Gierige acties

Nee dit vind ik echt niet normaal, wat ontzettend onaardig!! Ik snap wel hoe dit soort gedrag de ruimte krijgt, ik zou er ook niet zo snel tegenin durven gaan, maar normaal vind ik het absoluut niet! Ze mag al blij zijn als je haar überhaupt ooit een lift zult aanbieden!

1 like

Stuur haar een tikkie van 20 euro terug van de chinees

35 likes

Hhahaha wtf is dat voor kado ook. Hoe kom je erop dat te geven haha.

2 likes

Ik was 15 en een vriend van me waar ik al een beetje mee aan het daten was (maar nog niet officieel ofzo) vroeg of ik mee ging naar de bioscoop. Hij zei dat hij nog een cadeaubon had en die wilde hij opmaken. Dus we gingen samen naar de bios. Hij gebruikte die cadeaubon voor zijn eigen kaartje en ik kon volle mep voor mijn eigen kaartje betalen. Natuurlijk geen probleem want ik had gewoon geld bij, maar ik dacht dat we die cadeaubon op zijn minst zouden delen omdat hij vooraf ook zei dat hij een cadeaubon had. Later zei hij: ja als je mijn vriendin was had ik natuurlijk getrakteerd.
En het ergste: hij was toen daarna ook mijn vriendje geworden hahahahahah. Gelukkig niet voor lang (lees: 1 maand)

34 likes

Over bioscoop gesproken. Had laatst dat degene met wie ik was verwachtte dat ik de kosten van haar kaartje van 11,50 zou delen, want ik ging gratis omdat ik een Vue pas heb.
Weet niet hoor, daar betaal ik gewoon voor. 19,50 per maand en het was de eerste keer die maand dat ik ging. Toen ik voorstelde de rest van die kosten dan ook maar te delen, aangezien ik dus 19,50 betaalde voor 1 keer bios was dat toch een minder goed plan.

64 likes

Niet per se gierig maar vooral een beetje ongemakkelijk. Ik was laatst op een date met een jongen, we gingen wat drinken bij een café. We bestelden bij de bar en degene achter de bar dacht na onze bestelling geloof ik ook dat hij ging betalen voor beide drankjes en hij gaf cash, te weinig voor beide drankjes en toen zei hij toen hij haar blik zag dat het voor één van de drankjes was. Ik had het oprecht minder erg gevonden om zelf dat rondje te betalen en dat hij, mochten we nog meer willen drinken, dat later zou halen.

Toen ik hem later die week zag met uitgaan bood hij me drankjes aan die mensen op een tafel hadden achtergelaten, dus halfvolle glazen?? Ik kan niet in iemands portemonnee kijken maar vooral dat vond ik een vreemde move. Je hoeft me geen drinken te geven en al helemaal geen restjes van een onbekend persoon haha

24 likes

Ik had dit met een jaarkaart voor Drievliet die ik had op de middelbare school. Een vriendin vond wel dat ik de helft van haar kaartje kon betalen omdat ik ‘niks’ hoefde te betalen.

1 like

Ik vind het zo raar dat je gaat voorstellen dat iemand anders dan met jou mee moet betalen.

5 likes

Nee hij was serieus geloof ik? Hij kwam niet echt dronken over. Twee van de vriendinnen waar ik mee was tijdens het uitgaan hebben me de dag erna nog meerdere berichtjes gestuurd met dat ze hem zo superleuk vinden. Maar ik ben zelf inmiddels een beetje afgekoeld.

2 likes

Nou ik had vroeger een vriendin die alleen naar de film wilde als zij een gratis kaartje had. En dan kon ik opdraven en m’n eigen kaartje betalen. Ik heb toen ook wel eens gedacht: bied eens aan om mijn kaartje te delen.

Ik kan gratis naar alles op m’n werk en ik mag mensen voor de helft meenemen. Dan bied ik ook aan om de helft te betalen.

2 likes

Ja…

Jij betaalt 150 euro (of pond?) per maand om te sporten? Wat een duur abonnement. En dan betaal je ook nog eens 10 euro voor je vriendin? Wel aardig maar waarom?

