Oh ik ook hoor, lag vast nog ergens in dr kast.
Dit soort mensen⦠Je wilt per se een reep van een merk dat streeft om mensen een fatsoenlijke loon te geven, maar er drie euro voor te betalen ho maar
We gaan vnv eten bij een vriendin in haar nieuwe huis en geloof dat ze nu zegt dat als we iets anders willen dan water of thee we dat zelf mee moeten nemen
Had een cadeautje gekocht en scoor onderweg nog wel even een fles wijn maar als ik die moet gebruiken hou ik het cadeautje wel zelf hoor, vind dit echt gek.
Dus ja gierig van haar maar ook van mij
Nou vind ik niet gierig hoor. Zou dat zelf ook doen als ik zelf mijn eigen drinken mee moest nemen. Snap dat het misschien een financiƫle situatie is, maar koop dan desnoods frisdrank oid bij de Lidl.
Ja, en dat is het bij haar ook zeker niet, ze heeft door omstandigheden hiervoor jaren een goede baan gehad en vrijwel geen vaste lasten. Dus vind dit echt zooo skeer, zou dit zelf nooit zo doen (op een soort feestje, en op vrijdagavond, maar eigenlijk überhaupt).
@anon81733682 ik vind het van jou ook niet gierig! Snap dat ze niet honderd verschillende dingen wil halen omdat ze er andere mee blijft zitten maar vraag gewoon āwat willen jullie dan drinkenā en haal desnoods dat. Maar vind het wel gek om te zeggen water of thee en de rest zoekt het maar uit
Of koop blikjes frisdrank, kun je echt super lang bewaren en je zit niet met een half aangebroken fles die je zelf niet op drinkt.
En dan wilt ze zeker een glaasje van de door jou meegebrachte wijn
Een beetje een ander bericht dan de rest maar misschien had ze geen tijd meer om boodschappen te doen? Maar goed, dan zou ze het wellicht anders verwoorden.
Ik ben nu geĆÆntrigeerd door jullie situatie. Jullie kennen elkaar niet maar wonen wel samen en doen, zo lijkt het in je bericht, ook best veel eet/drink-dingen samen. Neem aan dat jullie elkaar inmiddels wel kennen? Vond het een beetje grappig en kon het niet helemaal volgen, dus ik ben wel heel benieuwd hoe het zit!
Thanks haha, snap het nu een stuk beter!
Ik voel me hier zo schuldig over maar goed; toen ik vanmorgen op het metrostation aankwam was er een oudere vrouw in een scootmobiel die mij aansprak. Eerst dacht ik dat ze wou dat ik haar hielp door de poortjes met haar ov chipkaart open te doen zodat zij erdoor kon om het pasje vervolgens terug te geven. Maar ze vroeg mij of ik een heel klein beetje geld op haar pasje kon zetten, want ze was haar portemonnee vergeten. Ik kreeg kortsluiting in mijn hoofd en heb nee gezegd en daarna meermaals mijn excuses aangeboden. Toen ik op het perron stond te wachten, zag ik haar aankomen want ze had toch iemand kunnen regelen, maar het knaagt echt aan mijn geweten damn.
Ach, dat vind ik niet per se gierig hoor. Als het al gierig is als een vreemde op straat je om geld vraagt en je geeft dat niet. Als ze niet oud was geweest en in een scootmobiel had gezeten, maar het bijv een een grote kale man van 35 was die zijn portemonnee was vergeten, had je je dan ook zo schuldig gevoeld?
Nee, dan weer niet inderdaad. Je hebt helemaal gelijk, dankjewel. Ik ben heel erg gewend alles te doen om andere mensen tevreden te stellen en dan voelt het heel erg uit mijn comfort zone.
Mijn vriend was voor werk in het buitenland en heeft alle zeepjes voor me meegenomen uit het hotel. Dus nu zit ik met 9 flesjes van Rituals (in mijn lievelingsgeur!). Hij moest er zelf ook wel om lachen en wilde het eerst niet allemaal meenemen, maar had zich toch bedacht, haha.
