Gierige acties

Moet die vriendin dan de helft van die bon betalen ? Aan millefeuille? Een bon die ze gekregen heeft en zelf geen geld aan kwijt was. Dat vind ik heel raar.

Ik zou het ongekend gierig vinden als blijkt dat je die bon van je vriendin gekregen hebt :nerd_face:

8 likes

Hehehehe

1 like

Maar als ze voor dr verjaardag €90 van oma in een envelopje had gekregen ā€˜om eens lekker een nachtje weg te gaan’, had je dan ook verwacht dat ze daarvan de helft aan haar vriendin had weggegeven?

19 likes

Met dit voorbeeld ben ik het wel eens ja. Ik vind niet dat de bon gedeeld hoeft te worden en vind het ook niet gierig.

2 likes

Ja als je samen gaat kun je daar toch samen van genieten. Ik ben wel over vrijgevig, ik deel alles wat ik heb met iedereen. Maar ik zou het een leuk idee vinden als er dan twee kunnen profiteren van een cadeau. Ik zou het in ieder geval een heel vervelend idee vinden dat ik lekker gratis zit te chillen en de vriendin wel alles moet betalen. Dan gewoon liever allebei wat minder betalen.

3 likes

Ik begrijp het volgens mij niet helemaal; de overnachting is 155 voor twee personen en jij hebt een bon voor 90?
Of als jij die bon in levert is de overnachting voor twee personen gratis?

Ja klopt! De bon heeft een waarde/is te koop voor EUR 90, maar daarmee kunnen we dus naar het hotel in Groningen waar een overnachting in dat weekend EUR 155 kost.

1 like

Huh maar hoezo zou je dan 45 euro aan je vriendin vragen? Dan wil je dus verdienen op je cadeau?
Je moet die bon toch een keer gaan gebruiken. Of zou je dan liever een keer alleen gaan zodat zij er geen voordeel van heeft?

Dat laatst is pas gierig :scream:

Hmmm ja dat werd hierboven inderdaad ook al gezegd (dat je dan dus het verschil van EUR 65 ā€˜split’). En anders zou ik een keer met mijn vriend gaan :wink:

Oke nog een keer haha die overnachting is 155 en jij hebt 90 euro korting?
. Zou je dat ook aan je vriend vragen als je met hem weg zou gaan?

Ik zou zonder twijfel die bon inzetten voor een gezellig weekendje weg met een vriendin.

Wat ga ik er ander mee doen? Alleen weg kan ook, maar het is of nu betalen, of dan. I don’t care.

13 likes

Alleen zit je dus niet gratis te chillen, want je hebt 90€ uitgegeven. Behalve dat het geen geldbriefje is maar een tegoedbon. Waar dat idee (dat ik hier vaak op het forum zie) dat een tegoedbon geen geld is en maar met iedereen gedeeld moet worden, snap ik echt niet :smiley: maar misschien ben ik de gier

35 likes

Je kan toch ook die bon inzetten en je vriendin de rest laten betalen? Heeft zij er ook een (klein) voordeel van ( in plaats van de helft van €155 betaalt ze nu €65) en jij bent je bon kwijt. Ik ben het er ook mee een s dat als het cash geld was, je het niet hoeft te delen. Maar op deze manier heeft zij ook iets van voordeel :wink:

3 likes

Ze heeft die bon gekregen toch ? Als ze m zelf betaald heeft is het een ander verhaal.

Mja ik denk omdat het geen geld is in die zin dat je het bedrag of de waarde volledig kunt gebruiken voor jezelf: met een hotelovernachting neem je altijd iemand anders mee.

Maar goed: dat beantwoordt het voor mij ook wel, de vraag is eigenlijk of die bon liever gebruik met die vriendin of met mijn vriend

Ik zou dit als vriendin niet heel gek vinden. Of ze houdt de bon zelf om met haar vriend weg te gaan, of ze zet hem nu in waardoor ik nog maar 45 euro hoef te betalen in plaats van 77.50.
Dat zij dan die 45 euro heeft, dikke prima toch? Zie ik niet als winst maken op een cadeau.

Toevoeging: persoonlijk zou ik vriendin gewoon meenemen, maar dan zou ik het wel redelijk vinden als zij aanbiedt iets anders te betalen.

3 likes

Maar die bon heeft ze gekregen en niet zelf betaald dus zelf heeft ze er geen 90 voor betaald als ik het goed begrijp.

Maar maakt het uit met wie je hem gebruikt? Of zou je zonder die bon niet weggaan met die vriendin? Want in beide situaties moet je dan toch betalen.