Helemaal met je eens. Ik zeg ook niet dat dit een ideale situatie is en zeg ook juist dat in een ideale wereld alles anders zou zijn. Maar:
Nouja ik vind dit geen dooddoener. Het is wat anders als je niet rondkomt of elke cent moet omdraaien ja (maar dat idee krijg ik nu niet per se van @lapzwans)
Ik kies heel bewust voor een baan die IK leuk en belangrijk vind en dat vind ik belangrijker dan geld. Ja, ik zou ook in de consultancy kunnen gaan werken, 60+ uur per week werken en een loon van +3000 netto hebben. Maar daar zou ik niet gelukkig van worden.
Het is misschien makkelijk praten als je nooit erge geldproblemen hebt gehad (en ik ben wat dat betreft priviliged) maar ik snap gewoon niet zo goed waarom je zo kwaad zou worden over of je broer wel of niet zān geld aan een ander besteed. Ja hij is misschien egoĆÆstisch, maar wss vindt hij dat als jij ook zoveel geld zou willen je ook maar iets moet gaan doen waar je veel geld verdient. En dat wil je niet, want jij hebt bijv meer vrije tijd en veel voldoening uit je werk. Dus wie is er dan rijker?