Ik zit voor mijn werk vaak in hotels en neem dan ook alles mee (wat ik gebruik), dus bijv de zeep laat ik liggen. Ik zal eens een foto maken van mijn āstashā, ik probeer het wel te gebruiken ook!
Ik neem juist nooit shampoo enz. mee naar een hotel omdat ik weet dat ze het ook in hotels hebben zodat ik dat āgratisā kan gebruiken. Alles wat je aanraakt / opmaakt vullen ze ook weer bij. (dus het is allemaal al op voordat ik naar huis ga)
Ik ga het ook zeker gebruiken! Zit ook allemaal in fijne, afsluitbare flesjes, dus die kan ik later weer hergebruiken voor vakantie e.d.
Ik ben echt flink teleurgesteld/boos/voel me gebruikt.
Mijn ābesteā vriendin was gisteren jarig en had mij en mijn vriend uitgenodigd om uit eten te gaan. Als ik iemand uitnodig, dan betaal ik voor diegene. Ik gaf aan dat het erg lief was en wij hadden die week daarvoorChinees bij hun hierdoor besteld en betaald Ć” +/- 40 euro. Ik dacht, weet je: jij betaald het uit eten al dus wij betalen dit gewoon en ik gaf dit ook aan haar aan. Daarnaast was er flink over en heb ik aangegeven dat zij het gewoon mochten houden en ik niks mee hoefde te nemen. Zij hebben daar nog van gegeten. Dikke prima. Maakt mij niks uit. Ik bedoel, zij nam ons de week erop mee uit eten.
Nou had ik natuurlijk gisteren ook een flink cadeau gekocht en ook alvast voor volgende week een tijdje geleden ( gender reveal en ze zou dan ook haar verjaardag vieren ) dus ik had 3 cadeaus voor haar, 2 voor de aanstaande baby en mijn vriend en ik hebben dus helemaal niks voor onze verjaardag gekregen. Prima, maar ik had zoiets van ik wil niet gierig zijn want je neemt ons al mee uit eten. Ze vond het helemaal lief, leuk geweldig.
Nou waren we gisteren uit eten, was erg lekker. Wij keken express een beetje uit met bepaalde drankjes bestellen want ja, ik vind dat gewoon lullig als een ander betaald. Als ik zelf betaal drink ik gewoon wanneer ik wil. Prima. Haar vriend dronk wel een keertje een alcoholische drank. Moet hij zelf weten.
Nou alles was leuk, gezellig en lekker. Kwam de rekening en ze begreep ineens niet waarom het zo duur was ( was een all you can wat concept wat aan tafel kwam minus de drankjes ) dus ik had zoiets van anders stuur je me een betaalverzoek/tikkie ( ik laat mezelf ook absoluut niet kennen ) nee dat was niet nodig zei ze.
Nou waren wij onderweg in de auto naar huis, krijg ik ineens een betaalverzoek van ā¬60, gewoon het bedrag waar we dus voor gegeten hebben omdat de rekening toch te hoog uit viel? Huh? Ik heb wel meteen betaald maar ik vond dit zo enorm raar. Nog steeds trouwens.
Ik bedoel, ze mogen hier altijd gratis mee eten en ik kook dan echt vet uitgebreid, ik koop soms wel eens een klein cadeautje voor de aanstaande baby, ik heb cadeaus gekocht voor haar verjaardag, heb de Chinees betaald en daar gewoon laten staan, heb nog een tas met cadeaus staan voor volgende week voor haar genderreveal en dit allemaal terwijl ik eigenlijk nooit wat van haar krijg. Ben ik nou gierig? Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Ik weet het gewoon niet.
Dat komt omdat ik zo ben opgevoed. En ik had zoiets van laat mij dan voor de drankjes betalen.