Maar dit is toch niet gierig? Toch juist niet als je er weinig geld voor wilt?
Ik vind het gierig dat ik het niet gewoon naar de kringloop breng
Waar dat wordt verkocht voor 5 euro. Love de kringloop hoor maar dat is echt niet zo’n liefdadigheidsinstelling. Lekker van die 2 euro genieten, kun je softijsje bij de MC van kopen haha
Wat is jouw vinted dan? Vind jouw kleren meestal wel leuk!
Dat ligt er echt aan welke kringloop, sommige zijn letterlijk liefdadigheidsinstellingen haha. gerund door vrijwilligers waar de opbrengst ten goede komt aan goede doelen, of mensen die het nodig hebben gratis kleding/spullen krijgen. Ironisch genoeg zijn dat vaak ook nog de kringlopen met kleine prijsjes ![]()
Kun je misschien vertellen hoe ik zoiets herken? Want ik hou van kringlopen! Maar ik heb bij de meeste nu het gevoel dat het veel geldklopperij is
Het staat op de website eigenlijk altijd wel aangegeven waarom ze bestaan en wat ze doen met de opbrengsten! Staat dat er niet dan weet je ook genoeg. Vaak zijn er dan ook nog andere activiteiten zoals een gaarkeuken of speelgoedbeurs waar gezinnen met weinig geld speelgoed kunnen halen. De vincentiusvereniging heeft bijvoorbeeld verschillende kringloopwinkels, of woord en daad. Je hebt ook winkels van goede doelen zelf zoals oxfam (misschien niet in Nederland?) Of de terre des hommes. Soms is het wel gelinkt aan de kerk, zoals bij woord en daad.
Het lijkt mij dat grote ketens zoals Het Goed of Rataplan anders werken, maar daar weet ik het fijne niet van.
Ik heb op iets van €2 op Vinted, €1,60 geboden ![]()
![]()
![]()
Rataplan werkt ook met mensen die moeilijk aan werk komen of in het doelgroepenregister staan.

Ja dat klopt, en ze stimuleren natuurlijk sowieso hergebruik, maar qua opbrengsten is de winst denk ik gewoon voor het bedrijf?
Ik vind alle kringlopen leuk/goed, maar sommige zijn echt liefdadigheidsinstellingen en anderen niet.
Nou ja, daar is niks mis mee als ze zelf ook nog winst maken. Zolang de mensen maar loon/compensatie krijgen.
Het is idd geen liefdadigheidsinstelling, maar het is tenminste niet je typische binnenstadkringloop waar jaren '80 bomberjacks voor 50 euro verkocht worden
Beter niet bij mij!!! Want dan mag je t gwn gratis
Ik zeg ook niet dat daar iets mis mee is, maar ik reageerde op de opmerking “kringlopen zijn geen liefdadigheidsinstellingen”. Sommigen zijn dat dus wel (letterlijk). Rataplan niet.
Wat is een doelgroepenregister?
Wat goed! Wist het bestaan hiervan niet.
Nou, prima toch? Ik vind dat mensen die daarover vallen het niet snappen.
Quod erat demonstrandum.
Wat bedoel je?
ooooh een typo. komt dat zien mensen ![]()