Gierige acties

Dus dan maakt het toch niet uit wie het koopt?
Wij hadden een gezamenlijke pot, maar gingen niet bijhouden wie neer wc papier gebruikte ofzo? :joy:

En je eet alsnog samen voor gezelligheid toch? Anders kun je, zoals je in een eerdere post aangaf, beter zelf koken en boodschappen doen

5 likes

We hebben geen gemeenschappelijke boodschappen of spullen, behalve kruiden en bloem ofzo. We hebben ook geen gedeelde koelkast. Iedereen doet dat toch op zijn eigen manier? Wij betalen allemaal ons eigen deel en onze eigen boodschappen. We kopen trouwens ook vaak eigen wcpapier. Ik koop ook mn eigen was- en afwasmiddel ivm allergie. En eigen handzeep.
Ook voor @wompie

1 like

Hahaha ahw, nou het is wel gezellig hoor, ik ben gewoon te weinig thuis voor dat echte huisgenotenleven. En daardoor woon ik praktisch gezien alleen, maar ik moet een vieze keuken en badkamer delen met mensen.

Vind ik ook, maar met als kanttekening dat ik het wel anders vind als het altijd bij dezelfde persoon is. Een vriend van mijn vriend bijvoorbeeld woont op kamers en wij in een huis van onszelf en hij komt liever naar ons dan dat hij mijn vriend op zijn kamer heeft, dus hij eet altijd met ons en mijn vriend nooit met hem. Dan zou ik het wel gierig vinden als hij nooit wat zou meebetalen want deze jongen weet ook niet wat normaal eten is en er wordt altijd wat besteld.

1 like

Hier is t juist andersom, ik heb vriendinnen die hier (bijna) nooit komen omdat zij het zelf handiger vinden als ik/wij bij hun thuis komen. Dus bij sommige mensen eet ik vaker thuis dan zij bij mij. Ja sorry, het is nooit in mij op gekomen dan iets mee te nemen of te vragen of ik voor het eten moet betalen. Dat hebben ze ook nog nooit gevraagd. Als ze willen dat ik voor het eten betaal met alle liefde, maar dan moeten ze wel hier eens komen

1 like

De overeenkomst is wel dat het bij beide op hun initiatief is. Die vriend wil niet dat hij naar hem komt, en jouw vriendinnen willen niet naar jou. Een beetje het gezegde maar dan andersom; wie bepaalt, betaalt.

2 likes

Ik vind bestellen wel wat anders hoor, logisch dat iedereen dan z’n eigen deel gaat betalen. Maar als je zelf gaat koken vind ik het wel skeer om daar geld voor te vragen

1 like

oh dat zou ik zelf echt nooit doen eigenlijk, ik zou ĂŒberhaupt nooit bij iemand gaan eten zonder zelf een fles wijn oid mee te nemen, of te vragen of ik mee kan helpen in de kosten

4 likes

Ik twijfel altijd aan mijn eigen gedrag als het op geld aankomt bij het lezen van dit topic. Dus ik leg jullie even iets voor: ik logeer tweeënhalve week in het huis van mijn broer tijdens zijn vakantie. Nu heeft hij een schoonmaakster en zij is deze weken gewoon gekomen. Geld had hij al voor haar klaargelegd. Ik heb nu de helft van dat bedrag gepind om terug te geven, omdat ik natuurlijk in het huis zat en de boel vies heb gemaakt. Aan de andere kant, van mij had ze niet hoeven komen, daarom heb ik nu de helft gepind en niet het hele bedrag. Ik mag alles in huis gebruiken, maar heb wel gewoon boodschappen gedaan en gezorgd dat alles in huis is wat er ook was toen ik kwam. Verder de kat verzorgd, maar dat is alleen veel aaien en eten geven, dat doe ik graag. Ik heb nog een kaartje en bos bloemen voor als hij thuiskomt.

Is het gierig dat ik maar de helft van de kosten van de schoonmaakster op me neem?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Ik zou er niet eens over nadenken om geld te geven voor de schoonmaakster, hij heeft er toch zelf voor gekozen om haar te laten komen.

80 likes

Wat mij betreft hoef je helemaal geen kosten te betalen. Ik zie het meer als een vaste last van je broer, net zoals je niet voor het water en elektra gaat betalen toch?

8 likes

Ik had ook niet meebetaald.

1 like

Ik ga helemaal aan mezelf twijfelen in dit topic, maar in dit geval dus niet terecht, haha. Bedankt voor de reacties!

Als je geprofiteerd hebt van het schone huis, zou ik alles betalen

Moet eerlijk bekennen dat ik ook wel zo ben :joy: niet dat ik het uit, maar ik denk het wel haha.

Net als dat ik weiger om Spa blauw te bestellen op een terras en stiekem mensen veroordeel die dat wel doen. We spoelen praktisch onze wc door met mineraalwater, dan ga ik echt geen €2,50 betalen voor een glas water :sweat_smile:

10 likes

Het zou niet direct in mij opkomen om te betalen maar nu je de helft betaalt laat je zien dat je erover nagedacht hebt en gevonden hebt dat je maar de helft hoefde te betalen. Dat is misschien ook een beetje raar.
Je hebt je broer wel ontzettend bedankt oo andere gebieden en dat was goed. Dat halve schoonmaakbedrag had ik dan maar gelaten. Het wordt een beetje weird zo

8 likes

Helemaal als die persoon dan 2,5 week in m’n huis komt. Mijn kat heeft meer aandacht nodig dan voedsel.

2 likes

Als ik iemand zou uitnodigen in mn huis om op mn huisdier te passen zou ik NOOIT verwachten dat ze de schoonmaker betalen. Als je de helft zou storten zou ik zeggen hey gek wat doe je nou! En het terugstorten. Dus ik vind het heel lief van je

29 likes

@Fredje dit idd. Ik neem aan dat je daar slaapt om op de kat te passen. Dan zou ik superblij zijn al als je broer zijnde. Dat je dan van extra’s als een schoonmaker kan genieten is dat dubbel en dwars waard

1 like

Ja ik snap ook niet helemaal waar de helft van het bedrag nou precies vandaan komt?
Iig als ik een schoonmaakster zou hebben en mijn zusje zou tijdens mij vakantie in mijn huis verblijven, zou ik niet van haar verwachten dat zij die schoonmaakster betaalt. Dat is iemand waarvan ik besloten heb dat ik dat wil, hoeft zij niet te betalen.

3 likes