Ja…
Jij betaalt 150 euro (of pond?) per maand om te sporten? Wat een duur abonnement. En dan betaal je ook nog eens 10 euro voor je vriendin? Wel aardig maar waarom?
Jeetje wat een prijzen! Nou, erg gul van je dat je dan voor je vriendin haar klasje soms betaalt
Ik vind een gratis kaartje overigens nog wat anders dan een abonnement.
Voor een abonnement betaal je toch ook gewoon, snap niet hoe iemand dan kan verwachten dat je dan ook nog de helft van zijn/haar kaartje betaalt?!
Als je bijv een gratis kaartje voor de bios hebt door een spaaractie oid vind ik het weer anders om deze te delen. Ik zou het niet van iemand verwachten maar misschien zelf wel doen.
Ik woon in een doodlopende straat. Dus zeg dan altijd zet me maar aan het begin af. Alleen dan geef ik het dus zelf aan en is het ook echt maar maximaal 2 minuten lopen voordat ik binnen ben. Dus ik vind het best raar gedrag van je vriendin als jij niet zelf hebt gezegd het zo prima te vinden
Heb je die vriendin dan ook specifiek gevraagd je thuis af te zetten? Begrijp me niet verkeerd, als ik een vriend(in) naar huis zou brengen zou ik ZELF die persoon gewoon voor de deur af zetten en vaak wacht ik dan zelfs nog tot die persoon veilig binnen is. Maar ik zou het zelf ook wel een beetje vervelend vinden als mensen dit van me verwachten (zonder er specifiek naar gevraagd te hebben, dus). Ik weet natuurlijk niet of dat ook zo voor die vriendin is en ik vind het ook wel heel raar dat ze je door een donker steegje naar huis laat lopen. Ik zou dan echt met buikpijn in de auto zitten of die vriend(in) wel veilig thuis is gekomen.
Over dat kosten splitten als 1 van de 2 een abonnement heeft heb ik iets soortgelijks. Ik heb een cadeaubon van de Yoghurt Barn liggen met een bedrag erop. Maar als ik daar met iemand lunch doen we toch vaak kosten splitten. Vind dat zo raar dan om mijn deel met die cadeaubon te betalen. Gevolg is dat ik die bon al 1,5 jaar heb liggen haha want ik durf die dus nooit in te zetten
Ik snap dit ook wel heel erg. Ik ben vaak ook bang voor confrontatie. Misschien anders een keer grappend er iets over zeggen, als je dat wel zou durven?
Ze kan toch ook gewoon de straat uitrijden en een rondje pff sommige mensen denken zo moeilijk
Ik zou dat ook niet erg vinden!
Aan de andere kant: hoe erg is het als je vriendin mee deelt met de bon? Vind dat een gekke reden om ‘m dan maar in de kast te laten liggen. Ga er hierbij vanuit dat je weleens vaker met een vriendin gaat lunchen.
Ik kan het me wel voorstellen als het gaat om kosten die je normaal überhaupt niet zou maken. Zo heb ik nog een hotelbon van 40 euro liggen die ik ooit voor m’n verjaardag gekregen heb maar die je dus alleen bij hotels in plaatsen kan inwisselen die me totaal niet trekken. En qua kosten moet ik dan nog 60 euro bijleggen. Dat zorgt er dan wel voor dat het in de kast blijft liggen omdat ik denk: ja leuk dat ik nu een bon heb van 40 euro, maar als ik dan 60 euro bij moet leggen voor iets wat ik uit mezelf nooit zou doen dan vind ik dat duur. Dus stel jij gaat nooit met vriendinnen lunchen (en maakt daar dus ook nooit kosten aan) dan snap ik beter dat je zoiets hebt van ja ik wil hier zelf geen geld aan kwijt zijn en die cadeaubon aan mezelf besteden.
TLDR; ik zou het niet gek vinden als een vriendin dit zou doen, maar als je jezelf er heel druk om maakt wat een vriendin daarvan vindt; waarom deel je ‘m dan niet gewoon?
Pff inderdaad. Ik ben zelf nog met rijlessen bezig dus ik vind eigenlijk dat ik niet helemaal recht van spreken heb maar als je je vriendin door het donker laat lopen omdat je het te moeilijk vindt om door straatjes te rijden of te keren dan moet je misschien wat extra lessen nemen.
Je hebt iemand een aantal dagen geleden een tikkie gestuurd voor een bedrag van 40 euro en daar nog niks over gehoord. Zou jij een reminder sturen?
- Ja, na een paar dagen.
- Ja, na een week.
- Ja, na 2 weken.
- Ja, na langer dan 2 weken.
- Nee, ik laat het erbij zitten.
0 stemmers
Het is echt 10 seconden werk dus een reminder na een paar dagen vind ik wel gepast hoor!
Dan kan de ontvanger van dat tikkie dat gewoon even aangeven toch? Ik krijg ook vrijdag pas weer geld dus zou nu juist dat voorgeschoten geld weer terug willen, want kan het goed gebruiken.
Ik zou het gewoon na een paar dagen vragen! Ik neem een bepaalde dienst af waar ik via een tikkie voor betaal. Vaak krijg ik dat tikkie overdag binnen terwijl ik werk en dn vergeet ik het na werktijd. Zit verder geen opzet achter, enkel onzorgvuldigheid. Een reminder vind ik dan altijd wel fijn!
Ja met een gratis kaartje zou ik ook aanbieden om de helft te betalen. In dit geval had ik alleen al een jaarabonnement waar ik voor moest betalen.
Ik zou het zo doen:
Je moet 25 aftekenen en je hebt een cadeaubon voor 10 euro. Dan zou ik die 10 euro eraf trekken en het overgebleven bedrag delen door 2. Dus dan betaal je ieder nog 7,50.
Als ik een abbo heb zou ik niks voor de ander betalen, hooguit de website doorsturen zodat hij/zij zelf ook een abbo kan afsluiten.
Is het eigenlijk abbo of abo als je het wil afkorten? Hhmm🤔
De link van een Tikkie is altijd geldig tot en met een bepaalde dag. Ik houd die dag aan als reminder!
Abo(nnement), haha.
Ja, voluit is het met 1 b, maar als ik afkort zeg ik ook altijd abbo.
Wat zeg jij?
- Abo
- Abbo
- Iets anders, namelijk…
0 stemmers