Pff inderdaad. Ik ben zelf nog met rijlessen bezig dus ik vind eigenlijk dat ik niet helemaal recht van spreken heb maar als je je vriendin door het donker laat lopen omdat je het te moeilijk vindt om door straatjes te rijden of te keren dan moet je misschien wat extra lessen nemen.
Je hebt iemand een aantal dagen geleden een tikkie gestuurd voor een bedrag van 40 euro en daar nog niks over gehoord. Zou jij een reminder sturen?
- Ja, na een paar dagen.
- Ja, na een week.
- Ja, na 2 weken.
- Ja, na langer dan 2 weken.
- Nee, ik laat het erbij zitten.
0 stemmers
Het is echt 10 seconden werk dus een reminder na een paar dagen vind ik wel gepast hoor!
Dan kan de ontvanger van dat tikkie dat gewoon even aangeven toch? Ik krijg ook vrijdag pas weer geld dus zou nu juist dat voorgeschoten geld weer terug willen, want kan het goed gebruiken.
Ik zou het gewoon na een paar dagen vragen! Ik neem een bepaalde dienst af waar ik via een tikkie voor betaal. Vaak krijg ik dat tikkie overdag binnen terwijl ik werk en dn vergeet ik het na werktijd. Zit verder geen opzet achter, enkel onzorgvuldigheid. Een reminder vind ik dan altijd wel fijn!
Ja met een gratis kaartje zou ik ook aanbieden om de helft te betalen. In dit geval had ik alleen al een jaarabonnement waar ik voor moest betalen.
Ik zou het zo doen:
Je moet 25 aftekenen en je hebt een cadeaubon voor 10 euro. Dan zou ik die 10 euro eraf trekken en het overgebleven bedrag delen door 2. Dus dan betaal je ieder nog 7,50.
Als ik een abbo heb zou ik niks voor de ander betalen, hooguit de website doorsturen zodat hij/zij zelf ook een abbo kan afsluiten.
Is het eigenlijk abbo of abo als je het wil afkorten? Hhmm🤔
De link van een Tikkie is altijd geldig tot en met een bepaalde dag. Ik houd die dag aan als reminder!
Abo(nnement), haha.
Ja, voluit is het met 1 b, maar als ik afkort zeg ik ook altijd abbo.
Wat zeg jij?
- Abo
- Abbo
- Iets anders, namelijk…
0 stemmers
Ik zeg abbo maar schrijf volgens mij wel abo
abonnement. Ik houd niet van afkortingen. Ik zei ook altijd universiteit ipv uni. Afkortingen zijn ook gierig.
Als ik abonnement zeg klinkt het ook als abbo met zeg maar een korte a… ah-boo alleen de o wordt anders. ah-boo of ah-boh-nuh-ment
Jaaa biba, uni, priem, en niet te vergeten beeb (met dank aan @HotMomma). Die woorden zijn echt mijn fave.
Oke ik vond dit niet echt gierig, maar een tijdje terug ging het ook over taart op een verjaardag en toen moest ik ineens hieraan denken.
Ik werd 18 of 19 geloof ik, en ik hou echt van die kindertaarten van de Hema (slagroomtaart) met een plaatje van een prinses of dino ofzo erop en met gekleurde vlokken aan de randjes. Die smaken veel beter dan de “volwassene” slagroomtaart met slagroom bovenop en nootjes aan de zijkant. Dus mijn vriendje van toen had speciaal voor mij een prinsessentaart bij een banketbakker laten maken. Echt suuuuuperlekker, veel beter dan die van de Hema. We hadden ook best wel veel andere soorten taart dus toen besloten we om die superlekkere slagroomtaart ergens achterin de koelkast te zetten en die niet te serveren aan het bezoek. Het bezoek kreeg een ander stuk taart, en we hebben uiteindelijk met 3 man die hele prinsessentaart opgegeten hahahaha.
Haha ik vind het wel gierig. Ik bewaar ook wel eens lekkere dingen voor mezelf (never forget de mandarijnen tussen m’n onderbroeken), en dat vind ik ook gierig. Het is in ieder geval niet vrijgevig en gul. Waarom vind je het niet gierig? Gierig = je wilt het niet weggeven volgens encyclo.nl
Edit: ook gekregen chocola als cadeautje ofzo, vreet het het liefst zelf op dus bewaar het dan ergens achter in de kast. Maar vind het wel gierig
Ik vind dit ook niet gierig hoor. Jij had hem gekregen dus lekker zelf van genieten
Ja oke misschien is het wel gierig, het is maar hoe je ertegenaan kijkt. We hadden genoeg taart voor het bezoek dus het is niet dat iedereen kleinere stukjes kreeg ofzo omdat we anders niet genoeg hadden, uiteindelijk hadden we ook nog een flink stuk van een andere taart over.
Je kan nooit genoeg taart hebben haha!
Ik vind het niet gierig om een cadeau dat je hebt gekregen niet te delen met anderen. Je hoeft dat toch niet meteen open te maken? Iemand geeft het toch niet om er zelf van te eten
Mandarijen tussen je onderbroeken hahaha, moest hier om lachen