Gierige acties

Jij klinkt als een hele lieve betrokken vriendin en je vriendin klinkt als een enorme gier.

56 likes

Klinkt alsof ze gebruik heeft gemaakt van jouw goedheid… misschien kan je dit berichtje toch ook wel naar haar sturen anders blijft het zo lang tussen jullie in staan. En dan netjes zeggen dat je natuurlijk hebt betaald en het ook echt niet terug hoeft maar dat er misschien andere verwachtingen zijn ontstaan en dat je er nog mee in je maag zit!

8 likes

ik had het tikkie niet betaald eerlijk gezegd. Of iig uitgelegd dat dit niet helemaal netjes is. Ze nemen jullie mee uiteten en weten dat daar kosten aan hangen, als ze het niet kunnen betalen prima, maar neem dan geen mensen mee. Kook dan zelf eten oid zodat je precies weet wat het kost
Ze zijn al slim geweest om naar een All you can eat te gaan zodat je grotendeels weet wat de kosten zijn, en dan toch nog jullie je eigen deel laten betalen. Dat vind ik echt gierig.
Ik zou wel aankaarten dat je dit niet netjes vindt, ik zou er niet bij halen wat jij allemaal doet. maar gewoon zeggen dat je het niet netjes vindt aangezien zij jullie mee uit eten zouden nemen.

6 likes

@Sandroe ik ken je vriendin en haar situatie niet, maar misschien is het uit schaamte dat ze niet meteen je hulp wilde in het restaurant. Dat praat de rest natuurlijk niet goed, maar als het echt een goede vriendin is kan ik geen andere reden bedenken. Ik vind het heel lullig voor je, zeker als jij je altijd zo opstelt naar haar.

Denk dat het ook te maken heeft met het feit dat, wanneer je een tikkie achteraf stuurt, je geen onmiddellijke reactie van die persoon ziet. Je kan je dus soort van verschuilen achter je gsm.

3 likes

Ik denk dat ze bedoelde een tikkie voor een deel van het bedrag en niet heel het bedrag.

2 likes

Maar het is toch alleen voor het deel van @Sandroe en haar vriend ? Of was het voor jullie 4?

Nou ja, heel die cadeautjes boeien me eigenlijk vrij weinig en ik HOEF daar niks voor terug. Maar het gaat mij puur om het principe, want zij verwachtte van mij wel een cadeau, want ze was jarig en zwanger. Ze vroeg zelfs eerlijk gezegd een specifiek iets terwijl ik ook nog een cadeau had gekocht voor haar gender reveal ( en dat wist ze )
En ze verwachtte ook van mij vorige week dat ik het eten zou betalen, want toen ik aangaf dat ik wel zou betalen gaf zij aan dat zij dat ook al wel verwachtte omdat zij ons die week erna mee uit eten zou nemen.

Sorry maar ik vind het wel gewoon gierig. Wij hebben het gehele bedrag voor onszelf betaald en ook onze drankjes.
Toen ik zei stuur maar een tikkie verwachte ik meer de drankjes ofzo.

6 likes

Maar, ik heb er van geleerd. Eerst volgende keer maar de gierige hollander zijn en gewoon aangeven dat we voortaan zelf ons deel betalen en zij dat van hun. Kan je ook geen scheve gezichten krijgen.

3 likes

Woow door die toevoeging van wat ze eerder zei en dat ze het ook echt zou betalen, vind ik het nóg gieriger van haar! Je kan anders inderdaad nog denken: verwachtingen die niet matchen bij elkaar. Maar zij heeft het letterlijk gezegd en daardoor jou eerder iets anders laten betalen, en dan nu dus weer. Ik zou er misschien toch iets van zeggen hoor.

5 likes

Ja maar ik vind het lastig, hoe geef je zoiets netjes aan? Ik weet het echt niet.

Deze opmerking snap ik niet helemaal eigenlijk :sweat_smile: maar de rest van de frustratie snap ik wel heel goed. Het gaat niet om een cadeautje voor cadeautje, maar het gevoel.
Maar waarom kaart je het eigenlijk niet gewoon bij haar aan? Misschien heeft ze je ā€œstuur een tikkieā€ anders begrepen, of had ze bij voorbaat een heel ander idee van het etentje? Ik lees wel uit je bericht dat je ook het e.e.a. voor haar invult.

Ik wil haar gedrag absoluut niet goedpraten, maar ik denk wel dat het qua vriendschap meer bijdraagt als je gewoon eerlijk zegt dat dit je dwarszit ipv wel de tikkie betalen en vervolgens je boosheid voor je te houden (en hier te delen).

2 likes

Ik vind dit niet gierig, ik vind dit asociaal en egoĆÆstisch. Zou niet in me opkomen om zo met mijn vriendinnen om te gaan.

44 likes

Dit slaat nergens op, wat maken die 3 straten nou uit? Zeker als jij dan in het donker alleen moet lopen… ik zet altijd vriendinnen aan hun voordeur af hoor, kleine moeite.

9 likes

Heel apart van die vriendin, maar ik zou het inderdaad gewoon aankaarten ipv zelf ā€œgierigā€ te doen anders krijg je misschien juist vervelende situaties. Hoe langer je wacht met bespreken, hoe moeilijker het wordt. Als je je opeens heel anders gaat gedragen dan normaal (gierig dus) dan krijgt zij daar misschien weet gevoelens bij en voor je het weet loopt het hoog op

2 likes

Ik vraag alleen of iemand naar een bepaalde plek kan komen als dat echt max 5 min lopen voor ze is en mij het een gedoe scheelt met kleine zijstraatjes etc. Anders echt wtf???

2 likes

O dan ben ik super gierig.
Ik rijd voor mijn sportteam. Maar ik ga echt niet iedereen thuis ophalen hoor.
Meestal verzamelen op 1 of 2 plekken.
Ben geen hop on hop off bus.

1 like

Hahah ja dat is precies hetzelfde idd.

25 likes

Als jij de enige bent die in de auto zit dan is het wel raar. Ik heb wel vaak dat een vriendin dan voor een groep rijdt en dan zet ze iedereen bij 1 iemand af en dan loop ik verder naar huis. Vind ik dan ook meer dan logisch

1 like

Nou nou nou. Niet aan jou om dit te zeggen.

1 like