Het kind is ook niet eens jarig toch?
Maar het is toch voor kerst? Vinden jullie meer dan €10 echt teveel als cadeau voor je eigen neefje/nichtje?
Ik kan makkelijk losgaan met cadeaus van 1 tot 100 euro maar waar mijn kinderen en neefjes en nichtjes echt blij van worden zijn de prullaria bij flying tiger Dus ja, 40 euro voor een cadeau voor 1 kind kan veel zijn.
Mm ik heb zelf geen kinderen maar voor mijn neefjes verjaardag/kerst geef ik ook rond de €30/40 uit.
Niet per se teveel, maar ik vind een cadeau van in totaal 40 euro ook echt niet weinig
Belachelijk veel imho.
Why? Geef je bro en zijn partner gewoon een flessie wijn of bossie bloemen.
Ik ga wel goed op alle reacties hier, want ik vond het in eerste instantie ook kapot genant. Maar mensen die zeggen dat het voor een kind best prima is kan ik me nu eigenlijk ook wel in vinden.
Het ligt er ook een beetje aan wát je wilt geven. Prullaria is bijvoorbeeld leuk en maak je een kind blij mee, maar dat blijft niet lang. Ik weet nog dat ik van mijn tante toen ik 8-10 werd ooit een swatch horloge heb gekregen met bijtjes en bloemetjes (en dit heb ik niet voor niets onthouden denk ik dan). Dus ik geef zelf altijd liever duurzame cadeaus waar ze langer mee doen, en ja, die zijn vaak wel wat duurder.
Dus het ligt er denk ik net aan waar je naar op zoek bent. Het is eigenijk een prima budget, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het bedrag met 4 mensen wel aan de lage kant vind, haha.
Ik heb toch altijd het idee dat houten speelgoed meer voor de volwassenen is dan voor de kiddo’s. Maar ik heb hierbij wel de side note dat ik zelf geen kinderen heb dus ik heb werkelijk geen idee behalve mijn ervaring met mijn neefje.
En ik ben zelf niet per se van duur = beter, maar ik vind het wel altijd leuker om duurzamere, specialere cadeaus te geven waardoor je toch vaak wat meer kwijt bent.
Maar zo’n Swatch horloge is ook rond de vijftig euro, al voelde het destijds waarschijnlijk als honderden euro’s voor jou je kunt voor 40 euro echt wel mooi en duurzaam speelgoed krijgen.
Kinderen hebben toch sowieso geen enkel idee van de waarde van geld of spullen. Alleen maar leuk toch als je überhaupt iets krijgt voor kerst. Vind het eerder kapot gênant om zo op geld gericht te zijn, al helemaal voor een kind.
Oh nee ik bedoel ook zeker niet 100en euro’s, voor 40 euro kun je prima iets moois en leuks kopen. Alleen ik vind dat dus wel een beetje gierig als die 40 euro is samengelegd door twee tantes, een oom en een oma (tenzij ze het natuurlijk niet kunnen betalen).
Misschien moet je hen even vragen waarom ze ‘maar’ 10 euro per persoon willen geven.
Als ze echt om gierigheidsoverwegingen dit doen ben je snel klaar, maar als zij ook zeggen ‘een cadeau van 40 euro voor een kind is toch ruim voldoende?’ heb jij een opening om voor te stellen ook nog een attentie van de gastheer en -vrouw te kopen.
Haha ja dit vind ik nog het allerraarste van dit alles. Geef gewoon een flesje wijn of bonbonnetjes, dat is toch helemaal prima?
Of hou op met kinderen nog meer speelgoed te geven in de december maand, waarschijnlijk hebben ze al meer dan zat gekregen en doe je iedereen een groter plezier door het niet te doen.
wat moet je een kind anders geven? Een fles wijn om vroeg aan de collectie voor de wijnkelder te starten?
Ik snap eigenlijk niet eens waarom het kind een cadeau moet krijgen, geef de ouders eens wat.
Een tekening, die geven ze jou ook.
Neeeeheeee, gastheer en gastvrouw geef je iets kleins. Kind niks, tenzij verjaardag.
Ja, het liefst met wat E. coli bacteriën erop. Veel plezier, ga maar lekker spelen, nu naar je kamer