Gierige acties

I stand corrected. Ik vind een cadeau van 2,5 euro nog erger.

1 like

@Banananana we moeten er ook ieder jaar weer om lachen. Maar 1 van de twee is echt een inhalig kreng (zie paar maanden terug post in dit topic over mijn zonnebril). De ander is gewoon een meeloper. Voor hun verjaardagen krijgen ze een fles wijn van de Aldi. Die ik daarna standaard zelf leegdrink

44 likes

Oh wist niet meer dat het een biecht was, heb je ook vaker iets in die trant zien posten namelijk. Nja vind het gewoon opvallend dat je dit zo gierig van ze vindt, terwijl je volgens mij regelmatig geld van 'm krijgt en dat zelf op een gierige/berekende manier aanpakt. Maar zoals ik al zei… De aanleiding hiervan was makkelijk opgelost geweest als je gewoon bij voorbaat had aangegeven dat je liever ergens anders at omdat je dit restaurant te duur vond. Dan had je er nu ook geen vervelende nasmaak aan overgehouden.

1 like

Ik begrijp hoe verwend dit klinkt maar als ik iets met mijn ouders ga doen dan zou ik gerust mijn portemonnee kunnen vergeten omdat het bij ons altijd zo is dat ‘de ouders’ betalen en ‘de kinderen’ niet. Soms doe ik wel een ‘check dance’ maar die is voor de vorm.
Als een nieuwe relatie van een van mijn ouders die verhouding zou verstoren, dan zou ik daar ook best val balen eigenlijk. Niet eens per se alleen om het geld, maar ook omdat ik vind dat een nieuwe relatie van mijn ouders niets te zeggen heeft over de verhouding tussen mijn ouders en mij.

63 likes

Ik heb geloof ik een ander referentiekader, maar mijn ouders hebben altijd niet mega veel te besteden gehad, dus ik denk niet dat hun verjaardagscadeaus ooit de 30 euro passeren. Kan me ook niks schelen. Ze doen wat ze kunnen en ze geven attente dingen.

Dus ja. Ik vind het wel een beeeeetje verwend van je.

6 likes

Zelfde hier met mijn ouders (ze zijn gescheiden). Ben eigenlijk erg ‘gewend’ dat ze betalen. Maar probeer wel altijd iets terug te doen. Als er eentje gewoon hier thuis even koffie komt drinken, haal ik wat lekkers in huis. Of als ik in een winkel iets in de aanbieding zie waarvan ik weet ‘dat heeft pa nodig!’ dan neem ik het mee en stuur ik echt geen tikkie ofzo. Plus; ik doe echt mijn best met hun verjaardagen, samen met mijn zus. Dan krijgen ze vaak een groot cadeau.

6 likes

@Boommm Ik geloof niet dat je niet weet dat het een biecht was, om eerlijk te zijn. Jij hebt ook een goed forumgeheugen.
Mexicaan was overigens geen optie meer, zat aan de andere kant van de stad. En ik dacht nou m’n eigen deel is wel betaalbaar, de wijn was duur en had er niet op gerekend dat die door 4 zou gaan. Of ja, niet gehoopt.

@Flamoes Ja dat. Ze overleggen nu alles en snap dat op zich wel als je zo veel tijd samen doorbrengt, maar ook weer niet want verhouding is nu heel anders. Als ik alleen met m’n vader ben en we drinken koffie ofzo zegt hij veel sneller oh ik betaal wel, en als hij samen met z’n vriendin is dan legt hij alleen hun deel op tafel. Of als zij dan wel betalen dan heb ik het idee dat ik heel dankbaar ook richting haar moet zijn, want het is ook haar geld. Ofzo. Overigens betaal ik ook wel eens met een koffie ofzo, maar niet zo vaak want tot deze maand ben/was ik platzak. Waar trouwens al grapjes over worden gemaakt in de familie “oh ellegirltalk kan wel betalen nu hè, met dr baan”. Dat loon is nog niet binnen en ze denken dat het een veel hoger salaris is dan het is :’)

2 likes

Haha ja zei ik zelf toch ook al.
Ik en geld is niet de beste combinatie. Beetje inhalig, gierig en verwend word ik ervan. Het wordt al minder een ding laatste jaren, maar er is nog werk aan de winkel om het helemaal geen ding te laten zijn.

