Gierige acties

Zou dat gewoon doen hoor

14 likes

Gewoon doen hoor

Haha ja ga 't denk ik ook wel gewoon doen, maar 't voelt zo karig. Ik denk dan waarom koopt er gewoon niet even iemand deze keer wc papier. Of ze hebben allemaal al hun eigen stash op hun kamers haha @Spaarlamp @Luzarl @suus

Ooh dit heb ik ook gehad ergens waar ik woonde, uiteindelijk heb ik het ook gewoon op mijn kamer bewaard. Ik voelde me wel een beetje of ik op een camping woonde
 en vond het best genant om gasten met een rol onder hun arm de gang op te sturen, maar ja :grimacing:

Ik had een huisgenootje en zij was 4 weken op vakantie en toen vroeg ze of mijn andere huisgenootje en ik voor die maand haar huur en gwl wilden betalen want zij was er heel die maand niet. Uuuuh meid, wat denk je zelf. Heb nee gezegd en toen werd ze boos en vond ze mij onredelijk. 2 maanden later had ze een andere kamer gevonden en was ze weg.

53 likes

Ja het is gelukkig nog voor maar een paar weken, en het gaat me ook helemaal niet om het geld. Meer gewoon irritant dat zij er dus blijkbaar van uitgaan dat er op magische wijze wel weer ineens wcpapier is ofzo. En idd voelt dan ook zo alsof je op een camping staat met je rol naar de wc lopen haha. Ik denk dan als iemand anders het al 2x heeft gehaald, dan haal je 't toch de volgende keer even. @Itsu hebben er dus niet echt afspraken over gemaakt, ik had 't gewoon gehaald, en toen was 't op en had ik 't nog 1 x gehaald, maar nu is het dus weer op haha. En dan denk ik wel van mmm ja?

1 like

Hahah en mocht je dan wel gebruik maken van haar kamer? Alsnog vind ik het dan een heeele rare vraag, maar verwacht dan op z’n minst dat ze ook d’r kamer beschikbaar zou stellen

Weten ze wel dat jij het hebt gehaald?

Ik zou ook gewoon een tikkie doen?

Ik kon me vaak ergeren aan de gierigheid van m’n oid-huisgenoten maar als ik dit lees was het bij ons best okĂ©. Wij hadden een wiebetaaltwat voor alle huishoudelijke dingen en daar werd alles wat we gezamenlijk gebruikten op gegooid: wc papier, keuken rollen, olie om te koken, uien, schoonmaakmiddel etc. Ik ergerde me dan vaak dat ik degene was die dacht aan wc papier maar iedereen betaalde wel netjes mee zo.

Ik zag laatst een advertentie voor een kamer in onderhuur (gemeubileerd, iets van vier maanden) en er stond iets van ‘Over de prijs voor de meubels moet ik nog even nadenken.’
Ik vind dat echt raar? Borg is prima maar je gaat toch geen bijdrage vragen omdat iemand je meubels gebruikt? Of ben ik nou gek?

Hahahaha fantastisch. Zo kan ik het ook :joy: HĂ© ik ben een weekendje weg, kunnen jullie dan even 30 euro naar me overmaken?
Of, ik moet vanavond overwerken, dus ik ben later thuis, ik stuur jullie even een tikkie voor 2.50, dank.

22 likes

Volgens mij is dit wel redelijk normaal, in ieder geval bij wasmachines bijvoorbeeld. Vooral als er langere tijd gebruik van wordt gemaakt. Slijtingskosten ofzo

Maar het ging om een kamer in een studentenhuis, dus gewoon een bed en kledingkast en bankje

Ja dit is inderdaad ook wel een ander verhaal. Ben benieuwd wat ze er uiteindelijk voor wilde gaan vragen

Bij een gemeubileerd huis zitten de gebruikskosten van de meubels toch al bij de huurprijs in?!

1 like

Ik denk gemeubileerd op de manier dat de persoon een tijdje weg is maar zijn meubels laat staan. Dus niet dat de kamer al gemeubileerd was toen de oorspronkelijke huurder het huurde.

Maar dat maakt voor een tijdelijke huurder toch niet uit?

Ik zeg ook niet dat het voor een tijdelijke huurder uitmaakt. Ik wou het alleen verduidelijken omdat er verwarring was over wat een gemeubileerde kamer inhield. Ik vind het een beetje apart om geld te vragen voor die meubels, maar dit is dus niet zo’n kamer waar de meubels er standaard al in staan denk ik. Dus de meubelprijs zit niet vast in de huurprijs.

Helaas heb ik al gereageerd. Dat ik oversla, en dat een tientje per uur sowieso mijn minimum is. Had wel dit er nog bij kunnen zetten ja, gemiste kans.

2 likes

Ik maak 60 euro verlies nu ik mijn kamer onderhuur, maar ik ben blij dat er een leuke meid in zit waarmee het klikt. Ik begrijp dat wat jij schetst ook echt niet

4 likes