Gierige acties

Huh, jouw vriend mag geen cashewnoten eten als hij honger heeft?

Ok eens als je verder alles in huis hebt en hij ook nog klaagt!

1 like

Dat prinsessentaartverhaal doet me denken aan de keer dat ik, toen ik vijf was, een barbiecamper kreeg voor mijn verjaardag. En dat ik die boven had neergezet zodat de visite er niet mee kon spelen. Mijn moeder vond dat aso want ik moest delen. En vervolgens maakte mijn nichtje 'm kapot :sob::sob::sob:. Een paar uur nadat ik 'm zelf had gekregen.

De ochtend erna kwam mijn tante direct een nieuwe brengen. Maar nog steeds trauma.

Dus als ik iets krijg is het gewoon van mij. Blijf van mijn barbiecamper/prinsessentaart af :joy:

42 likes

In de categorie ā€˜iemand anders molt je speelgoed’;

Mijn zusje had haar Tamagotchi uitgeleend aan een achterbuurmeisje. Toen ze hem terugkreeg was een van de 3 knopjes verdwenen. (Hoe dan?!)
Die krengen waren duur dus mijn vader ging met de buurman in gesprek. Hij zei enkel ā€˜tja, zo gaat dat met kinderen’.
Gierig van die pa, toch?

19 likes

Ik haat dat argument sowieso echt, gadver.

5 likes

Hatelijk is dat. Zo is mijn Furby ook door een ander kind gemold. Ik was een van de eersten met een furby omdat ze eerder in Aziƫ uitkwamen waar ik net doorheen gereisd was. Ik was echt trots op dat ding want ik kreeg niet zo snel (nooit) het nieuwste van het nieuwste speelgoed. Ik heb er maar een paar weken van kunnen genieten door die lompe klauwen van die etter.

3 likes

Waren die duur ja??? Ik kan me herinneren dat ik zakgeld kreeg (5 gulden) en dat aan mijn vader had gegeven om de dag erna bij de Blokker een tamagotchi te kopen. Zal hij dan zelf bijgelegd hebben. :thinking: Maar waarom zou hij dat doen want hij haatte die dingen echt intens omdat ze ook geluid maakten als ik in bed lag en zij ā€˜m dan moesten verzorgen van mij want ā€œanders gaat ie doohoood!ā€ Ga het eens vragen als ik hem zie.

4 likes

Dit doet me denken aan dat ik een keer op mijn verjaardagsfeestje een Furby kreeg van een meisje. Ik was er helemaal blij mee tot ik er achter kwam dat het een oude van haar was die het niet meer deed.

11 likes

De echte Tamagotchi’s waren volgens mij rond de 50/60 gulden. Je had ook veel neppe op een gegeven moment die veel betaalbaarder waren.

Hm ik zoek het op en het blijkt 30 te zijn. Nou dat was in ieder geval voor mij een hoop zakgeld :stuck_out_tongue:

1 like

Een vriendin van me vertelde me laatst dat ze ook dr parkingapp aan wilde zetten in de winkel waar ze voor parkeerde omdat het regende (ze wilde gauw naar binnen)
In die 5 min had ze al een boete

Dus ik zou dit ook niet durven haha

1 like

Ze controleren tegenwoordig ook veel vanuit een scanauto die er gewoon normaal uit ziet! Juist om dit soort dingen tegen te gaan. Echt irritant haha.

In arnhem is parkeren echt hoppie duur. Maar een boete idd duurder.

Volgens mij is er een marge waarin je de mogelijkheid om je auto ā€˜aan’ te zetten voor parkeren. Heb het ff gegoogled en de term daarvoor is handelingstijd parkeren en is 5 minuten. Dus als je bijvoorbeeld een boete hebt om 12:00, maar je kan aantonen dat je om 12:03 parkeren hebt aangezet dan kan je bezwaar aanmaken en krijg je je geld terug.

3 likes

Als iemand mij een tikkie stuurt betaal ik het direct, vind het anders super gierig van mezelf. Zeker als het om een lunch met een vriendin gaat ofzo. Ik vind het een ongeschreven regel, tikkie krijgen is gewoon direct overmaken vind ik

23 likes

Ik had een ex (gelukkig maar heel even meegegaan) die was super gierig at vaak mee bij mij maar wilde wel etentjes delen. Vond dat zo gierig en dan nog zeggen ā€œ Ik heb zin in pizza, ik neem je mee uit eten ā€œ en dan bij de rekening zeggen betaal jij hem dat je even een tikkie stuurt. Haha wat een sukkel

1 like

Zo ben ik ook!

Sorry verkeerd begrepen dacht dat je wachtte tot uiterste datum
Haha

1 like

Haha geen probleem!

Help ik ga later vandaag met deze jongen ergens wat eten. Ik kijk nu al op tegen het afreken-moment :no_mouth: Denk dat ik van tevoren maar even geld pin om ongemakkelijke situaties te voorkomen.

1 like

Om enige ongemakkelijkheid te voorkomen moet je zorgen dat je als eerste aanbied om de rekening te betalen of voor te schieten en daarna te splitten. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like