Wat doen ze met al het geld dat ze besparen?
Of de energierekening van het zwembad betalen?
Maar anderzijds wel heel lief toch dat ze een kamertje hebben ingericht en dat je moeder een dag per week gaat oppassen. Kan je eigenlijk niet eens in geld uitdrukken denk ik maar als je dat zou willen: in wezen is dat veel geld waard en bespaart dat jullie veel.
De rest klinkt wel behoorlijk gierig inderdaad.
Vanmiddag ga ik naar een feest omdat oom en tante zoveel jaar getrouwd zijn. Mijn ouders en zusje gaan ook en vroegen of ik samen met hen geld wilde geven. Heb vriendelijk bedankt omdat zij altijd zo gierig weinig geven, maakt niet uit hoeveel ik in zou leggen, het zou er alsnog gierig uitzien. En ik vermoed dat ze mij vragen mee te doen zodat het totaalbedrag onevenredig stijgt en vooral mijn ouders er minder gierig uitzien.
Toen ik twintig werd heb ik het vrij groot gevierd en kreeg ik van ouders + oudere zus en partner + zusje dat toen nog heel jong was samen tien euro en een plantje. Ik vermoed dat ze nu met zn allen dertig geven ofzo en ik schaam me rot.
En het is niet zo dat ze niks hebben, afgelopen zomer zijn ze nog naar Zuid-Amerika gevlogen.
Ik vind je ouders wel vreselijk gierig hoor, maar een duur cadeau omdat je een baby krijgt is toch niet vanzelfsprekend. Wij hebben van mijn ouders en schoonouders ook gewoon kleine cadeautjes gekregen, wat kleertjes, boekjes,speeltjes. Ik vind het eigenlijk wel raar om een duur cadeau te verwachten?
Ik vind een babyfoon helemaal geen slecht cadeau eigenlijk? Kan nog best duur zijn ook, vind dat een leuk cadeau. Verder snap ik je frustratie over alle andere dingen die je noemt.
Maar niemand kan toch op tegen mensen die voor 1000 euro cadeaus willen geven. Als een babyfoon niet genoeg is verwacht je blijkbaar wel wat.
Ik snap je idee over tweedehands bedlinnen wel hoor, zou dan ook liever gewoon goedkope nieuwe hebben. Maar als het gewoon voor het oppassen is en goed gewassen is.
komt die serieus van alie? even van een hele andere orde maar daar zou ik serieus mee uitkijken ivm privacy.
Hebben ze geen schulden of zo? Dat het lijkt alsof ze heel erg rijk zijn maar eigenlijk geen geld hebben? Die auto’s kunnen ook leaseauto’s zijn bijvoorbeeld. Zit je verhalen echt met verbazing te lezen
Tien euro en een plantje!!! Mijn god, echt hoe durf je. Hoe durven mensen zo schaamteloos skeer te zijn.
Mijn ouders (ma&stiefvader) zijn juist het tegenovergestelde . Die roepen bij alles ‘neem maar mee joh’ terwijl ik weet dat ze er een jaar geleden grof geld voor hebben neergelegd. Ik roep altijd ‘jullie komen echt nog eens in de schulden met al dat weggeven
’
@anon23429397 oeh ik zal idd ook aangeven dan de babyfoon wel zelf te kopen ivm hacken en privacy. En dan zeggen…
Joh die babyfoon koop ik wel joh! Doe maar een pak luiers komt altijd van pas
Waarom drie dagen van tevoren je dure zwembadverwarming aanzetten als je kan zwemmen in je geld?
HAha!
Maar sowieso alle verhalen die nu genoemd zijn over ouders die (van) alles betalen maken me zo kneiter jaloers
Ik denk dat het ongeveer 50/50 is. Of althans, ik zit sowieso op de uni waar de meeste studenten thuisb blijven wonen en dus misschien heb ik ook een verkeerd beeld.
Als je ouders je studie niet betalen, terwijl ze het geld gemakkelijk kunnen missen dan is dat gierig:
- Ja
- Nee
- Anders
0 stemmers
Ik vind het niet gierig per se gierig als ouders niet meebetalen, maar of jij recht hebt op een aanvullende beurs is wel afhankelijk van het inkomen van je ouders. De staat gaat er dus wel vanuit dat ouders meebetalen als ze dat zich kunnen veroorloven en ik vind dat in die zin dus ook eerlijk als dat gebeurt. Maar ik vind het wel een lastige discussie, want in die berekening wordt bijv. geen rekening gehouden met of ouders 2 of 6 kinderen hebben. Maar goed in de pol moet je er dus vanuit gaan dat de ouders het gemakkelijk kunnen missen. Ik vind het in dat geval niet gierig maar ik kan me gewoon niet indenken waarom je niet zo bijdragen in dat geval.
Mijn ouders kunnen het niet betalen maar ik kom ook niet in aanmerking voor aanvullend. Super zuur eigenlijk, maar ja
Volgens mij wordt er wel rekening mee gehouden in de berekening of je ouders voor andere naar schoolgaande kinderen zorgen en of je broers of zussen hebt met een aanvullende beurs.
Ik heb in de poll gekozen voor ‘anders’. Ik vind het namelijk niet zo zwart wit. Ik heb vaak het idee dat er een veel te idealistisch opvoed idee achter zit.
Als ik een van mijn vriendinnen moet geloven verdienen haar ouders beiden 8 tot 10k per maand. Ze hebben haar haar hele opleiding geen cent gegeven.
Ja, daar is ze hard van geworden en ja, ze heeft discipline, kent de waarde van geld en mag er trots op zijn dat ze het allemaal zélf gedaan heeft.
Maar aan de andere kant heeft ze een groot deel van haar studie om geld te besparen met haar vriend een kamer van 9m2 gedeeld.
Ik vind dat eerlijk gezegd best wel bizar!?
Inmiddels vind ik dat die twee een vrij enge symbiotische relatie hebben waarin ze geen seconde zonder elkaar kunnen. Maar dat gaat te erg off topic