Ik kan me alleen maar voorstellen hoe vervelend het is om dit mee te maken, en ik vind het ook heel naar voor je!
Op wat je hier schrijft wil ik wel even reageren, want deze opmerking komt op mij over alsof je vader misschien ook moeite heeft om te accepteren hoe moeilijk hij het vroeger heeft gehad. Hij weet dat als je iets nodig hebt je ervoor naar een winkel kan gaan, maw hoe je zonder hulp (liefdadigheid) je eigen boontjes kan doppen. Misschien omdat hij dat zelf heeft moeten uitzoeken en dat gelukt is en hij het desondanks ver in het leven heeft geschopt, dat hij er moeite mee heeft als problemen bij anderen makkelijk worden opgelost door anderen? Een soort calimero effect: ik had het vroeger moeilijk en heb het zelf opgelost en een ander krijgt zomaar hulp; het is niet eerlijk.
En omdat jij zijn dochter bent, dat hij het dan van jou moeilijk vindt om te accepteren dat je dat doet, vooral ook omdat je er ook geld voor zou kunnen vragen. Want dat zou hij vroeger toen hij arm was hebben gedaan en in zijn hoofd is dat dan misschien de âslimmeâ oplossing die hii jou ook gunt, alleen uit hij dat slecht? Terwijl jij, ookal heb je altijd vreselijk hard overal voor gewerkt, niet weet hoe het is om echt arm te zijn/die ervaring niet hebt en daardoor zo anders in het leven staat.
Sorry als dit helemaal fout is, het is maar gissen, en ik wil niet de kant van je vader kiezen. Maar ik las mee en moest hier direct aan denken en misschien dat het jou helpt om zijn gedrag te tolereren als je er anders tegenaan kan kijken 
Edit: ik heb het over die kledinghangers dus