel meningen als over de inhoud en uitgaven van iemand ander z’n portemonnee. Ken jou het lijen wat een ander ervan vindt, zolang jij en je partner het er maar over eens zijn. Wij hebben alles op 1 grote hoop (haha bij wijze van spreken, was het maar een grote hoop ), vinden mensen ook veel van. Al stuur je hem een tikkie na elk koekje wat je eet, als jij daar gelukkig van wordt. Zolang je maar van mijn koekjes blijft.
Maar het is op zn minst onnodig dat honderd mensen hetzelfde zeggen.
Haha, met twintig mensen tegelijk iemand ongevraagd vertellen waarom wat ze doet raar/verkeerd/ongezellig is geen ‘gesprek of discussie’. En ja, ik vind dat wel best lullig.
Gebeurt helaas wel bijna altijd in dit topic
Als je het samen eens bent met de manier waarop je het doet, maakt het toch niet echt uit wat anderen daarvan vinden (al zijn dat een miljoen tikkies van minder dan een euro). Lijkt me echt onnodig problemen zoeken om daar dan op het forum naar te vragen, tenzij je al die meningen echt naast je neerlegt maar zelf zou ik dat lastig vinden als je het eenmaal hebt gevraagd.
Oke ik heb een andere vraag aan jullie. Ik heb in ditzelfde topic het gehad over een vriendin waar ik nu dus ruzie mee heb (sigaretten kopen uit gezamenlijke pot verhaal). Een week geleden stuurde ze mij een bericht van hoe is het enzo wil je weer een keer afspreken, en toen heb ik gezegd het gaat met mij goed maar ik heb zelf geen behoefte meer aan contact met jou veel succes met alles. Ze reageerde best boos en ging helemaal zeggen hoe ik haar heb laten vallen en ze eindigde met laten we dan afspreken dat we elkaars dingen teruggeven. Ik heb een tupperwareachtig ding van haar en zij heeft twee schalen van mij die ongeveer 20 euro pp zijn. Eigenlijk had ik geen zin om haar te zien dus ik dacht die schalen mag zij houden maar omdat ze haar bakje terugwilt dacht ik oke dan. Nu had ik een datum voorgesteld en ze zou erop terugkomen maar die dag is vandaag en ik heb niks gehoord. Wat zouden jullie doen appen van hallo ik wil mijn schalen terug of laten gaan wat dat is gierig en blij zijn dat er geen contact meer is. Dat plastic bakje ga ik ook niet meer teruggeven.
- Doe niet gierig om je schalen let it go
- Het zijn jouw schalen vraag of je ze kan ophalen
0 stemmers
Aangezien je de twee schalen toch wilde laten gaan, zou ik hier geen energie meer in stekken. Het terug vragen van de schalen zou mij veel meer negatieve energie opleveren. In plaats daarvan koop ik wel een nieuwe schaal. Als ze zeurt over het bakje, zou ik die nog per post versturen.
Vind dit niet zoveel met gierigheid te maken hebben eigenlijk, meer een soort kinderachtige rancune. Eerst hoef je je schalen niet terug maar omdat ze niet reageert opeens wel? Aangezien jij degene bent die geen contact meer wil heb je dan toch eigenlijk precies wat je wil, dus laat het lekker gaan als je haar niet wil zien.
Je vond in eerste instantie dat ze die schalen mocht houden omdat je geen zin had om haar te zien, toch? Denk dat je (terecht) boos bent dat ze niets laat horen maat ik zou het laten. Klinkt alsof je de schalen nu alleen uit principe terug wil en dat lijkt me echt veel moeite voor weinig bevrediging.
Let it gooooo, die schalen heb je de afgelopen maanden toch ook niet zo erg gemist dat je dacht ik ga ze halen? Je hoort het wel als ze dat bakje wil en verder, laat gaan, zonde van de energie!
Thanks voor jullie reacties, ik heb besloten vandaag toch geen bericht te sturen dat ik per se mijn schalen wil ophalen. Ze mag ze hebben, en als ze haar bakje wilt mag ze het komen halen ik ga het niet brengen. Ik twijfelde denk ik meer omdat ik het idee had dat ik niet goed voor mijzelf opkwam. Maar dit laatste gevecht met haar laat ik maar gaan. Ik koop wel nieuwe schalen.
Precies!
Nou, sorry maar als ik een tupperware bakje had van iemand die dat koste wat het kost terug zou willen hebben, dan zou ik ook petty zijn om de schalen terug te vragen.
Maar goed aangepakt @Maurice niet helemaal on topic, ben je opgelucht over de situatie? Ik kan me je posts over de vakantie idd herinneren.
Heb je eigenlijk ooit het geld voor de sigaretten teruggevraagd? Als zij haar bakje terugwil dan zou ik zeggen dat ik dat geld terug wil