Van familie krijg ik tikkies nooit betaald. Vet irritant want anders doe ik het liever alleen
Ja boos erom worden is inderdaad onzin, je kan prima even bonnetjes meesturen
Ik was laatst ergens eten en net op het moment dat ik wilde vertrekken kreeg ik al een tikkie opgestuurd. 13 euro. We waren met zân 3en totaal. Nu stond er niet zo heeel veel eten op tafel, en toen we het eea op hadden gaf de gastvrouw aan dat ze zelf eigenlijk al vol zat, maar dat ze nog genoeg had gehaald maar dat stond nog in de koelkast. De andere vriendin die erbij was had nog aangegeven dat ze geen vlees at maar alsnog was de pizza en de salade gewoon met vlees en stonden er stukjes vlees op tafel. Ze had dus alleen wat stokbrood en een paar stukjes margarita pizza kunnen eten (die deelden we met 3), en ze heeft uit armoede het vlees uit de salade gevist.
Zo raar allemaal maar het gekste vind ik dat je een tikkie stuurt van te voren maar dan niet alles op tafel zet? Heb er geen probleem van gemaakt verder, dacht dit bedrag was ik anders ook wel kwijt, heb ook wijn gedronken daar, maar alsnog. Had het gevoel dat ik lekker kon meebetalen aan het eten voor hen de volgende dag, ze had nog voldoende over
Nee joh, klinkt niet lullig!
Aan de hand van het bonnetje bleek dat wel dat het een redelijk bedrag was. Ze had een kant en klare gourmetschaal met vlees en voorgesneden groenten gekocht en daardoor was het duur maar niet echt bijzonder.
Omg love dit.
âIk had graag van tevoren geweten dat de drank hoofdelijk zou worden omgeslagen en trouwens, ik heb nauwelijks iets gedronken, dus ik vind dit niet leuk.â
Woww dat vind ik echt lullig voor die vriendin. Heeft zij dan ook 13 euro moeten betalen? En ik snap je gevoel, zo zou ik er ook over denken
Ja ze vond het ook echt raar. Nu had ik ook nog wat glaasjes wijn gedronken daar maar zij was met de auto dus had een glaasje en verder alleen water. Dus ze vond 13 euro wel wat veel maar had niet zoân zin om er een punt van te maken⊠Lastig
Nou ik zou eigenlijk ook wel gepikeerd worden als iemand dat tegen mij zou zeggen hoor. Woedend is misschien een heftige reactie, maar je wordt toch een soort van beschuldigd van liegen?
Ik heb echt nog nóóit gevraagd naar wen bonnetje bij zoiets.
Los van dat het gierig is vind ik het ook gewoon een beetje vreemd als je met zân drieĂ«n bent, om met zân tweeĂ«n naar binnen te gaan en die derde daar te laten staan, dus ook nog zonder drankje?
Die derde was in gesprek met iemand anders, maar zij kreeg dus wel een drankje en ik niet.
Ik zou haar gewoon een tikkie sturen voor de benzine hoor, echt gierig dat zij er zelf niet over begint.
Hahaha wat? Voor 20 euro pp op oud en nieuw kunnen wij een driegangen menu met onbeperkt bier, wijn en cava houden
hahaha entree geld voor een huisfeest??? 25 euro ook, daar kun je bijna all-you-can-eat sushi van gaan eten (waar wel Vega opties zijn)
Eenoudergezin,drie stapelaars die het onderwijs (hebben) verlaten met minstens een hbo-diploma op een zak. Dat kon mijn vader echt niet financieel opbrengen hoe graag die ook een bijdrage wilde leveren.
Ik zou het echt heel raar vinden als een vriendin me om een bon zou vragen⊠zou daar echt niet van gediend zijn, eventueel boos worden maar diegene in ieder geval niet meer uitnodigen om te komen eten. Vind dat echt heel gek!
Niet gierig. Ik vind het gewoon echt onwijs asociaal van je vriendin. En ik zou zeker een tikkie sturen voor de benzine (bij anwb routeplanner kan je dit makkelijk een beetje uitrekenen, stuur je die als printscreen mee).
Hoezo? Ik snap dat niet goed ik stuur echt bijna altijd de bon mee
Nou als ik bij jou pasta pesto ga eten en je vraagt om 12,50 wil ik de bon zeer zeker wel zien haha
Haha ik denk dat dit hele topic juist bewijst dat het regelmatig voorkomt
Update: had een tikkie gestuurd met de vraag of ze nog wilde betalen voor de benzine, ze heeft het betaald maar verder geen woord gezegd (ook niet dat ze betaald heeft ofzo). Eind goed al goed (denk ik hahaha)