Gierige acties

Lief dat je reageert! Ja dat weet ik ook wel… en ik heb het ook niet slecht gehad want ik vermaakte me altijd wel. Maar het steekt zoals je zegt inderdaad gewoon een beetje. Ook vervelend voor je dat je het hebt moeten meemaken, ik hoop dat het nu beter is

“The only time you look in your neighbor’s bowl is to make sure that they have enough. You don’t look in your neighbor’s bowl to see if you have as much as them.”

Dit eigenlijk, voor mij. Kan er echt niet bij om afgunst te hebben over wat anderen wel hebben en jij niet, zolang iedereen maar genoeg heeft.

35 likes

Ik denk bij sommige reacties hierover echt: check your privilege.

28 likes

Ik heb laaaaang in de schuldhulpverlening gewerkt. Trust me; met een stichting op vakantie ga je niet zomaar. Dan is er sprake van flinke armoede, maatschappelijk werkers en/of woonbegeleiders die dit voor je aan moeten vragen. Oftewel; zoveel meer problemen dan alleen geld.

17 likes

Hardop gelachen om deze reactie
Maar wel accuraat :sob:

1 like

Haha! Hoe reageerde ze daarop?

Ik vind dat jouw titel ‘ik deel mijn ranja niet’ moet zijn

18 likes

Dit is eigk wel erger dan gierig maargoed.
Op de terugweg van vakantie ben ik bij ieder tankstation onder het wcpoortje doorgekropen ipv 70 cent te betalen (5 x dus).
En bij iedere wc was ik blij dat ik er niet voor betaald had want het was echt smerig.

(het begon met de wc in Hongarije, ik had geen geld in hun valuta meer dus toen was dat m’n argument)

11 likes

Vandaag hadden we familiedag, ik heb deze dit jaar georganiseerd. Er is vorige maand een mail uitgegaan met de toegangsprijzen pp en een eventuele parkeerkaart. Met daarbij de vraag met hoeveel personen iedereen komt en wie er hoeveel parkeerkaarten wil.
Krijg ik van een tante van mijn vader terug, ja X personen en 5 parkeerkaarten.

Blijkt vandaag dat een van de kinderen van die tante is komen fietsen en dat er dus 1 parkeerkaart teveel is gekocht a €7. Deze kon niet teruggebracht worden want was vooraf al betaald.

Nu heeft de desbetreffende tante de kosten voor het aantal personen en maar 4 parkeerkaarten betaald :woman_facepalming:t2:. Terwijl ik er dus 5 voor die tante heb gekocht.

Komende week maar even naar opa (is een zus van mijn opa) toe dat ik dat niet zo netjes vind, aangezien ik netjes de kaarten heb gekocht die gevraagd zijn en ik nu de ‘dupe’ ben.

5 likes

Ja klopt mijn opa staat hierbuiten, maar die tante zie ik een keer per jaar (enkel op de familiedag). Mijn opa ziet haar maandelijks ongeveer, dus vind het dan fijner als opa dit tegen haar zegt :see_no_evil:

@Suvi dat dus idd!
Het gaat idd om volwassen personen, en de reden dat ik haar niet op aangesproken heb is omdat ze het daarnet overgemaakt (toen iedereen al thuis was) heeft waarin staat ‘x personen en 4 parkeerkaarten’

Het kind idd is een volwassen vrouw haha!
Maar idd ik heb dus ook zoiets je hebt het gevraagd dus je betaald het ook maar. En of tante of kind dat doet zal mij een worst wezen :joy:

2 likes

Dit is precies de reden dat ik gestopt ben met uitjes te regelen. Achteraf was er altijd gezeik met mensen die ineens niet meer mee gingen waardoor anderen (die wel vooraf betaald hadden) te weinig betaalden en ik dan dus voor 2 of 3 personen ipv alleen voor mijzelf betaalde.
Als je t over iedereen verdeelde moest ieder maar n paar euro’s meer overmaken, maar in je eentje is t meteen meer dan een paar tientjes extra.

4 likes

Ik heb zoiets ook gehad met eBay. Ik was daar al jaaaaren mee bezig en dat was echt al lang voor aliexpres bestond. Een vriendin wou iets hebben wat ik daar had besteld dus prima, ging om €15 ofzo. Ik besteld en betaald, maar het kwam niet. Normaal als je dat aan geeft sturen ze op opnieuw maar deze verkoper dus niet.
In haar ogen was in de verkopende partij die niet leverde :sleepy:

3 likes

Wtf dit vind ik wel supergierig van haar

3 likes

Haha nee was ook de laatste keer dat ik voor iemand iets heb besteld haha.

Klant telt rekening doodleuk uit op dure nieuwe servetten van restaurant

https://www.ad.nl/koken-en-eten/klant-telt-rekening-doodleuk-uit-op-dure-nieuwe-servetten-van-restaurant~a22a28af/

Deze vond ik leuk

3 likes

Pen krijg je er niet zo makkelijk uit

4 likes

Het gaat ook echt om 2/3 euro verschil :’)

Ik heb wel weer een gierige actie; ik ging uiteten met m’n pa, zijn vriendin en mijn zus maar nu wordt de rekening in vieren gedaan en zij dronken een fles wijn die best prijzig was. Maar ik heb wel een slokje genomen (van m’n pa en van m’n zusje) dus nu kan ik niet zeggen “ik wil niet meebetalen aan de wijn want ik heb er niks van op”. Ik dronk verder alleen water. Scheelt me echt veel geld :’)

1 like

Nou ja, ik hecht ook weinig waarde aan bepaalde materiële dingen, maar dat maakt nog niet dat ik andermans spullen dan moet vernielen? Bestaat een kans dat je dat er niet meer uit krijgt. Gebruik dan je eigen t shirt ofzo.

22 likes

:raised_hands: Je slaat de spijker op zn kop!