Gierige acties

Wij hebben echt een heeeele leuke man hier die de Daklozenkrant verkoopt. Die man staat er al 10 jaar en mijn moeder geeft hem al 10 jaar lang iedere zaterdag 2 euro en zegt IEDERE WEEK ‘het krantje hoef ik niet he Dirk. Fijne zaterdag!’ En hij roept altijd ‘dank je lieve mevrouw geniet van uw weekend!’ :joy::joy::joy::joy:

@Lemongrab ik sluit me helemaal bij jou aan. Well said.

44 likes

Terwijl ze honger had? Lekkere vriendschap dan… vind ik niet een beetje gierig, maar heel erg gierig.

26 likes

Ik vind dit wel een mooie gierige actie. Echt iets wat ik wel zou denken maar niet zou durven.

2 likes

Haha nee dit staat weer zo ver van mij bed af. Ik kan me dit gewoon niet voorstellen. Vind dit super gierig. Als je een vriendin ff uit de brand kan helpen is dat toch mooi?

11 likes

Maar zou ze je het niet terug betalen dan? Want technically is het geen no-buy dan. :stuck_out_tongue:

1 like

Als je 10 fucking euro vraagt voor een fitness setje met gewichten en iemand 5 euro bied. Prima joh haal ze maar gratis op, wil die dingen hier weg :joy:

Haha ik vind het echt schattig dat hij zegt dat hij voor chinees spaart vandaag

13 likes

Oh ik heb er nooit iets aan gemist dat ik geen snoep mocht kopen van mijn zakgeld. Ik spaarde voor grand champion speelgoed paarden.

En ik zie het vaker op het forum, maar dingen als ‘echt bizar dat’ en ‘echt zielig dat’ vind ik geen constructieve manier van discussiëren. Je zet daarmee op een nare manier iemands anders mening weg, alleen omdat die niet overeen komt met die van jou. En in dit geval ook de opvoeding van mijn ouders, terwijl ik niks tekort ben gekomen en al helemaal niet omdat ik niet voor een euro snoepkikkertjes mocht kopen.

25 likes

Wow.

Ik ben het helemaal eens met je bericht. In mijn voormalige functie bij mijn werk kwam ik vaak in aanraking met personen die weinig te besteden hadden of helemaal niets. Soms hoorde ik van anderen daar best onaardige commentaren over, en vaak was de strekking dat ze dat zelf hebben veroorzaakt en dus op de blaren moesten zitten, maar zo zwart-wit is het allemaal niet.

5 likes

Je kunt het ook niet vragen en gewoon iets meenemen :slight_smile: heb ik ook wel eens gedaan. Dan doe je wel iets liefs, maar hoef je niet echt de ‘confrontatie’ aan. Dan geef je het gewoon achteraf! Heb toen gewoon 2 of 3 dingetjes gekozen die mij logisch leken. Twee bananen, iets lekkers en een flesje drinken ofzoiets.

3 likes

Joa hier ben ik het niet mee eens, weet ook niet of ik dat dan ‘meer woke’ vindt of dat ze gewoon een andere mening heeft. Vind iemand zomaar iets geven gewoon iets aardigs dat je niet in twijfel hoeft te trekken. Om maar even een kuttige vergelijking te maken: als ik iemand een cadeautje geef bepaal ik ook wat het wordt. Dan kan ik wel geld geven om diegene niet in zijn keuzevrijheid te beperken, maar het is gewoon aardig bedoeld.

Als iemand het dan niet wil kan hij het afwijzen.

10 likes

Wat ik altijd doe als iemand losgeld vraagt en ik niks bij me heb is zeggen dat ik geen losgeld heb maar wel x eten, als je dat lekker lijkt. Dan houden ze zelf de keuze.

Het blijft er bij mij niet in gaan dat het “verkeerd” is om een broodje kaas te geven aan een dakloze. En ik denk dat de meeste daklozen zoiets heel erg waarderen omdat ze van meer dan de helft van de mensen überhaupt al niks krijgen.

Heeft iemand nog een leuke gierige actie?

11 likes

Heb net mevrouw bij Kruidvatkassa aangesproken op een verschil van 3 cent :see_no_evil: (ja nou moeten ze die prijskaartjes vervangen toch?!)

9 likes

Mmm vind je? Dan interpreteer ik dit wellicht verkeerd, maar ik vond onderstaand stuk wel op die manier overkomen.

1 like

Ik denk dat ik het anders las omdat je inderdaad eerst zegt dat je niet in haar portomonnee kan kijken, maar vervolgens dat (voor mijn gevoel) conpleet onderuit haalde door te zeggen dat zelfs een student niet failliet zou gaan door die eenmalige 7 euro.

1 like

Ik vind het helemaal niet gierig, juist onwijs lief. Ik geef trouwens nooit geld of eten aan daklozen. En ik ben geen student.

Dat moet misschien in het opbiechttopic.

3 likes

Ah zo ik snap je nu helemaal! Maar wellicht dat @Foxy het daarom zo benoemde.

2 likes

Ik ook niet. Ik word iedere dag door dezelfde personen aangesproken of ik iets kan missen.

Dit doet mij denken aan de keer dat ik met mijn man net bij een luxe bakker was geweest en croissantjes ed wilden opeten op een bankje. Ik zat naast de prullenbak en er ging een man graaien naar eten. Nou, voelde me toen behoorlijk kut, dus liep hem achterna toen hij bij een andere prullenbak stond om te vragen of hij mijn chocoladebroodje wou.

Hij pakte een half opgegeten appel of iets uit de prullenbak, nam een hap, keek me aan en zei ‘nee’.

Stond ik daar als een sukkel met mijn zakje ‘pain au chocolat’. En ergens vond ik het wel mooi. Dat ik denk the good samaritan te zijn door mijn broodje aan te bieden en hij denkt bitch ga weg met je fancy ass pretentieuze broodje.

55 likes