Ja doe ik volgende keer wel! Pa heeft nu al geld overgemaakt dus nu achteraf dat nog zeggen is beetje mosterd na de maaltijd.
Een kennis van me organiseert een kroegentocht voor zijn verjaardag, alleen alle drankjes zijn op eigen kosten. Vind ik al aardig gierig, aangezien je een hoop kosten bespaard door het niet thuis te vieren. Maar goed, nu vraagt hij ook voor zijn verjaardag donaties via Facebook voor een goed doel. Ik heb eigenlijk geen zin om nog geld uit te geven aan een cadeau of donaties aangezien die avond me ook al genoeg gaat kostenā¦
Hahahaha wat een droeftoeter.
Zijn er überhaupt mensen die geld via FB doneren? Zou ik niet doen hoor. Gewoon doen alsof je dat niet gezien hebt
Die aantal keer dat ik zoān inzamelingsactie heb gezien werd er amper gedoneerd, nu ook, maar ik was sowieso niet van plan om daar aan te geven
Ik zie het niet zo veel gebeuren, het is ook extra naar omdat je een doel moet instellen en ik al meerdere keren heb gezien dat er na een week 15 euro van de beoogde 150 euro is opgehaald.
Het kan ook alleen met creditcard
Ik vind het echt ongekend dat mensen hun verjaardag op zoān manier vieren dat de gasten er alleen maar kosten aan hebben en de gastheer/vrouw eigenlijk niet. Een vriend van mij viert zijn verjaardag in een restaurant en iedereen moet zelf al het eten en drinken (arrangement) betalen. Daarnaast is het ook voor velen niet in de buurt dus er komen dan ook nog reiskosten bij. Nou, wil je ook nog iets van een cadeautje kopen zou ik in totaal ongeveer 80,- kwijt zijn voor die avond! Ik vind dat echt niet normaal en heb dan ook vriendelijk bedankt en voorgesteld om een keer iets anders te doen.
Echt nav die berichten hier van mij afgelopen week: ik moet me schamen. Mān pa heeft 2/3 van het bedrag overgemaakt waardoor mān zusje en ik dus ieder een aanzienlijk kleiner deel betalen van het dinertje. En ik snapte het niet helemaal, maar volgens mij blijkt ook nog dat zān vriendin in hun verdeling meer heeft betaald dan mān pa. Zat ik haar nog half de schuld te geven ook van mān vaders veranderende gedrag terwijl zij nu meer bijdraagt.
Ik ga me ff schamen in een hoekje.
En ze trakteren als ik mān loon heb.
Als ik dit allemaal zo lees ben ik volgens mij de gier⦠Ik geef mijn ouders wel bijna elk jaar ieder een ticket naar Berlijn cadeau, zodat ik met ieder een weekendje alleen heb, zonder hun partners of mijn broertje, maar als ze dan hier zijn geef ik echt praktisch nul euro uit, en eerlijk gezegd ga ik daar ook wel vanuit. Ik betaal hooguit eens een lunch, maar verder betalen zij dan echt alles, elke avond uit eten, shoppen, musea. Zou ook echt raar opkijken als ze ineens verwachten dat ik mijn portemonnee trek of dat we de rekening delen.
Wat doen ze met al het geld dat ze besparen?
Of de energierekening van het zwembad betalen?
Maar anderzijds wel heel lief toch dat ze een kamertje hebben ingericht en dat je moeder een dag per week gaat oppassen. Kan je eigenlijk niet eens in geld uitdrukken denk ik maar als je dat zou willen: in wezen is dat veel geld waard en bespaart dat jullie veel.
De rest klinkt wel behoorlijk gierig inderdaad.
Vanmiddag ga ik naar een feest omdat oom en tante zoveel jaar getrouwd zijn. Mijn ouders en zusje gaan ook en vroegen of ik samen met hen geld wilde geven. Heb vriendelijk bedankt omdat zij altijd zo gierig weinig geven, maakt niet uit hoeveel ik in zou leggen, het zou er alsnog gierig uitzien. En ik vermoed dat ze mij vragen mee te doen zodat het totaalbedrag onevenredig stijgt en vooral mijn ouders er minder gierig uitzien.
Toen ik twintig werd heb ik het vrij groot gevierd en kreeg ik van ouders + oudere zus en partner + zusje dat toen nog heel jong was samen tien euro en een plantje. Ik vermoed dat ze nu met zn allen dertig geven ofzo en ik schaam me rot.
En het is niet zo dat ze niks hebben, afgelopen zomer zijn ze nog naar Zuid-Amerika gevlogen.
Ik vind je ouders wel vreselijk gierig hoor, maar een duur cadeau omdat je een baby krijgt is toch niet vanzelfsprekend. Wij hebben van mijn ouders en schoonouders ook gewoon kleine cadeautjes gekregen, wat kleertjes, boekjes,speeltjes. Ik vind het eigenlijk wel raar om een duur cadeau te verwachten?
Ik vind een babyfoon helemaal geen slecht cadeau eigenlijk? Kan nog best duur zijn ook, vind dat een leuk cadeau. Verder snap ik je frustratie over alle andere dingen die je noemt.
Maar niemand kan toch op tegen mensen die voor 1000 euro cadeaus willen geven. Als een babyfoon niet genoeg is verwacht je blijkbaar wel wat.
Ik snap je idee over tweedehands bedlinnen wel hoor, zou dan ook liever gewoon goedkope nieuwe hebben. Maar als het gewoon voor het oppassen is en goed gewassen is.
komt die serieus van alie? even van een hele andere orde maar daar zou ik serieus mee uitkijken ivm privacy.
Hebben ze geen schulden of zo? Dat het lijkt alsof ze heel erg rijk zijn maar eigenlijk geen geld hebben? Die autoās kunnen ook leaseautoās zijn bijvoorbeeld. Zit je verhalen echt met verbazing te lezen