In NL inderdaad gebruikelijk mbt de vloer! Mijn broer heeft een tijd in Duitsland gewoond en daar is her weer heel gebruikelijk dat je je keuken ‘meeneemt’
Ik neem aan dat je wel een nieuwe vloer er in mag leggen als je de huidige lelijk vind? Of staat echt in het contract dat die vloer bij het huis hoort?
Ja dit is zo kut! In ons vorige huis moesten we ook op stel en sprong een keuken organiseren. In dit huis mocht hij gelukkig blijven!
Over het algemeen kun je die gewoon vervangen tenzij expliciet in het contract staat dat het niet mag (maar heb dat zelf nog nooit meegemaakt of ervan gehoord in mijn omgeving). In Nederland hoort de vloer niet bij de woning.
Oh ik ken heel veel mensen die een vloer vervangen, of een nieuwe vloer over de huidige tegelvloer heen leggen. In ons huurcontract staat ook niks over dat de vloer bij het huis hoort en we het in die staat weer op moeten leveren, in principe mogen we zelf weten wat we hier in huis doen tenzij we een muur willen slopen ofzo. Maar jij hebt het over Belgie denk ik?
Denk ook dat je in Nederlandse huurhuizen niet snel een tegelvloer tegen zal komen, eerder (klik)laminaat of een vinyl vloer of iets in die richting.
Staat vaak ook in het contract dat de woningen kaal opgeleverd moeten worden, met uitzondering als de volgende bewoner het over wil nemen.
Jawel wij hebben een tegelvloer Maar die ligt er al 40 jaar in en de woningbouw ziet het als een ondervloer, we mogen er gewoon iets over leggen of er uit slopen, maar zij gaan dat niet doen. Echt zo kut want de vloer is lelijk, ligt scheef en ongelijk erin dus iets er over is bijna niet te doen.
M’n zus wil altijd de nieuwe Tony’s kopen maar niet de hele reep en ook niet het hele bedrag betalen dus vraagt ze elke keer of ik de helft wil en dan de helft ook betalen.
Ze is vrij gierig want haar verjaardagscadeau aan mij was 1 Tony’s reep niet ingepakt of whatever of een lintje eromheen, nee gewoon zo een reep in m’n handen geduwd.
Ik denk dan meteen: ‘Die heeft die reep ergens zelf gekregen’, maar goed, ik ben niet echt een optimist :’)
Ik vind het wel enigszins grappig dat Tony’s zo een thema in jullie leven is.
Oh ik ook hoor, lag vast nog ergens in dr kast.
Dit soort mensen… Je wilt per se een reep van een merk dat streeft om mensen een fatsoenlijke loon te geven, maar er drie euro voor te betalen ho maar
We gaan vnv eten bij een vriendin in haar nieuwe huis en geloof dat ze nu zegt dat als we iets anders willen dan water of thee we dat zelf mee moeten nemen
Had een cadeautje gekocht en scoor onderweg nog wel even een fles wijn maar als ik die moet gebruiken hou ik het cadeautje wel zelf hoor, vind dit echt gek.
Dus ja gierig van haar maar ook van mij
Nou vind ik niet gierig hoor. Zou dat zelf ook doen als ik zelf mijn eigen drinken mee moest nemen. Snap dat het misschien een financiële situatie is, maar koop dan desnoods frisdrank oid bij de Lidl.
Ja, en dat is het bij haar ook zeker niet, ze heeft door omstandigheden hiervoor jaren een goede baan gehad en vrijwel geen vaste lasten. Dus vind dit echt zooo skeer, zou dit zelf nooit zo doen (op een soort feestje, en op vrijdagavond, maar eigenlijk überhaupt).
@anon81733682 ik vind het van jou ook niet gierig! Snap dat ze niet honderd verschillende dingen wil halen omdat ze er andere mee blijft zitten maar vraag gewoon ‘wat willen jullie dan drinken’ en haal desnoods dat. Maar vind het wel gek om te zeggen water of thee en de rest zoekt het maar uit
Of koop blikjes frisdrank, kun je echt super lang bewaren en je zit niet met een half aangebroken fles die je zelf niet op drinkt.
En dan wilt ze zeker een glaasje van de door jou meegebrachte wijn
Een beetje een ander bericht dan de rest maar misschien had ze geen tijd meer om boodschappen te doen? Maar goed, dan zou ze het wellicht anders verwoorden.
Ik ben nu geïntrigeerd door jullie situatie. Jullie kennen elkaar niet maar wonen wel samen en doen, zo lijkt het in je bericht, ook best veel eet/drink-dingen samen. Neem aan dat jullie elkaar inmiddels wel kennen? Vond het een beetje grappig en kon het niet helemaal volgen, dus ik ben wel heel benieuwd hoe het zit!