Gierige acties

Ja maar ik vind het lastig, hoe geef je zoiets netjes aan? Ik weet het echt niet.

Deze opmerking snap ik niet helemaal eigenlijk :sweat_smile: maar de rest van de frustratie snap ik wel heel goed. Het gaat niet om een cadeautje voor cadeautje, maar het gevoel.
Maar waarom kaart je het eigenlijk niet gewoon bij haar aan? Misschien heeft ze je ā€œstuur een tikkieā€ anders begrepen, of had ze bij voorbaat een heel ander idee van het etentje? Ik lees wel uit je bericht dat je ook het e.e.a. voor haar invult.

Ik wil haar gedrag absoluut niet goedpraten, maar ik denk wel dat het qua vriendschap meer bijdraagt als je gewoon eerlijk zegt dat dit je dwarszit ipv wel de tikkie betalen en vervolgens je boosheid voor je te houden (en hier te delen).

2 likes

Ik vind dit niet gierig, ik vind dit asociaal en egoĆÆstisch. Zou niet in me opkomen om zo met mijn vriendinnen om te gaan.

44 likes

Dit slaat nergens op, wat maken die 3 straten nou uit? Zeker als jij dan in het donker alleen moet lopen… ik zet altijd vriendinnen aan hun voordeur af hoor, kleine moeite.

9 likes

Heel apart van die vriendin, maar ik zou het inderdaad gewoon aankaarten ipv zelf ā€œgierigā€ te doen anders krijg je misschien juist vervelende situaties. Hoe langer je wacht met bespreken, hoe moeilijker het wordt. Als je je opeens heel anders gaat gedragen dan normaal (gierig dus) dan krijgt zij daar misschien weet gevoelens bij en voor je het weet loopt het hoog op

2 likes

Ik vraag alleen of iemand naar een bepaalde plek kan komen als dat echt max 5 min lopen voor ze is en mij het een gedoe scheelt met kleine zijstraatjes etc. Anders echt wtf???

2 likes

O dan ben ik super gierig.
Ik rijd voor mijn sportteam. Maar ik ga echt niet iedereen thuis ophalen hoor.
Meestal verzamelen op 1 of 2 plekken.
Ben geen hop on hop off bus.

1 like

Hahah ja dat is precies hetzelfde idd.

25 likes

Als jij de enige bent die in de auto zit dan is het wel raar. Ik heb wel vaak dat een vriendin dan voor een groep rijdt en dan zet ze iedereen bij 1 iemand af en dan loop ik verder naar huis. Vind ik dan ook meer dan logisch

1 like

Nou nou nou. Niet aan jou om dit te zeggen.

1 like

Nee dit vind ik echt niet normaal, wat ontzettend onaardig!! Ik snap wel hoe dit soort gedrag de ruimte krijgt, ik zou er ook niet zo snel tegenin durven gaan, maar normaal vind ik het absoluut niet! Ze mag al blij zijn als je haar überhaupt ooit een lift zult aanbieden!

1 like

Stuur haar een tikkie van 20 euro terug van de chinees

35 likes

Hhahaha wtf is dat voor kado ook. Hoe kom je erop dat te geven haha.

2 likes

Ik was 15 en een vriend van me waar ik al een beetje mee aan het daten was (maar nog niet officieel ofzo) vroeg of ik mee ging naar de bioscoop. Hij zei dat hij nog een cadeaubon had en die wilde hij opmaken. Dus we gingen samen naar de bios. Hij gebruikte die cadeaubon voor zijn eigen kaartje en ik kon volle mep voor mijn eigen kaartje betalen. Natuurlijk geen probleem want ik had gewoon geld bij, maar ik dacht dat we die cadeaubon op zijn minst zouden delen omdat hij vooraf ook zei dat hij een cadeaubon had. Later zei hij: ja als je mijn vriendin was had ik natuurlijk getrakteerd.
En het ergste: hij was toen daarna ook mijn vriendje geworden hahahahahah. Gelukkig niet voor lang (lees: 1 maand)

34 likes

Over bioscoop gesproken. Had laatst dat degene met wie ik was verwachtte dat ik de kosten van haar kaartje van 11,50 zou delen, want ik ging gratis omdat ik een Vue pas heb.
Weet niet hoor, daar betaal ik gewoon voor. 19,50 per maand en het was de eerste keer die maand dat ik ging. Toen ik voorstelde de rest van die kosten dan ook maar te delen, aangezien ik dus 19,50 betaalde voor 1 keer bios was dat toch een minder goed plan.

64 likes

Niet per se gierig maar vooral een beetje ongemakkelijk. Ik was laatst op een date met een jongen, we gingen wat drinken bij een cafƩ. We bestelden bij de bar en degene achter de bar dacht na onze bestelling geloof ik ook dat hij ging betalen voor beide drankjes en hij gaf cash, te weinig voor beide drankjes en toen zei hij toen hij haar blik zag dat het voor ƩƩn van de drankjes was. Ik had het oprecht minder erg gevonden om zelf dat rondje te betalen en dat hij, mochten we nog meer willen drinken, dat later zou halen.

Toen ik hem later die week zag met uitgaan bood hij me drankjes aan die mensen op een tafel hadden achtergelaten, dus halfvolle glazen?? Ik kan niet in iemands portemonnee kijken maar vooral dat vond ik een vreemde move. Je hoeft me geen drinken te geven en al helemaal geen restjes van een onbekend persoon haha

24 likes

Ik had dit met een jaarkaart voor Drievliet die ik had op de middelbare school. Een vriendin vond wel dat ik de helft van haar kaartje kon betalen omdat ik ā€˜niks’ hoefde te betalen.

1 like

Ik vind het zo raar dat je gaat voorstellen dat iemand anders dan met jou mee moet betalen.

5 likes

Nee hij was serieus geloof ik? Hij kwam niet echt dronken over. Twee van de vriendinnen waar ik mee was tijdens het uitgaan hebben me de dag erna nog meerdere berichtjes gestuurd met dat ze hem zo superleuk vinden. Maar ik ben zelf inmiddels een beetje afgekoeld.

2 likes

Nou ik had vroeger een vriendin die alleen naar de film wilde als zij een gratis kaartje had. En dan kon ik opdraven en m’n eigen kaartje betalen. Ik heb toen ook wel eens gedacht: bied eens aan om mijn kaartje te delen.

Ik kan gratis naar alles op m’n werk en ik mag mensen voor de helft meenemen. Dan bied ik ook aan om de helft te betalen.

2 likes