4 likes

Wauw… Serieus? :face_with_raised_eyebrow: Zoals ik al aangaf heb ik je meermaals iets in die trant zien posten (en vast niet allemaal biechten ook), moest er door deze post gewoon aan denken en nee, ik heb er verder niet eens bij nagedacht in welke topics ik die dingen eerder gelezen heb, ik legde er alleen een link mee gezien het over gierige dingen ging. Had dus ook zomaar in dit topic gepost kunnen zijn. Maar als jij liever denkt dat ik je gewoon graag op je biechten pak, tja… :roll_eyes:

4 likes

Ik heb een tijdje wat beter in de slappe was gezeten dan dat ik nu zit en toen heb ik mijn vader een koffiezetapparaat cadeau gedaan en mn moeder wilde graag accessoires voor de airfryer. Daar hebben ze het nog steeds over dus dat was een goeie zet en voelde ook goed, om ze zoiets cadeau te doen. Maar nu het weer wat minder gaat krijg ik weer zoveel van hen en dat vind ik alleen maar fijn en lief. Ik maak dat dan weer goed door lekkere dingen uit de winkel waar ik werk mee te nemen als ik naar huis ga. Een stuk kaas goes a long way

3 likes

Ok had ik niet moeten zeggen, sorry.
Zie wel vaker op het forum dat een biecht dan terugkomt in een ander topic en er alsnog een soort omg reactie wordt gegeven en dat ik me dan afvraag van ok was toch duidelijk dat het een biecht was.

Overigens judge ik me zelf ook hoor.
Maar als m’n pa vraagt of ik mee uiteten ga ben ik stiekem toch teleurgesteld als blijkt dat ik zelf moet/mag betalen.

2 likes

Als mijn ouders me mee willen nemen uit eten dan verwacht ik ook dat zij betalen. Ik heb ze wel eens zelf een etentje cadeau gedaan maar nog niet eerder op mijn kosten meegenomen. Vind ik ook vrij prijzig :sweat_smile:

Voor mijn verjaardag bestel ik vaak het cadeau wat ik wil hebben en laat het bij hun bezorgen. Meestal geven ze aan wat de richtprijs is wat ze per kind willen besteden per jaar. Ik had gezegd, de factuur is nog niet betaald en zit in de bestelling. Regel zelf dat het betaald wordt en als ik moet bijbetalen dan hoor ik het wel.

Niks gehoord tot ik ineens een x bedrag gestort kreeg als compensatie voor het cadeau, dus ik dacht dat mijn cadeau te “goedkoop” was en dat ik dat geld kreeg zodat iedereen evenveel in waarde heeft gekregen.

Chill dacht ik! Tot de eerste aanmaning kwam dat het product nog niet betaald was, ik snapte er niks van. Dus ik vragen waarom het nog niet betaald was en dat de factuur bij de bestelling zat. Bleek dus dat geld wat ik gestort kreeg ‘het’ geld te zijn voor het cadeau en moest ik zelf de factuur nog betalen. Oeps.

Ergens was ik heel teleurgesteld want ik dacht dus eerst dat ik een bepaalde waarde had gekregen en nu moest ik ineens 2/3e zelf soort van terugbetalen. En om eerlijk te zijn viel het product me een beetje tegen en had ik spijt van die dure aankoop.

Wat ik toen heb gedaan is nog net op tijd voor het terugsturen een retourformulier aangevraagd en het product teruggestuurd. Vervolgens heb ik van mijn gekregen verjaardagsgeld een vervangend product gekocht die en veel goedkoper was en waar ik veel blijer mee ben.

Ouders hebben volgens mij geen idee. :sweat_smile:

11 likes

Ja doe ik volgende keer wel! Pa heeft nu al geld overgemaakt dus nu achteraf dat nog zeggen is beetje mosterd na de maaltijd.

Een kennis van me organiseert een kroegentocht voor zijn verjaardag, alleen alle drankjes zijn op eigen kosten. Vind ik al aardig gierig, aangezien je een hoop kosten bespaard door het niet thuis te vieren. Maar goed, nu vraagt hij ook voor zijn verjaardag donaties via Facebook voor een goed doel. Ik heb eigenlijk geen zin om nog geld uit te geven aan een cadeau of donaties aangezien die avond me ook al genoeg gaat kosten…

2 likes

Hahahaha wat een droeftoeter.

1 like

Zijn er Ăźberhaupt mensen die geld via FB doneren? Zou ik niet doen hoor. Gewoon doen alsof je dat niet gezien hebt

5 likes

Die aantal keer dat ik zo’n inzamelingsactie heb gezien werd er amper gedoneerd, nu ook, maar ik was sowieso niet van plan om daar aan te geven

Ik zie het niet zo veel gebeuren, het is ook extra naar omdat je een doel moet instellen en ik al meerdere keren heb gezien dat er na een week 15 euro van de beoogde 150 euro is opgehaald.

Het kan ook alleen met creditcard

Ik vind het echt ongekend dat mensen hun verjaardag op zo’n manier vieren dat de gasten er alleen maar kosten aan hebben en de gastheer/vrouw eigenlijk niet. Een vriend van mij viert zijn verjaardag in een restaurant en iedereen moet zelf al het eten en drinken (arrangement) betalen. Daarnaast is het ook voor velen niet in de buurt dus er komen dan ook nog reiskosten bij. Nou, wil je ook nog iets van een cadeautje kopen zou ik in totaal ongeveer 80,- kwijt zijn voor die avond! Ik vind dat echt niet normaal en heb dan ook vriendelijk bedankt en voorgesteld om een keer iets anders te doen.

9 likes