Ik voel me lichtelijk gierig, maar het is inmiddels ook een principiĂ«le kwestie geworden. Ik heb iets besteld online, met 4,95 verzendkosten. Nou heeft DHL het pakketje kwijtgemaakt, ze zeggen dat het bij een ophaalpunt geleverd is, maar dat ophaalpunt heeft het nooit gescand, heel gedoe, blablabla. Dus ik heb contact opgenomen met de verzender, want die moet dan een procedure bij DHL starten daarvoor. Die verzender biedt vervolgens aan om een vervangende bestelling te sturen, zodat ik iig mijn product heb. Dus ik ga daarmee akkoord, waarna vervolgens blijkt dat mijn betaling per PayPal niet met de nieuwe bestelling verrekend kan worden, maar ik dat terug krijg en ik per mail een rekening krijg die ik zelf moet overmaken. Niet heel handig, maar prima. Nu heb ik die rekening dus al gekregen, terwijl de vervangende bestelling er nog niet is, en ik het geld van de oorspronkelijke bestelling ook nog niet terug heb. En er zijn wederom verzendkosten berekend. Dus ik mail terug om te vragen wanneer ik het geld terug krijg, en of ze zo vriendelijk willen zijn om die verzendkosten te verwijderen, want ik heb betaald voor levering binnen 3 werkdagen en inmiddels zitten we op 3 weken. Krijg ik een heel algemene mail terug dat ik het bedrag kan overmaken en de PayPalbetaling wordt teruggestort zodra de case bij DHL gesloten is (wat tot 3 weken kan duren). En dat de verzendkosten ook bij de oorspronkelijke bestelling zaten en dus nu ook weer zijn berekend en ik deze âhelaasâ niet terug kan krijgen. Dus ik heb nu een hele beleefde maar lichtelijk passief-agressieve mail teruggestuurd dat ik a. niks overmaak tot ik het geld van de oorspronkelijke bestelling terug heb, en b. heb betaald voor 3 dagen en niet 3 weken, dus of ze alsjeblieft zo vriendelijk willen zijn dit bedrag van de rekening te halen. Het is maar 4,95, maar ik weet dat zij een vergoeding van DHL krijgen voor het niet geleverde pakket en ik vind het belachelijk dat ik dat alsnog zou moeten betalen. Een beetje klantenservice had het ook gewoon zelf aangeboden of gewoon meteen zonder verzendkosten (voor mij) nog eens verstuurd.
Zo, dat is eruit. Nu kan ik hopelijk rustig slapen