Dit is precies de reden dat ik gestopt ben met uitjes te regelen. Achteraf was er altijd gezeik met mensen die ineens niet meer mee gingen waardoor anderen (die wel vooraf betaald hadden) te weinig betaalden en ik dan dus voor 2 of 3 personen ipv alleen voor mijzelf betaalde.
Als je t over iedereen verdeelde moest ieder maar n paar euro’s meer overmaken, maar in je eentje is t meteen meer dan een paar tientjes extra.
Ik heb zoiets ook gehad met eBay. Ik was daar al jaaaaren mee bezig en dat was echt al lang voor aliexpres bestond. Een vriendin wou iets hebben wat ik daar had besteld dus prima, ging om €15 ofzo. Ik besteld en betaald, maar het kwam niet. Normaal als je dat aan geeft sturen ze op opnieuw maar deze verkoper dus niet.
In haar ogen was in de verkopende partij die niet leverde
Wtf dit vind ik wel supergierig van haar
Haha nee was ook de laatste keer dat ik voor iemand iets heb besteld haha.
Klant telt rekening doodleuk uit op dure nieuwe servetten van restaurant
Deze vond ik leuk
Pen krijg je er niet zo makkelijk uit
Het gaat ook echt om 2/3 euro verschil :’)
Ik heb wel weer een gierige actie; ik ging uiteten met m’n pa, zijn vriendin en mijn zus maar nu wordt de rekening in vieren gedaan en zij dronken een fles wijn die best prijzig was. Maar ik heb wel een slokje genomen (van m’n pa en van m’n zusje) dus nu kan ik niet zeggen “ik wil niet meebetalen aan de wijn want ik heb er niks van op”. Ik dronk verder alleen water. Scheelt me echt veel geld :’)
Nou ja, ik hecht ook weinig waarde aan bepaalde materiële dingen, maar dat maakt nog niet dat ik andermans spullen dan moet vernielen? Bestaat een kans dat je dat er niet meer uit krijgt. Gebruik dan je eigen t shirt ofzo.
Je slaat de spijker op zn kop!
Kan je best zeggen toch? Als ze echt petty zijn kan je nog altijd voorstellen 1/30e van de fles te betalen, voor je 2 slokjes.
Ja ik hoop het ook stiekem elke keer maar helaas Het was ook veel duurder uitgevallen dan de bedoeling, zou eerst naar Mexicaan gaan met m’n zusje. Toen wilden m’n pa en vriendin aansluiten maar die wilden pizza eten. Die toko was gesloten dus gingen we ergens anders heen. Een prijziger tent. Had het liever bij de Mexicaan gehouden
Dan was ik de helft ofzo goedkoper uitgeweest.
@Kauai Hoor net dat m’n vader al geld heeft overgemaakt, maar m’n zusje weet niet hoeveel. Denk de helft voor zichzelf en zijn vriendin. Helaas.
M’n pa deed dat dus een tijdje wel, betalen als we gingen eten. En als er ergens koffie drinken betaalt hij meestal wel. Maar merk dat z’n partner wel invloed heeft. Ze gooien nu veel meer alles op één hoop dus heeft zij ook inspraak.
Oja ook een gierige verwende biecht; ik had het eens over verhuizen met een vriendin. Dat ik nieuwe meubels wil maar dat komende jaar nog niet kan betalen. Zei ze: je verjaardag komt eraan: kun je dan toch geld vragen en daar dingen van kopen. Nou van die 30 euro van m’n pa/vriendin en 5 euro van m’n broer/vriendin kom ik echt ver :’) (andere broer komt al jaren niet dus ook al jaren geen cadeautje gekregen). Ben echt jaloers op vriendinnen die van hun ouders en andere familieleden grote cadeaus krijgen (zoals een horloge, tas of een kast).
Mijn ouders/vader gaf eerst veel meer, maar sinds een paar jaar heeft hij (en z’n vriendin) bedacht dat een vast bedrag van 30 per kind genoeg is.
Van de week vroeg mijn pa dus wat ik voor mijn verjaardag wilde en toen flapte ik eruit “nou ik zou het niet weten, zoveel kun je daar niet van kopen”. Op zich kun je wel wat voor 30 euro krijgen, maar niet een “groot” cadeau zoals vroeger wel gebeurde.
Ok lekker verwend dit. Het gaat niet om cadeaus maar dat ze komen blabla. Geef mezelf wel wat cadeau
(Ik hoor mijn ex nu in mijn hoofd, die vond het echt extreem kinderachtig dat ik zo gericht was op cadeautjes en zo verwaand. Ja hij heeft gelijk).
In waarde! Het was een chocoladereep en een douchegel.
Ik krijg van mijn schoonzusters ieder jaar een cadeaubon van de Hema voor 5 euro. Al bijna 15 jaar lang
Ik vind een cadeau van 5 euro echt te skeer voor woorden.
Ik zat net in m’n kast te kijken en de douchegel staat er nog.
Ja vooral omdat ik dan gierig ga denken “ik heb jullie (en hun 2 kinderen) veel meer gegeven”. En dan word ik zelf ook weer gierig want ik ga dan zelf niet alsnog 15 euro ofzo uitgeven aan een cadeautje voor hun.
@ellegirltalk Maar ik meen me toch te herinneren dat jouw vader met regelmaat dingen voor je betaalt/je geld toestopt? En dat je ook dingen bewust op een bepaalde manier aanpakt/brengt om dat voor elkaar te krijgen… Vind het dan indd wat gierig/ongepast als je nu over dit soort dingen valt. Je had ook vooraf al aan kunnen geven dat die tent te duur voor jou zou zijn en dan liever alsnog naar de Mexicaan ging?
Haha word ik hier ff op een biecht aangesproken.
Misschien dat ik het daarom juist stom vind dat een verjaardagscadeautje dan meteen zo vastomlijnd en best karig is. Dat er echt wordt gezegd “Wat wil je hebben, we geven 30 euro”. (Over die biecht trouwens: rest van siblings kregen dat bedrag ook. En het vindt niet regelmatig plaats).
Maar mijn schoonzussen geven samen een cadeaubon van 5 euro. Dus ieder 2,5 euro .
niet… bi-zar! Vind dit zelfs schaamteloos…