Hahahaha fantastisch. Zo kan ik het ook HĂ© ik ben een weekendje weg, kunnen jullie dan even 30 euro naar me overmaken?
Of, ik moet vanavond overwerken, dus ik ben later thuis, ik stuur jullie even een tikkie voor 2.50, dank.
Volgens mij is dit wel redelijk normaal, in ieder geval bij wasmachines bijvoorbeeld. Vooral als er langere tijd gebruik van wordt gemaakt. Slijtingskosten ofzo
Maar het ging om een kamer in een studentenhuis, dus gewoon een bed en kledingkast en bankje
Ja dit is inderdaad ook wel een ander verhaal. Ben benieuwd wat ze er uiteindelijk voor wilde gaan vragenâŠ
Bij een gemeubileerd huis zitten de gebruikskosten van de meubels toch al bij de huurprijs in?!
Ik denk gemeubileerd op de manier dat de persoon een tijdje weg is maar zijn meubels laat staan. Dus niet dat de kamer al gemeubileerd was toen de oorspronkelijke huurder het huurde.
Maar dat maakt voor een tijdelijke huurder toch niet uit?
Ik zeg ook niet dat het voor een tijdelijke huurder uitmaakt. Ik wou het alleen verduidelijken omdat er verwarring was over wat een gemeubileerde kamer inhield. Ik vind het een beetje apart om geld te vragen voor die meubels, maar dit is dus niet zoân kamer waar de meubels er standaard al in staan denk ik. Dus de meubelprijs zit niet vast in de huurprijs.
Helaas heb ik al gereageerd. Dat ik oversla, en dat een tientje per uur sowieso mijn minimum is. Had wel dit er nog bij kunnen zetten ja, gemiste kans.
Ik maak 60 euro verlies nu ik mijn kamer onderhuur, maar ik ben blij dat er een leuke meid in zit waarmee het klikt. Ik begrijp dat wat jij schetst ook echt niet
Ik denk dat misschien vooral Amsterdamse studenten zo zijn want ik kan er al wel tien uit mijn hoofd opnoemen.
Zo hoorde ik laatst ook iemand die dâr kamer 3 maanden onderverhuurd had voor de volledige prijs maar zelf dan nog wel de huurtoeslag opstreek. Vond ze zelf ook super handig bedacht.
En over de wc-papier discussie: wij betalen het ook gezamenlijk via een wiebetaaltwat, maar word er ook zĂł chagrijnig van als de rest het nooit haalt en ik dan mis grijp. Dat de rest dan blijkbaar altijd denkt dat een ander het wel doet? Had op een gegeven moment ook een reserve rol op mân kamer omdat ik het helemaal beu was dat ik soms âs ochtends eerst naar de supermarkt moest voor ik ff naar de wc kon.
Ik heb dit wel gedaan tijdens onderhuur en puur omdat er toch wel iets van slijtage is. Toen ik terugkwam was ik er wel blij mee, niet omdat er meubels kapot waren ofzo maar ook beschadigingen op mijn behang wat ik moet gaan vervangen als ik eruit ga. Van die kleine dingen. Maar ik had denk iets van âŹ10/15 per maand. Iedereen doet dat eigenlijk hierâŠ
Ondanks dat het tijdelijk is kan je ook een wie betaalt wat aanmaken? Is drie minuutjes werk en dan knal je gewoon komende tijd al het toiletpapier erop
Waar is hier? Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt en heb in vier steden in onderhuur gewoond, haha
Breda! Een soort afschrijvingskosten. Er waren ook zeker wat pannen die ik gewoon kon weggooien toen ik thuis kwam omdat ze zo verpest waren.
Jezus wat asociaal? Ik heb daar negen maanden in onderhuur gewoond en heb nooit een cent meer betaald dan gewoon de huur. Maar ik ben ook best wel opgeruimd en netjes.
Ik was in mijn studentenstad op zoek naar een appartement om samen met een vriendin te gaan wonen. We hadden echt een prachtig en betaalbaar appartement gevonden en daardoor was er veel interesse in. De huidige bewoners hebben toen in de advertentie gezet dat de meubels verplicht over moesten worden genomen en dat degene die het meeste zou bieden het appartement zou krijgen. Dus die hebben volgens mij flink winst gemaakt op hun oude troep. Ik heb echt bedragen van meer dan duizend euro langs zien komen.
Ik heb overigens in Rotterdam in een appartementencomplex gewoond waar elk appartement gemeubileerd verhuurd werd. Hier hebben we ook elke maand een bedrag betaald voor het gebruik van de meubels. Ieder zo zân ding toch? Onderhuurder gaat er zelf mee akkoord, dan moet je maar wat anders zoeken.
Jeetje. Het is natuurlijk wel een beetje âwat de gek er voor geeftâ maar ik zou het zelf niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
Zelf denk ik wel eens na over hoeveel ik zal vragen voor mijn vloer, tegen de muur geschroefde kasten, etc. maar aan ik ben ook een beetje bang dat iemand dan zegt: âNee ik hoef het nietâ en dat ik het dan zelf weg moet halen. Ik denk dus dat ik uit eindelijk maar niets ga vragen of een symbolisch bedrag. Misschien ben ik dan een dief van mijn eigen portemonnee maar aan de andere kant: Flamoes, moet je nu echt iets verdienen op IKEA-meubels (van de goedkoopste âlijnâ) die je zelf vier jaar hebt gebruikt?
@soarin
Aan de ene kant ben ik het daar wel mee eens. (Wat de gek er voor geeft dus.) Aan de andere kant vind ik het in een tijd waarin studentenwoonruimte schaars is wel echt misbruik maken van iemands positie. Maar in jouw geval ging het dus niet over particuliere onderhuur maar een complex? Dan is het wel normaal om voor de meubels te betalen.