Ze controleren tegenwoordig ook veel vanuit een scanauto die er gewoon normaal uit ziet! Juist om dit soort dingen tegen te gaan. Echt irritant haha.
In arnhem is parkeren echt hoppie duur. Maar een boete idd duurder.
Volgens mij is er een marge waarin je de mogelijkheid om je auto âaanâ te zetten voor parkeren. Heb het ff gegoogled en de term daarvoor is handelingstijd parkeren en is 5 minuten. Dus als je bijvoorbeeld een boete hebt om 12:00, maar je kan aantonen dat je om 12:03 parkeren hebt aangezet dan kan je bezwaar aanmaken en krijg je je geld terug.
Als iemand mij een tikkie stuurt betaal ik het direct, vind het anders super gierig van mezelf. Zeker als het om een lunch met een vriendin gaat ofzo. Ik vind het een ongeschreven regel, tikkie krijgen is gewoon direct overmaken vind ik
Ik had een ex (gelukkig maar heel even meegegaan) die was super gierig at vaak mee bij mij maar wilde wel etentjes delen. Vond dat zo gierig en dan nog zeggen â Ik heb zin in pizza, ik neem je mee uit eten â en dan bij de rekening zeggen betaal jij hem dat je even een tikkie stuurt. Haha wat een sukkel
Zo ben ik ook!
Sorry verkeerd begrepen dacht dat je wachtte tot uiterste datum
Haha
Haha geen probleem!
Help ik ga later vandaag met deze jongen ergens wat eten. Ik kijk nu al op tegen het afreken-moment Denk dat ik van tevoren maar even geld pin om ongemakkelijke situaties te voorkomen.
Om enige ongemakkelijkheid te voorkomen moet je zorgen dat je als eerste aanbied om de rekening te betalen of voor te schieten en daarna te splitten.
Haha ja ik twijfelde nog of ik er een âdisclaimerâ bij moest zetten, ik vind hem inmiddels leuker dan toen ik dat vorige bericht schreef en ik ben hier maar een korte tijd (even vaag ivm herkenbaarheid) dus het gaat meer om dat we het nu gezellig hebben dan dat het iets serieus/lange termijn is.
Ik zou geld pinnen voor je eigen drankje en aan de bar gewoon 1 cola bestellen ipv voor jullie beiden.
Oh ik ben echt de dupe van mân eigen gierige actie hoor
Ik was te tatta om te betalen voor videoland dus ik elke keer via 10 minute mail accounts aanmaken (die dan 28385759@urhen.com worden ofzo) en ging dan lekker 2 weken daarmee kijken (uiteraard direct abo opzeggen).
Nu zag ik wel een incasso van videoland! Dus ik heb a) niet direct opgezegd (minimale kans) of b) videoland dacht hey dit rekeningnummer is al 5x gebruikt, fuck haar, we gaan gewoon lekker incasseren.
maarja ik weet natuurlijk dat dubieuze e-mail adres niet meer dat ik voor dat account gebruikte dus geen idee hoe ik het op moet gaan zeggen ook nu
Hahaha ik heb een keer precies hetzelfde gehad! In de app kun je ook niks zien van je emailadres of opzeggen oid, super irritant. Ook via het afschrift of PayPal kun je je mailadres niet zien. Heb je misschien een keer ingelogd via de website op je telefoon of laptop ofzo? Want dan kun je het wel terugvinden onder de instellingen van je account. En anders toch maar de klantenservice bellen; ik weet zeker dat dit heel vaak voorkomt.
Ik wil binnenkort mân verjaardag vieren, maar aangezien mijn kamer nogal klein is moet ik het wel uit huis vieren. Ik dacht eraan om misschien uit eten te gaan (bregje, dus 16,50 pp) of misschien te gaan borrelen met wat borrelplanken en wijntjes etc. Maar ik vind het erg lastig om te bepalen wat ik dan wel en niet zou betalen. Bv bij bregje zou ik dat menu wel willen betalen, maar hoe doe je dat daarna met drank? Of met een borrelplanken het eerste drankje en de wijn, maar om iedereen dan een tikkie of iets te sturen vind ik ook wel gek.
Had ook een coupon gezien bij socialdeal voor 7 euro een borrelplank met 2 glazen wijn, maar vind het ook zo cheap lijken om via social deal te komen
Hoezo vind je dat cheap lijken? En voor wie, je gasten of het bedrijf?
Als je het van te voren duidelijk aangeeft aan je gasten lijkt het me geen probleem. Ik zou het in ieder geval niet vreemd/gierig vinden om een tikkie krijgen mits duidelijk aangegeven
Ik heb heel vaak feestjes gehad in een kroeg waar dan de eerste zoveel euro was afgekocht, of waar de jarige 2 muntjes pp uitdeelde, of waar de jarige bij iedere nieuwe gast meeliep naar de bar om een drankje te bestellen; en dan allemaal wel of niet met hapjes of iets dergelijks die nog rondgingen. Vaak zeiden ze dat wel van tevoren, of ter plekke, dan weet je ook dat je daarna gewoon zelf moet afrekenen.
Achteraf een tikkie is lastiger, ga je dan alles van iedereen onthouden, of betaalt degene die na 1 colaatje is weggegaan mee aan de plakker die 8 gintonics achterover heeft getikt?
haha ik heb dit ook gehad. Ik heb toen via de chat contact opgenomen en na een âdat is niet de bedoeling he mevrouwâ hebben ze mijn abb opgezegd.
Haha ok gelukkig! Ik ga morgen even contact opnemen ze herkennen mijn rekeningnummer ook nu haha dus dat trucje met 10 minute mail werkt ook niet meer
Ik had dit ook, kreeg gelukkig geen sneer van de klantenservice. Maar geeft dus wel aan dat dit heel vaak gebeurt. Ik betaal overigens gewoon wel elke maand, maar wilde inloggen op een ander apparaat en kwam er toen achter dat ik nog mijn nep email gebruikte.