Gierige acties

Wat mij betreft hoef je helemaal geen kosten te betalen. Ik zie het meer als een vaste last van je broer, net zoals je niet voor het water en elektra gaat betalen toch?

8 likes

Ik had ook niet meebetaald.

1 like

Ik ga helemaal aan mezelf twijfelen in dit topic, maar in dit geval dus niet terecht, haha. Bedankt voor de reacties!

Als je geprofiteerd hebt van het schone huis, zou ik alles betalen

Moet eerlijk bekennen dat ik ook wel zo ben :joy: niet dat ik het uit, maar ik denk het wel haha.

Net als dat ik weiger om Spa blauw te bestellen op een terras en stiekem mensen veroordeel die dat wel doen. We spoelen praktisch onze wc door met mineraalwater, dan ga ik echt geen €2,50 betalen voor een glas water :sweat_smile:

10 likes

Het zou niet direct in mij opkomen om te betalen maar nu je de helft betaalt laat je zien dat je erover nagedacht hebt en gevonden hebt dat je maar de helft hoefde te betalen. Dat is misschien ook een beetje raar.
Je hebt je broer wel ontzettend bedankt oo andere gebieden en dat was goed. Dat halve schoonmaakbedrag had ik dan maar gelaten. Het wordt een beetje weird zo

8 likes

Helemaal als die persoon dan 2,5 week in m’n huis komt. Mijn kat heeft meer aandacht nodig dan voedsel.

2 likes

Als ik iemand zou uitnodigen in mn huis om op mn huisdier te passen zou ik NOOIT verwachten dat ze de schoonmaker betalen. Als je de helft zou storten zou ik zeggen hey gek wat doe je nou! En het terugstorten. Dus ik vind het heel lief van je

29 likes

@Fredje dit idd. Ik neem aan dat je daar slaapt om op de kat te passen. Dan zou ik superblij zijn al als je broer zijnde. Dat je dan van extra’s als een schoonmaker kan genieten is dat dubbel en dwars waard

1 like

Ja ik snap ook niet helemaal waar de helft van het bedrag nou precies vandaan komt?
Iig als ik een schoonmaakster zou hebben en mijn zusje zou tijdens mij vakantie in mijn huis verblijven, zou ik niet van haar verwachten dat zij die schoonmaakster betaalt. Dat is iemand waarvan ik besloten heb dat ik dat wil, hoeft zij niet te betalen.

3 likes

Neejoh helemaal niet gierig. Ik zit nu in mn 3e huis als kattenoppas en ik heb nog geen enkele keer bijgedragen in dat soort kosten maar dat hoeft ook echt niet. Het is al heel wat dat jij gewoon de planten doet, de kat aandacht geeft, het huis netjes houdt enzo. Maak je niet druk!!

Op iemands huis passen is toch geen gunst die je voor iemand verleent? Ik vind niet dat je dan ook nog kosten hoeft te betalen.
Natuurlijk kan het voor jou ook chill zijn omdat ze bijv. een groter/chiller huis hebben maar het blijft een gunst denk ik?

2 likes

De volledige paardenwereld is voor mij onlogisch
:exploding_head:

24 likes

Ik lees dit topic altijd vol verbazing. Ik ben echt blij dat ik hier niet mee hoef te dealen in real life. Ik zou echt niet willen en kunnen discussiëren over hoeveel 3 mensen bijdragen aan een pak melk van 89 cent waar maar een scheutje van gebruikt wordt. Of hoeveel ik moet betalen voor een pak couscous waar misschien nog wat van overblijft 
 60 cent of 90 cent.

Ook niet toen ik nog een “arme” student was.

En de mensen die écht die 30 cent niet kunnen missen zeggen er vaak niets van of nemen uberhaupt niet deel aan een gezamenlijk etentje.

38 likes

Zit daar dan les bij? Of alleen rijden?

Ja, is een dure hobby

Bij ‘mijn’ manege (maar dat is 15 jaar geleden) was het nooit gebruikelijk om te betalen als je iemands paard reed, wel als je met dat paard een les wilde volgen idd. Meestal deed degene die reed dan wel ook de stal erbij die dagen, dat scheelt misschien. En het was een vrij kleine, beetje alternatieve manege, dat maakt misschien ook uit.

Ik betaal om iemand anders haar paard te rijden :p. Ik mag het paard bijna beschouwen als eigen (eigenaar komt eens in de maand langs ofzo) en voor mij is het financieel niet te doen om een paard aan te schaffen en te onderhouden op dit moment. Paarden zijn duur in onderhoud, en je zult net zien dat paardlief in de eerste maand iets te jolig doet en je naar de dierenarts kan. Die dieren lijken af en toe van glas :thumbsup:

Waar staat jouw paard?:stuck_out_tongue:

1 like

Nu ik nadenk over het schoonmakerverhaal
 wij gaan in de zomer altijd 3 weken op vakantie. Mijn neefje komt dan in ons huis, hij woont nog thuis dus hij vindt dat heel chill. En ik ben blij dat er iemand op ons huis past. Enige wat hij ‘moet’ doen is de plantjes binnen en buiten water geven. AlS hij dat niet zou willen, zou ik het gewoon de buurman vragen dus het is geen eis ofzo.

Maar in die laatste 2 weken komt onze schoonmaakster dus niet
 De eerste week wel, dan is alles schoon voor mijn neefje zeg maar. Het is 45,- per week en als we er niet zijn heeft ze ook niks te doen dus die andere weken is ze vrij. Maar door dit topic bedenk ik me ineens dat dit eigenlijk best gierig is van mij :see_no_evil:.

Maar waarom heeft zij/hij dan een paard als zij/hij maar één keer per maand langskomt? Of is het een soort investering omdat wat jij betaalt voor dat paard het hebben van een paard in principe winstgevend maakt, betalen meer mensen om op hetzelfde paard te mogen rijden? Rijd jij alleen op het paard of zorg je er ook voor? En maak je dan bijvoorbeeld de stal schoon?
Ik snap wel waarom het voor jou voordeliger is dan een eigen paard hebben maar waarom je een paard zou hebben en er dan iemand anders voor laat zorgen snap ik minder omdat ik er gewoon niets van weet haha.