7 likes

Jeetje wat een prijzen! Nou, erg gul van je dat je dan voor je vriendin haar klasje soms betaalt :relaxed:

2 likes

Ik vind een gratis kaartje overigens nog wat anders dan een abonnement.

Voor een abonnement betaal je toch ook gewoon, snap niet hoe iemand dan kan verwachten dat je dan ook nog de helft van zijn/haar kaartje betaalt?!

Als je bijv een gratis kaartje voor de bios hebt door een spaaractie oid vind ik het weer anders om deze te delen. Ik zou het niet van iemand verwachten maar misschien zelf wel doen.

15 likes

Ik woon in een doodlopende straat. Dus zeg dan altijd zet me maar aan het begin af. Alleen dan geef ik het dus zelf aan en is het ook echt maar maximaal 2 minuten lopen voordat ik binnen ben. Dus ik vind het best raar gedrag van je vriendin als jij niet zelf hebt gezegd het zo prima te vinden

2 likes

Heb je die vriendin dan ook specifiek gevraagd je thuis af te zetten? Begrijp me niet verkeerd, als ik een vriend(in) naar huis zou brengen zou ik ZELF die persoon gewoon voor de deur af zetten en vaak wacht ik dan zelfs nog tot die persoon veilig binnen is. Maar ik zou het zelf ook wel een beetje vervelend vinden als mensen dit van me verwachten (zonder er specifiek naar gevraagd te hebben, dus). Ik weet natuurlijk niet of dat ook zo voor die vriendin is en ik vind het ook wel heel raar dat ze je door een donker steegje naar huis laat lopen. Ik zou dan echt met buikpijn in de auto zitten of die vriend(in) wel veilig thuis is gekomen.

1 like

Over dat kosten splitten als 1 van de 2 een abonnement heeft heb ik iets soortgelijks. Ik heb een cadeaubon van de Yoghurt Barn liggen met een bedrag erop. Maar als ik daar met iemand lunch doen we toch vaak kosten splitten. Vind dat zo raar dan om mijn deel met die cadeaubon te betalen. Gevolg is dat ik die bon al 1,5 jaar heb liggen haha want ik durf die dus nooit in te zetten

5 likes

Ik snap dit ook wel heel erg. Ik ben vaak ook bang voor confrontatie. Misschien anders een keer grappend er iets over zeggen, als je dat wel zou durven?

1 like

Ze kan toch ook gewoon de straat uitrijden en een rondje pff sommige mensen denken zo moeilijk

3 likes

Ik zou dat ook niet erg vinden!

Aan de andere kant: hoe erg is het als je vriendin mee deelt met de bon? Vind dat een gekke reden om ‘m dan maar in de kast te laten liggen. Ga er hierbij vanuit dat je weleens vaker met een vriendin gaat lunchen.

Ik kan het me wel voorstellen als het gaat om kosten die je normaal überhaupt niet zou maken. Zo heb ik nog een hotelbon van 40 euro liggen die ik ooit voor m’n verjaardag gekregen heb maar die je dus alleen bij hotels in plaatsen kan inwisselen die me totaal niet trekken. En qua kosten moet ik dan nog 60 euro bijleggen. Dat zorgt er dan wel voor dat het in de kast blijft liggen omdat ik denk: ja leuk dat ik nu een bon heb van 40 euro, maar als ik dan 60 euro bij moet leggen voor iets wat ik uit mezelf nooit zou doen dan vind ik dat duur. Dus stel jij gaat nooit met vriendinnen lunchen (en maakt daar dus ook nooit kosten aan) dan snap ik beter dat je zoiets hebt van ja ik wil hier zelf geen geld aan kwijt zijn en die cadeaubon aan mezelf besteden.

TLDR; ik zou het niet gek vinden als een vriendin dit zou doen, maar als je jezelf er heel druk om maakt wat een vriendin daarvan vindt; waarom deel je ‘m dan niet gewoon?

2 likes