Gierige acties

Er zaten ook broodjes kroket en frikandel bij! Maar daar heb ik niks aan want vlees

Dat is ook wel echt veel. Wij deden 10,- pp en dan had je ook onbeperkt drank. Maar we maakten daarin ook geen uitzonderingen omdat je natuurlijk ook gewoon hele avond feestje hebt, maar ik vind 25,- dan wel echt veel als ze ook geen rekening houden met bijv. vegetarisch

2 likes

Vrienden van me vierden een paar jaar geleden oud en nieuw bij hun thuis en vroeger ook 20 p.p. en toen bleek er ook alleen bier en enkele flessen drank en wat borrelnootjes gehaald te zijn.

Man, ik was zo blij dat ik daar ĂŒberhaupt niet eens heen gegaan was.

3 likes

Bij ons zit de prijs van huisfeestjes meestal tussen de 5 en 10 dus vind 25 echt heel veel.

Ze hadden een tap, misschien is dat duurder?

@Nidorina ja heb betaald en ben gegaan! En toen wilde ik toch een wijntje maar moest ik kotsen en ben ik om 21:00 gaan slapen. Ach ja haha

Moest ineens aan een gierige actie denken op een BBQ. Diegene die het organiseerde vroeg 8 euro en we moesten zelf drank en eigen vlees/vleesvervangers meenemen. Vind 8 euro pp best veel voor wat basic groenten en stokbrood?

11 likes

Ik heb een keer 7 euro (keer 5 personen) betaald voor lasagne :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ik heb een keer 10 euro moeten betalen voor een gourmet maaltijdje met zijn 3en. 30 euro totaal dus?!
Ik vond het zoveel en heb voorzicht gevraagd of ze het wel goed geteld had. Toen was ze woedend en stuurde ze mij de bonnetjes. Alles klopte gewoon! Heb mij nog nooit zo lullig gevoeld :pensive:

4 likes

Maar 30,- is ook niet heel veel toch, ik zou dat ook wel kwijt zijn als je veel verschillende dingen wilt en lekkere sausjes.

Edit. Klinkt misschien lullig maar bedoel het niet zo. Voor gewoon avondeten is 10 pp ook wel veel maar door alle losse dingen is gourmet al snel duur

7 likes

Raar dat ze boos werd. Ik zou ook om een bon vragen hoor.

Van familie krijg ik tikkies nooit betaald. Vet irritant want anders doe ik het liever alleen

Ja boos erom worden is inderdaad onzin, je kan prima even bonnetjes meesturen

1 like

Ik was laatst ergens eten en net op het moment dat ik wilde vertrekken kreeg ik al een tikkie opgestuurd. 13 euro. We waren met z’n 3en totaal. Nu stond er niet zo heeel veel eten op tafel, en toen we het eea op hadden gaf de gastvrouw aan dat ze zelf eigenlijk al vol zat, maar dat ze nog genoeg had gehaald maar dat stond nog in de koelkast. De andere vriendin die erbij was had nog aangegeven dat ze geen vlees at maar alsnog was de pizza en de salade gewoon met vlees en stonden er stukjes vlees op tafel. Ze had dus alleen wat stokbrood en een paar stukjes margarita pizza kunnen eten (die deelden we met 3), en ze heeft uit armoede het vlees uit de salade gevist.

Zo raar allemaal maar het gekste vind ik dat je een tikkie stuurt van te voren maar dan niet alles op tafel zet? Heb er geen probleem van gemaakt verder, dacht dit bedrag was ik anders ook wel kwijt, heb ook wijn gedronken daar, maar alsnog. Had het gevoel dat ik lekker kon meebetalen aan het eten voor hen de volgende dag, ze had nog voldoende over

2 likes

Nee joh, klinkt niet lullig!

Aan de hand van het bonnetje bleek dat wel dat het een redelijk bedrag was. Ze had een kant en klare gourmetschaal met vlees en voorgesneden groenten gekocht en daardoor was het duur maar niet echt bijzonder.

Omg love dit.

‘Ik had graag van tevoren geweten dat de drank hoofdelijk zou worden omgeslagen en trouwens, ik heb nauwelijks iets gedronken, dus ik vind dit niet leuk.’

2 likes

Woww dat vind ik echt lullig voor die vriendin. Heeft zij dan ook 13 euro moeten betalen? En ik snap je gevoel, zo zou ik er ook over denken

Ja ze vond het ook echt raar. Nu had ik ook nog wat glaasjes wijn gedronken daar maar zij was met de auto dus had een glaasje en verder alleen water. Dus ze vond 13 euro wel wat veel maar had niet zo’n zin om er een punt van te maken
 Lastig

Nou ik zou eigenlijk ook wel gepikeerd worden als iemand dat tegen mij zou zeggen hoor. Woedend is misschien een heftige reactie, maar je wordt toch een soort van beschuldigd van liegen?

Ik heb echt nog nóóit gevraagd naar wen bonnetje bij zoiets.

9 likes

Los van dat het gierig is vind ik het ook gewoon een beetje vreemd als je met z’n drieĂ«n bent, om met z’n tweeĂ«n naar binnen te gaan en die derde daar te laten staan, dus ook nog zonder drankje?

13 likes

Die derde was in gesprek met iemand anders, maar zij kreeg dus wel een drankje en ik niet.