Waar erger jij je aan? #2

ah dankjewel het is inmiddels gelukt ja. Het liep gewoon fout omdat de eerste medewerker mij liet weten dat het allemaal geregeld was.

1 like

Ja oude mensen doen dat altijd :exploding_head:

1 like

Aan mensen die fluiten
En aan de man die vanochtend uit het niks, toen ik hem passeerde op straat, hard riep “HEBBIE ER ZIN IN VANDAAG???”
Laaaaat me met rust

6 likes

Super first world priviliged problem dit hoor maar ik erger me aan mijn moeder. Appgesprek gaat ongeveer zo:

Zij: hebben jullie nog wensen of dingen nodig? Wil met Sint wat cadeautjes doen.
Ik: Ah superlief, maar we hebben niet echt iets nodig en jullie geven altijd al zoveel. Misschien kun je het bedrag dat je in gedachten had doneren aan een kleinschalig goed doel?
Zij: wil je geen (iets voor baby)?
Ik: Hebben we al
Zij: Nee hoor ik bedoel een andere
Ik: Hoeft niet.
Zij: MAG het ook niet???
Ik: Eh nou ik kan je niks verbieden maar iets kopen om het kopen lijkt me een beetje onnodig toch? Dan liever naar mensen die het harder nodig hebben! We hebben het zo goed!
Zij: of een tegoedbon voor (iets voor baby???)

DUDE. Als je toch gewoon gaat geven wat je zelf wil geven vraag het dan niet?

10 likes

Mijn god. Een vriendin is naar de flying tiger geweest en heeft voor €1 allerlei shit meegenomen. Nu komt ze er thuis achter dat ze iets toch niet wil houden en vraagt ze in een vriendinnengroepsapp wie het voor €1 van haar over wil nemen. Seriously? Geef het gewoon weg man, voor die ene euro. Kan me echt ergeren aan zulk gierig gedrag

32 likes

:eek:
Hier hebben we een topic voor Gierige acties

5 likes

Het doet me denken aan toen de V&D ging sluiten en je daar met grote korting kon winkelen. Mensen worden zó inhalig van zulke dingen en het klinkt misschien een beetje dramatisch maar ik vind echt dat dan het slechtste in mensen naar boven komt.

12 likes

Ik heb er ook een grafhekel aan. Het is zo hebberig allemaal. En ja ik snap dat als je héél krap zit het fijn is om spulletjes voor een euro per stuk te kopen, maar verder: hoeveel dingen verkoopt de Flying Tiger nou die je écht nodig hebt en niet ergens anders sowieso goedkoop kan krijgen? En als je wil ‘inslaan’ voor de feestdagen ofzo, is het blijkbaar belangrijker om veel goedkope troep te scoren dan gewoon minder cadeautjes?

5 likes

Helemaal mee eens!

En kom ik weer met mijn moraalridderige gezwam over duurzaamheid hoor, maar bij zulke situaties wordt het ook altijd in mijn hoofd weer bevestigd dat de beste manier om mensen duurzamer te laten leven is om vervuilend gedrag gewoon ontzettend duur te maken.

Blijkbaar is geld zo’n belangrijke drijfveer voor mensen, als iets maar goedkoop is dan hol je maar gewoon naar de V&D of de Flying Tiger. Dan denk je nergens meer over na en probeer je zo veel mogelijk shit die je niet nodig hebt in te slaan.
Ik denk dan ook aan AliExpress, als het maar goedkoop is is het goed toch? Fuck het milieu!

Waarschijnlijk werkt het dan ook de andere kant op. Pas als iets heel duur is gaan mensen eens kritisch naar hun koopgedrag kijken.
Ik denk dan aan de prijzen van bijvoorbeeld vliegtickets of dierlijke producten die van mij echt vele malen hoger gemaakt mogen worden. En op de één of andere manier moeten we het dan ook veel duurder maken om allerlei van die ‘goedkope’ rommel die je toch niet nodig hebt (denk aan AliExpress, of de Action) aan te schaffen.

Het zou natuurlijk fijner zijn als iedereen intrinsiek gemotiveerd was om zich in te zetten voor duurzaamheid. Maarja, dat is nou eenmaal niet het geval en dan kunnen we het misschien nog het beste gewoon afdwingen door middel van datgene waar we ons allemaal zó door laten leiden: geld.

24 likes


Ik kreeg dit net doorgestuurd… gewoon een rij om überhaupt de winkel in te komen om troep voor 1 euro te kopen.

14 likes

Dat ik met een vriendengroep heb afgesproken en er nu alweer 2 zijn die zeggen: oeps heb dingen niet goed in mijn agenda gezet, ik kan niet!

Elke keer hetzelfde gezeik.

1 like

Ik heb weer een pareltje:

bibs ipv bibliotheken :tired_face:

5 likes

Dat roaccutane niet vergoed word door mijn zorgverzekering :exploding_head:

Dat ik een hele week moet omreizen vanwege werkzaamheden en het ook nog eens teringdruk is iedere keer in die treinen :mad: Net kon de trein ook niet vertrekken “omdat de veiligheid niet gegarandeerd kon worden” omdat er te veel mensen op de balkons stonden

Edit: en bij het volgende station begint de ellende dus weer opnieuw :rage:

Mijn leven deze week.
De hele week.

1 like

Soms denken ze dat we dat niet doorhebben. Iedere aanvraag wordt met de hand goedgekeurd.

image

42 likes

Jaaa, of bib. Als je het dan toch zo nodig af wil korten zeg dan bieb.

2 likes

Ik heb volgens mij al de cheap nep versie maar ik ga wel eens even bellen naar de verzekering, baal er echt van

@Mgg TCA’s hebben echt vet veel bijwerkingen, maar als het goed is bouw je wel tolerantie op tegen als je een tijdje slikt. Als het echt niet te doen is kan je om een ander medicijn vragen?

1 like

Alle vleeseters die nu zo in shock en verdrietig zijn over de stalbrand waar 4000 biggen bij omkwamen.

Die dieren zitten daar mede door jou, en als ze niet verbrand waren hadden ze volgende week in stukken gehakt op je bord gelegen.

44 likes