Gierige acties

Flauw. Ik geef toch zelf al aan dat ik me hier bewust van ben maar dat dit een keuze is.

Vind dit soort dingen soms echt een beetje naar aan het forum, lekker op iemand doorhakken die een afwijkende mening heeft. Wat is er zo moeilijk aan let’s agree to disagree?

6 likes

Dat snap ik. Het ging mij erom dat je het onethisch noemt, wat in mijn ogen een verkeerde term is in deze kwestie. Het heeft namelijk niets met ethiek te maken.

2 likes

Dit moet vast in het opbiechttopic maar bij ons thuis werden alle computers op het bedrijf geboekt. Ik woon al 10 jaar niet meer thuis maar mijn nieuwste laptop is ook op die manier gekocht.

2 likes

Ja, denk het wel. Volgens mij heb ik zelfs in een vlog daar iets over gehoord bij Bonnie.

Moest voor een paar mensen cadeautjes bestellen bij Douglas.
Eerste bestelling gedaan incl 2 gratis samples.
Toen dacht ik shit, moet nog zo’n item hebben, dus nog één besteld. Dit was een bedrag van €10,08, nog 2 gratis samples.
Toen dacht ik SHIT ik moet er nog 1 hebben! Dit was precies €10 (het bedrag waarbij je samples krijgt) en nu heb ik nog een keer 2 gratis samples.
Voel me de gierigste gier ever maar heb het niet expres los besteld dus kan er weinig aan doen (behalve de samples niet kiezen maar heyyy ben niet gek)

16 likes

Ook wij (zowel mijn man als ik, beide zzp) hebben een x controle gehad. Ik vond het heel heftig want alles wordt nagekeken/aan je gevraagd. We hadden een vriendelijke inspecteur en niks te verbergen, maar vond het toch zenuwslopend. Wij hebben gelukkig ook maar een klein bedrag hoeven te betalen, maar ik ken zzp-ers die echt door de mand vielen. En dan vooral met Ipads/Iphone’s, lunchbonnen en km registratie!

4 likes

Maar dit zie ik niet perse als gierig maar meer als slecht georganiseerd van die camping/café…

5 likes

Ik vind t wel gierig hoor! Zou ook gewoon vragen naar t salaris voor die extra uren. Als er moeilijk gedaan wordt, dan ook zeggen dat je niet moeilijk gedaan hebt dat je zonder eten maar vooral drinken aan t werk was.

Had je ook geen pauze?

Maar dit is gewoon niet wettelijk he. Ook die overuren = pech, zo werkt dat gewoon niet wat je ook getekend hebt. Eerder naar huis dan een andere keer.

Lastig dat jullie bedrijf het bij jullie neerlegt zeg.

Alleen omdat het één ‘slechter’ is in jouw optiek, maakt het ander niet goed of rechtvaardig. Daarnaast heb je de cijfers niet, dus je baseert het op niks. Fraude is fraude.

18 likes

Thierry? Is that you?

Ik ging regelmatig iets drinken/eten met een (inmiddels voormalig) vriendin. Omdat wij elkaar zo vaak zagen gingen rekeningen eigenlijk altijd door de helft. De ene keer was mijn gerecht ietsje duurder, de andere keer haar gerecht. Prima. Zij bestelde vaak wel een paar wijntjes bij het eten, terwijl ik dan één frisdrank bestelde. Maar zelfs dat vond ik nog wel oke. Totdat we naar een terras gingen, zij de hele avond luxe (lees dure) alcoholische drankjes bestelde en ik één frisdrank dronk en ze doodleuk vroeg om de rekening te splitten. Dus ik zei nog “nou ik vind 25 euro wel prijzig voor een colaatje, dus liever niet”. Ze negeerde het gewoon, maar de parkeergarage moest nog afgerekend worden dus ik dacht dat ze dat wel zou doen. Dat kon ik dus ook mooi zelf betalen, terwijl we ook al met mijn auto waren gegaan.

Eigenlijk heb ik nog steeds spijt dat ik er niet feller tegenin ben gegaan.

4 likes

Ja zo kun je overal wel wat op zeggen… De directeur van Ahold harkt ook genoeg geld binnen, zullen we dan maar massaal iets gaan jatten bij de appie? Hij zal er vast niet van wakker liggen dat iedereen een chocoladereep meeneemt.

Lekker recht lullen wat krom is.

14 likes

are_we_done_john_oliver

53 likes

Huh dus toen jij dat op dat terras zei reageerde ze niet maar ging je toch akkoord om de helft te betalen?

Ik had al afgerekend, dus ze moest geld aan mij overmaken/geven. Heb toen nog wel een keer herhaald dat ik maar één cola op had, maar ik kreeg toch maar de helft. Durfde er toen niks meer van te zeggen.

Wauw dat zíj dat durfde. Goed dat je geen vriendinnen meer bent met haar. Echt asociaal om dat te doen.

3 likes

Je hebt haar naar huis laten lopen, hoop ik?

1 like