oh top! ik heb de incasso inderdaad gestorneerd en die mail zal ik nooit onder ogen krijgen omdat ik geen flauw benul heb welk e-mail adres ik in die periode heb gebruikt
en het is een 10 minute mail dus die zal ook nooit aankomen
Ik heb ook wel eens zoiets gedaan, niet bij Bregje maar bij een ander restaurant. Toen heb ik volgens mij iets van alleen de hoofdgerechten betaald ofzo en dat van tevoren aangegeven. Niemand vond dat raar want iedereen snapt wel dat een student niet voor 10(?) man alles kan betalen.
Zo lang je van tevoren duidelijk bent over wat wel/niet inbegrepen is voor de gasten lijkt het me niet zoān probleem toch?
Dus bijvoorbeeld hapjes en de eerste twee drankjes zijn voor jouw rekening en de rest is op eigen kosten. Dan kunnen mensen zelf beslissen of ze nog meer dan 2 drankjes willen en dat dan dus zelf willen betalen.
Het enige dat ik gierig of raar zou vinden is als ik achteraf onverwachts met een rekening geconfronteerd zou worden. Niets mis mee dus!
Ik wou net zeggen, bij mij werkte het al heel lang niet meer. Nog steeds balen.
Ik vind het helemaal niet gek als je je verjaardag buiten de deur viert dat je niet alles betaalt! Ik zou er alleen wel goed over nadenken wat je precies betaalt. Lees weleens dat mensen uit eten gaan maar dan wel verwachten dat men het eten zelf betaald, dat vind ik persoonlijk niet zoān succes omdat je mensen daarmee wel op kosten jaagt. Zou zelf dan eerder kiezen voor een borrel waarbij je de eerste (paar) drankjes betaalt. Dan hebben mensen zelf in de hand hoeveel en wat ze daarna nog drinken.
Ik had laatst een doordeweeks verjaardagsetentje waarbij de jarige de drankjes betaalde (2/3 p.p. want de dag erna weer werken) en wij zelf allemaal ons eigen eten hadden afgerekend. Ze was hier vooraf heel duidelijk over, dus ik vond dat helemaal prima. Het lijkt mij dat wanneer je gewoon vooraf communiceert wat precies de bedoeling is, dat het dan voor iedereen OK is
Een vriendin en ik willen in december een weekend naar Groningen, maar veel hotels zijn vrij duur. Nu heb ik nog een bongo-bon thuis liggen die ik heb gekregen (waarde: EUR 90) voor een hotelovernachting (o.a. in Groningen). Is het gierig als ik haar dan vraag om de helft van de kosten, dus EUR 45, naar mij hiervoor over te maken? Verdere info: zij heeft voldoende financiƫle ruimte, maar ik heb dat ook.
ik ook.
als je niet wil dat zij meeprofiteert van die bon zou ik hem een andere keer gebruiken en nu gewoon de kosten delen. ik zou het vreemd vinden als mijn vriendin een bon heeft, die inzet en zelf lekker gratis zit en mij vervolgens laat betalen waardoor die ander er praktisch op verdient.
Helder, thanks
Als het hotel minimaal 180 euro kost en jullie dus beide 90 inleggen vind ik het niet gek als je daarvoor een bon gebruikt.
Is het gierig als je zegt dat je de bon gebruikt voor een overnachting en dat zij iets anders trakteert?
edit: waarom is het gierig om jouw gekregen bon/geld/whatever te moeten delen met iemand? Letterlijk als het geld was dan deelde je dat toch ook niet?
Haha ja, hetzelfde hotel is in dat weekend op booking/com EUR 155 dus vandaar dat ik liever de bon zou willen gebruiken. Maar snap ook wel dat het dan voelt alsof ik een cadeau aan het verpatsen ben.
Als ik je vriendin was zou ik voorstellen om dan een etentje te betalen zodat je nog enigszins 50/50 uit komt. Of ik zou gewoon voorstellen om die ā¬25 dan naar jou over te maken als ik haar was.
Ik zou die bon gebruiken en de overige kosten splitten, dus 32.5 pp. Zo genieten jullie beiden van een voordeeltje toch.
Ik heb geen idee hoe ik bij 25 kom, maar bedoel idd 45 haha.
Mijn oma vierde laatst haar verjaardag, en regelde de een lunch en drankjes tot 15:00, en bedankte om 15:00 iedereen voor de komst, en vertelde dat vanaf dat moment alle drankjes voor eigen kosten waren.
Waar komt die 45 dan vandaan?
155-90=65.
ik zou inderdaad gewoon de bon gebruiken en de overige kosten splitten. dus dat zij er ook 45⬠voordeel aan heeft. het is niet alsof je anders in je eentje een hotelovernachting boekt, je hebt ook profijt van het feit dat zij meegaat toch?
Op zich is het natuurlijk prima als dit van tevoren gecommuniceerd wordt. Ik vind het zelf alleen een beetje raar om te vragen of iedereen het eten zelf wil betalen als je uit eten gaat. Bij uit eten gaan, draait het om het eten. Als het te duur wordt om voor je gasten het eten te betalen (wat ik goed begrijp), zou ik eerder voor een borrel kiezen.
De helft van de bon? Lijkt me dan wel zo eerlijk.
Ik zou mān vriendin mee laten profiteren. We gaan samen op reis, we besparen samen kosten. Dat voordeeltje krijg je zelf vast nog wel een keertje terug.