Hmmm ja dat werd hierboven inderdaad ook al gezegd (dat je dan dus het verschil van EUR 65 ‘split’). En anders zou ik een keer met mijn vriend gaan 
Oke nog een keer haha die overnachting is 155 en jij hebt 90 euro korting?
. Zou je dat ook aan je vriend vragen als je met hem weg zou gaan?
Ik zou zonder twijfel die bon inzetten voor een gezellig weekendje weg met een vriendin.
Wat ga ik er ander mee doen? Alleen weg kan ook, maar het is of nu betalen, of dan. I don’t care.
Alleen zit je dus niet gratis te chillen, want je hebt 90€ uitgegeven. Behalve dat het geen geldbriefje is maar een tegoedbon. Waar dat idee (dat ik hier vaak op het forum zie) dat een tegoedbon geen geld is en maar met iedereen gedeeld moet worden, snap ik echt niet
maar misschien ben ik de gier
Je kan toch ook die bon inzetten en je vriendin de rest laten betalen? Heeft zij er ook een (klein) voordeel van ( in plaats van de helft van €155 betaalt ze nu €65) en jij bent je bon kwijt. Ik ben het er ook mee een s dat als het cash geld was, je het niet hoeft te delen. Maar op deze manier heeft zij ook iets van voordeel 
Ze heeft die bon gekregen toch ? Als ze m zelf betaald heeft is het een ander verhaal.
Mja ik denk omdat het geen geld is in die zin dat je het bedrag of de waarde volledig kunt gebruiken voor jezelf: met een hotelovernachting neem je altijd iemand anders mee.
Maar goed: dat beantwoordt het voor mij ook wel, de vraag is eigenlijk of die bon liever gebruik met die vriendin of met mijn vriend
Ik zou dit als vriendin niet heel gek vinden. Of ze houdt de bon zelf om met haar vriend weg te gaan, of ze zet hem nu in waardoor ik nog maar 45 euro hoef te betalen in plaats van 77.50.
Dat zij dan die 45 euro heeft, dikke prima toch? Zie ik niet als winst maken op een cadeau.
Toevoeging: persoonlijk zou ik vriendin gewoon meenemen, maar dan zou ik het wel redelijk vinden als zij aanbiedt iets anders te betalen.
Maar die bon heeft ze gekregen en niet zelf betaald dus zelf heeft ze er geen 90 voor betaald als ik het goed begrijp.
Maar maakt het uit met wie je hem gebruikt? Of zou je zonder die bon niet weggaan met die vriendin? Want in beide situaties moet je dan toch betalen.
Maar als ik 90 euro krijg als cadeau hoef ik dat toch ook niet te delen? Waarom moet dan dan wel als het een bon is?
Dat kan wel hoor
ga maar es in de moeder-pijler op dit forum kijken haha. Ik vind het echt totaal onbelangrijk waar dat geld vandaan komt; al heb ik het gevonden (oké slecht voorbeeld haha) maar het is nu mijn geld.
En zelfs als ze besluit om die vriendin de helft te laten betalen heeft die vriendin een voordeel, want ze betaalt maar de helft van 90€ ipv de helft van 155€ toch?
Heel interessant hoe de meningen hierover verschillen. Snap nu ook waarom er huwelijken stuklopen op dit soort kwesties.
Dat zou ik ook niet gierig vinden? Maar in dit geval is de bon meer waard dan dat als je het bedrag van de overnachting door tweeën splits. Dan zou ze toch kunnen zeggen van ik heb 90 euro aan de bon jij betaalt de rest van 65 euro. Ipv dat je die 65 euro door twee splits en nog 45 aan je vriendin vraagt.
Ik was bezig met een reactie maar eigenlijk wat @Eddie zegt.
En het zou nooit in mij opkomen dat als een vriendin door een bon van mij minder hoeft te betalen om dat bedrag dan terug te vragen.
Nee met de bon zijn we niks kwijt aan de overnachting! Zonder bon kost de overnachting EUR 155. Bon heeft de “gever” EUR 90 gekost.
Oh nou dan snap ik eigenlijk al helemaal niet waarom je geld aan je vriendin zou vragen. Grote kans dat zij dan voorstelt om het eten te betalen, althans dat zou ik dan doen.
Haha, dat is misschien ook wel één van de belangrijkste redenen waarom mijn vriend en ik geen gescheiden financiën hebben.
Met iemand in een hotel slapen op jouw bon zien als dat diegene jouw een dienst bewijst vind ik wel heel cynisch. Je deelt gewoon een leuke ervaring. Ze hoeft niet in een natte kelder met kakkerlakken te liggen.
Het is voor die vriendin toch ook leuk? En nu heeft ze een hotelovernachting die veel meer geld waard is voor 45€, ik snap werkelijk waar niet waar mensen over vallen. Ze heeft een bon van 90€ en deelt die met haar vriendin, waardoor beiden maar 45€ kwijt zijn. Dat is geen poot uitdraaien, dat is een leuk cadeau. En als je het zo doet dat de een de bon geeft en de ander het eten betaalt heb je helemaal geen gezeik over geld en gewoon allebei een leuk weekend 
Ging je toch al een weekendje weg met die vriendin, of heb je haar meegevraagd omdat je nog een bon had liggen? Dat vind ik ook wel een groot verschil.