Gierige acties #2

Gewoon lekker blokken dan.

3 likes

Ik vond het eigenlijk al stom dat ze ervan uitging dat ik het ging brengen. Ik heb een keer toen zij een feestje gaf twee schalen gebracht en vond het altijd al zo raar dat ze verwachtte dat ik dat ging ophalen. Uiteindelijk kwam het er niet van maar dat ze nu weer verwacht dat ik een bakje kom brengen en mijn schalen ophaal. Jij hebt de schalen geleend van mij en dat bakje moest ik een keer voor je dragen omdat je geen tas bij je had en daarom ligt die bij mij

3 likes

Wat een figuur… Pleur lekker wegdat bakje, of ritueel verbranden. Klaar ermee!

2 likes

Is het iets wat je nog kan gebruiken aangezien je het per se binnen 2 dagen binnen moest hebben? Zo nee, dan zou ik het retourafzender sturen omdat je er dan toch niks aan hebt. Zo ja, dan zou ik het houden en als de webshop contact met je opneemt kun je altijd nog betalen.

Zo heb ik ooit iets besteld 2/3 jaar geleden waarvan de betaling mislukt was maar de bestelling wel bevestigd en geleverd. Nooit meer wat van gehoord terwijl ik erna nog veel vaker daar besteld heb. Prima :woman_shrugging:

6 likes

Hier ging een retour van een grote webshop niet helemaal goed. Contact gehad met de klantenservice, die hebben het voor me in orde gemaakt en heb ik het openstaande bedrag betaald. Krijg ik een mail dat er een product retour is gemeld en kijk ik op mijn rekening; heb ik het geld ook terug gekregen (terwijl ik al het juiste bedrag had betaald en er geen retouren meer waren). Prima.

2 likes

Het was voor een vakantie maar kan het nu nog steeds gebruiken. Ben indd geneiegd te houden en als de webshop mailt dan een nieuwe betaling te doen.

@Shadina oh bij Amazon heb ik dat vaker, dan krijg je zo een standaard berichtje. Komt waarschijnlijk nog wel maar iets later dan. Amazon verwerkt die retour betalingen supersnel!

3 likes

ls het een kleine webshop is zou ik het terugsturen. Als het een groot bedrijf is zou ik het houden.

9 likes

Ik was met vriendinnen afgelopen weken veel weg en we moesten nog de kosten als hotels, uit eten etc verrekenen. Iedereen heeft zijn kosten zelf bij gehouden en ik zou even een overzichtje maken met wat er open staat. Vooral omdat een vriendin en ik het meeste hebben voorgeschoten en we nog best veel geld van de andere terug krijgen.

Zag ik gister dat eentje (die dus bijna niks heeft voorgeschoten) op haar lijstje had staan dat ze €0.50 voor de wc voor mij had betaald :joy:. (Stonden nog wel wat andere dingen op)

Ik heb even een printscreen gemaakt met wat ik nog van haar krijg en haar 50 cent en hoe ze zelf vond hoe dat er uit zag.
Ik open net de lijst en zie dat ze het uit de lijst heeft gehaald :joy::joy: ik vind het echt niet erg om kosten te delen maar deze gaat mij wel ff te ver :joy:

64 likes

Hahaha wat goed

10 likes

Ligt eraan of jij ook kleine bedragen hebt voorgeschoten toch :wink:

Ik heb ook wel eens iets gehad waarbij anderen hadden voorgeschoten voor iets groters en ik had een keer een rondje betaald, en zij ook. Maar hun rondje stond ook doodleuk op de kostenverdeling dus toen heb ik mijne ook maar doorgegeven terwijl ik het anders getrakteerd had.

edit: alhoewel had ik voor 50 cent geen moeite gedaan maar toch :joy:

9 likes

Hahah ja ik weet dat ik dat ook gewoon tegen haar kan zeggen dat scheelt!

@oliverqueen ik krijg nog ruim €1500 van haar en daar heb ik de losse koffietjes en wc bezoekjes niet bij opgeteld. Vandaar dat ik dacht ga je lekker :joy:

26 likes

Haha ja dan snap ik je reactie :laughing:

2 likes

Ja het is heel vreemd maar toch heb ik het gedaan!

Ik krijg nu hopelijk wel een sticker of zo? Of juist een ban omdat ik mijn mond heb open getrokken?

5 likes

Ah shit nu mis ik deze ervaring :sob: Ik sla de post op en volgende keer denk ik eerst: what would Grace do.
En dan pas ik een van de tips toe.

hopelijk maakt die vriendin een account aan en is haar eerste post: ik heb iets voor een vriendin betaald en nu wilt ze niet terug betalen. En dan komt iedereen er na 120 berichten pas achter dat het om 50 cent gaat :joy: Dat maakt wel wat goed voor mijn reactie.

39 likes

5 afspraken maken en 3 last minute afzeggen zodat zij er ook snel klaar mee is

12 likes

Even advocaat van de duivel spelen maar iedereen moest de kosten bijhouden. Zij had dat ook gedaan en blijkbaar meer gedetailleerd over kleine bedragen dan jij. Het is toch niet zo dat ze ze zei: ik krijg nog 50 cent van jou hoor terwijl ze jou eigenlijk 1000 moet terugbetalen.

Ik zou zelf die 50 cent echt laten zitten en nooit terugvragen overigens en snap je reactie goed.

6 likes

Ja het was van te voren zo afgesproken dus het was niet dat ze iets verkeerd heeft gedaan. Alleen zou ik zelf het er sowieso nooit op zetten als je ziet dat 2 anderen dus steeds alle hoge kosten aan het voorschieten zijn. En dat ik ook niet op mijn lijst de wc bezoekjes had staan + een enkele keer dacht ik ook bij de koffie van ik kan die paar euro wel lijen laat maar.

Ze heeft er totaal niet moeilijk over gedaan om het er af te halen en appte nog die 50 cent maakt mijn bedrag ook niet lager dus hoezo deed ik dit. Mijn tikkie was ook binnen 5 minuten betaald dus verder was alles chill :grin:

9 likes

Ik heb dingen op vinted staan voor twee euro

11 likes

Waarschijnlijk zullen mensen alsnog willen afdingen.

8 likes

Is dit erg? Ik heb leuke topjes en blouses zo gevonden

2 likes