Niet :’)
Ja ik zit dus in het buitenland, en woon ook met niet Europese vrouwen samen nu, dus tikkies en wiebetaaldwat enz kennen zij allemaal niet. Maar het gaat me dus ook echt niet om die paar euro, meer dat 't gewoon irritant is dat er van uit wordt gegaan dat iemand anders het wel haalt.
Wat @sundance dus zegt. Maar nog even een update over de toiletpapiergate haha, ik had dus een pak gekocht, kom daarmee binnen onder mijn arm, terwijl zij met ze allen aan tafel zitten. Allemaal van oh chil dat je hebt gehaald, wou ik ook al gaan doen. Ga het nu ook niet meer op mijn kamer zetten haha. Maar miss wel 1 back up rol ofzo!
Hierom zou ik al nooit mijn kamer zwart onderburen. Je staat nergens en kunt fluiten naar je geld.
Zoveel mensen trouwens die zwart hun kamer verhuren. Maar als er brand uitbreekt ofzo, dan ben je echt flink de lul.
Ik dacht dat verhuurder dan ook tijdelijk huur incasseert bij onderhuurder, maar nu ik er over nadenk: dat gebeurt niet. Zuur zeg @Nidorina
Wij hadden ook hele fijne lieve huurders. Tot die ene graffitikunstenaar bleek te zijn en het liefst in de slaapkamer werkte.
Volgens mij is vloeren overnemen in Nederlandse huurhuizen best gebruikelijk, in ieder geval in studentenhuizen. Vaak voor beide partijen fijn: degene die vertrekt heeft geen zin om zijn vloer eruit te halen want veel werk, en degene die erin trekt hoeft geen nieuwe vloer te kopen en te leggen dus scheelt geld en moeite - en als de vloer nog prima is is het vaak wel best. Zeker als je toch maar een paar jaar in zo’n studentenkamer woont hoeven de meeste mensen geen prachtige maar dure eikenhouten visgraatvloer ofzo.
Ik woon in een studentenwoning! Dus het is inderdaad vaak wel gebruikelijk om veel over te nemen. Maar inderdaad, geen zin om alles mee te nemen dus ik ga het risico niet nemen.
Ik fietste laatst langs mijn eerste kamer waar ik 5 jaar geleden ben weggegaan en mijn gordijnen hangen daar nog steeds haha.
@Foxy als degene die jouw studentenwoning de vloer niet overkoopt/overneemt moet je de kamer meestal opleveren zonder vloer.
Wij waren bereid geld te geven als we in vorige woning de vloer ed mochten laten liggen
Nieuwe huurder was ook echt super blij met alles wat we lieten staan.
Ah ja, in Nederland is het gebruikelijk dat een huis kaal wordt opgeleverd, dus zonder vloer en zonder behang. In studentenhuizen vind ik het prima werken zo, omdat het inderdaad zonde is om iedere 2 jaar een nieuwe vloer te leggen. Maar in een huis waarin je waarschijnlijk wel langer zult wonen vind ik het wel heel fijn dat je de mogelijkheid hebt om je eigen vloer te kiezen. En meestal kun je alsnog wel iets overeenkomen met de vorige huurder als je dingen wilt overnemen.
Ha, zie net dat ik een mail terug heb dat ik geen verzendkosten hoef te betalen, ook heel verontschuldigend dat ik gelijk heb en dat ze het bedrag van de rekening hebben verwijderd. Voel me wel een beetje lullig, want die klantenservicemedewerkers kunnen er natuurlijk ook niks aan doen, en het gaat maar om 4,95€, maar toch
In NL inderdaad gebruikelijk mbt de vloer! Mijn broer heeft een tijd in Duitsland gewoond en daar is her weer heel gebruikelijk dat je je keuken ‘meeneemt’
Ik neem aan dat je wel een nieuwe vloer er in mag leggen als je de huidige lelijk vind? Of staat echt in het contract dat die vloer bij het huis hoort?
Ja dit is zo kut! In ons vorige huis moesten we ook op stel en sprong een keuken organiseren. In dit huis mocht hij gelukkig blijven!
Over het algemeen kun je die gewoon vervangen tenzij expliciet in het contract staat dat het niet mag (maar heb dat zelf nog nooit meegemaakt of ervan gehoord in mijn omgeving). In Nederland hoort de vloer niet bij de woning.
Oh ik ken heel veel mensen die een vloer vervangen, of een nieuwe vloer over de huidige tegelvloer heen leggen. In ons huurcontract staat ook niks over dat de vloer bij het huis hoort en we het in die staat weer op moeten leveren, in principe mogen we zelf weten wat we hier in huis doen tenzij we een muur willen slopen ofzo. Maar jij hebt het over Belgie denk ik?
Denk ook dat je in Nederlandse huurhuizen niet snel een tegelvloer tegen zal komen, eerder (klik)laminaat of een vinyl vloer of iets in die richting.
Staat vaak ook in het contract dat de woningen kaal opgeleverd moeten worden, met uitzondering als de volgende bewoner het over wil nemen.
Jawel wij hebben een tegelvloer Maar die ligt er al 40 jaar in en de woningbouw ziet het als een ondervloer, we mogen er gewoon iets over leggen of er uit slopen, maar zij gaan dat niet doen. Echt zo kut want de vloer is lelijk, ligt scheef en ongelijk erin dus iets er over is bijna niet te doen.
M’n zus wil altijd de nieuwe Tony’s kopen maar niet de hele reep en ook niet het hele bedrag betalen dus vraagt ze elke keer of ik de helft wil en dan de helft ook betalen.
Ze is vrij gierig want haar verjaardagscadeau aan mij was 1 Tony’s reep niet ingepakt of whatever of een lintje eromheen, nee gewoon zo een reep in m’n handen geduwd.
Ik denk dan meteen: ‘Die heeft die reep ergens zelf gekregen’, maar goed, ik ben niet echt een optimist :’)
Ik vind het wel enigszins grappig dat Tony’s zo een thema in jullie leven is.